Seurustelu kommunikointi on välillä niin vaikeaa

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Liittynyt
9.2.2022
Viestejä
995
Reaktioarvo
523
kommunikointi tuntuu aina välillä niin työläältä ja vaikealta, kun on aina muistutettava itselle, että vaikka kuinka luontevalta tuntuu toisen kanssa ja että tuntisi toisen täysin, niin ei oikeasti tunne eikä kumpikaan voi lukea toistensa ajatuksia. on vaan jotenkin niin raskasta välillä kertoa tarkalleen mitä tarvitsee juuri kyseiseltä keskustelulta tai kyseisenä hetkenä, u know? kun tuntuu että vaikka kommunikaation merkitystä korostetaan, niin kukaan ei koskaan oikeasti kerro mitä sillä tarkotetaan ja jotenkin muodostuu sellanen kuva että kaikki parit vaan tietää ja osaa toimia toistensa kanssa täydellisesti myös ilman sellaista sanoitusta

en tiiä, tuntuu vaan että menee aina itse asian lisäksi paljon energiaa siihen että pitää oikeasti osata ja uskaltaa sanoittaa sen mitä haluaa juuri siinä hetkessä toiselta. hyvä että itsekään edes tietää mitä haluaa tai ei halua. ja sitten vaikka et tiedä mitä haluat/et halua niin tulee paha mieli jos toinen ei toimi sinun halujen mukaan vaikka et ole osannut kertoa mitä haluat D:


ee en osaa kirjottaa selvästi tätä mutta juu
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,995
Reaktioarvo
8,481
Kai tiedät, että voisit sanoa "alempi reikä" kun teette sitä?
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,995
Reaktioarvo
8,481
Mutta tiedän.
Minulla on ongelmia tulevan vaimon kanssa siinä, ettei hän ymmärrä mitä tarkoitan kun käytän värejä tunnistamaan esineitä. Esim. Xboxin musta ohjain mustan tv:n alla, lähellä mustaa konsolia: "ota se musta juttu" eikä nainen ymmärrä, niin pitää sanoa "se musta siinä keskellä" ja ???.
Käy niin sydämeen tälläinen ignoranssi.
 

Poistettukäyttäjänimi1405

Rotista haaveileva kelarotta
Liittynyt
9.2.2022
Viestejä
995
Reaktioarvo
523
Mutta tiedän.
Minulla on ongelmia tulevan vaimon kanssa siinä, ettei hän ymmärrä mitä tarkoitan kun käytän värejä tunnistamaan esineitä. Esim. Xboxin musta ohjain mustan tv:n alla, lähellä mustaa konsolia: "ota se musta juttu" eikä nainen ymmärrä, niin pitää sanoa "se musta siinä keskellä" ja ???.
Käy niin sydämeen tälläinen ignoranssi.
Ehkä voisit alkaa sanomaan suoraan aina että ota musta siitä keskeltä tms D: on teillä rankat avio-ongelmat...
 
Ylös Pohja