Poistettukäyttäjänimi174
Guest
- Reaktioarvo
- 5,133
Soittaa vanhemmille. Kaduttaa.
No joo :/Toi on kyllä mun mielestä vähän epäreilua että alaikäisen kohdalla vaitiolovelvollisuus rikkoontuu lain mukaan paljon helpommin kuin aikuisen.
Joo en usko että keskustelun pointti oli tämä vaan se ehkä että kuinka moni jättää hakematta apua koska siitä kerrotaan välittömästi vanhemmille? Tunnen ihmisiä joilla näiden suhteen aika toxiset vanhemmat ja niille kertominen tuskin toisi nuorelle mitään muut kuin huonoa ja ylimääräistä ahdistusta.Alaikäsen kohdalla kuuluu kertoa vanhemmille, jos on itsetuhoisuutta tai tehny jonkun rikoksen. Muuten kaikki tieto pysyy teidän välisenä. Se on vaan hyvä, että sanoo ajatuksensa ääneeen. Voin koemuksesta sanoa, et ne ajatukset muuttuu pahimmillaan koko ajan vaan pahemmiks ja sitten se kertominen vasta vaikeeta on, kun haluais saada apua.
No joo, ehkä asiat selviää. Ahdisti vaan todella paljon ja oli kaikki katastrofiajatukset siitä mitä tapahtuu kun vanhempani saavat tietää. Ymmärrät varmaan.Alaikäsen kohdalla kuuluu kertoa vanhemmille, jos on itsetuhoisuutta tai tehny jonkun rikoksen. Muuten kaikki tieto pysyy teidän välisenä. Se on vaan hyvä, että sanoo ajatuksensa ääneeen. Voin koemuksesta sanoa, et ne ajatukset muuttuu pahimmillaan koko ajan vaan pahemmiks ja sitten se kertominen vasta vaikeeta on, kun haluais saada apua.
Juuri tätä tarkoitin. Taisin vain olla liian kiihdyksissä ilmaistakseni asiaa jotenkin paremmin.Joo en usko että keskustelun pointti oli tämä vaan se ehkä että kuinka moni jättää hakematta apua koska siitä kerrotaan välittömästi vanhemmille? Tunnen ihmisiä joilla näiden suhteen aika toxiset vanhemmat ja niille kertominen tuskin toisi nuorelle mitään muut kuin huonoa ja ylimääräistä ahdistusta.
Tämä pitäisi järjestää toisin koska kaikilla ei ole hyvät ja ymmärtävät vanhemmat, kuten esim minun useimmiten ovat vaan se vanhempi voi olla se pahan olon syy
Noh ehkä he itseäkin miettivät miten ottaa asian puheeksi kun on vanhemmallekin varmasti hankala tilanne.Juuri tätä tarkoitin. Taisin vain olla liian kiihdyksissä ilmaistakseni asiaa jotenkin paremmin.
Itselläni onneksi vain toinen suhde vanhempaan on huonolla jamalla. Ehkä siksi en halunnut kummankaan saavan tietää. Luulin sen olevan silloin automaattisesti niin, että molemmat tietävät. Uskoisin ettei isäni ole tietoinen. Hän on sellainen persoona että olisin jo huomannut jos olisi. Hän käy suoraan asiaan. Kumpikaan ei ole sanonut minulle vielä mitään asiaan viittaavaakaan, enkä ole ihan varma, onko se hyvä vai huono asia.
Joo totta kai mä ymmärrän, mut hyvä jos äitis on suhtautunu hyvin. Vaikeita tollasseet tilanteet aina on, mut paljon tsemppii sulle! <3No joo, ehkä asiat selviää. Ahdisti vaan todella paljon ja oli kaikki katastrofiajatukset siitä mitä tapahtuu kun vanhempani saavat tietää. Ymmärrät varmaan.
Psyka sanoi mulle että äiti oli ottanut asian ihan hyvin. Ei ole henkilökohtaisesti sanonut mitään minulle mutta tiedän että hän tietää että minä tiedän että hän tietää.
(Ja ei, nyt kun aloin ajatella uudelleen mitä kirjoitin niin en pysynyt itsekään perässä.)