Musiikki Koulussa pilattiin aika paljon lauluja

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
449
Reaktioarvo
464
Ärsyttää kun esim. yks Elastisen ja esim. Eppu Normaalin kappale on kuuntelukelvottomia koska niitä on muokattu kevätjuhlaan tai johonkin musiikintehtävään peruskoulussa. Kansanlauluja tykkään laulella ja semmosia joita oli niissä musiikinkirjoissa alakoulussa mut yläkoulussa kitaralla soitetut kappaleet ei iske samalla tavalla esim. Ozzy Osbournen Dreamer tuo mieleen semmosen ärsyttävän ruman kuvan siitä musiikinkirjasta kun soitettiin joskus kasiluokalla kitaraa ja se lihava mies ketä soittaa Havaijilla kitaraa ja laulaa jotain kappaletta ärsyttää ku se muistuttaa koulusta kans ku katottiin se sillon joskus ku se oli opettajan lempikappale ja se suomensi sitä meille
 

varasija

Ylläpito
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
367
Reaktioarvo
597
Mulla taas meni lopullisesti korvat ja mieli pilalle, kun final countdownista oli musankirjassa hirveä suomennos jossa laulettiin tyyliin TÄSSÄ KUUHUN MENNÄÄN!!! ja jotain jostain marsilaisista
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Eikäää DDD:::
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
449
Reaktioarvo
464
Meillä laulettiin sitä Keltasta Jäänsärkijää, mut se ei kyllä pilannu Yellow Submarinea, silti voin laulaa /kuunnella molempia versioita. Mä tykkään Simosta ja Spedestä ja ne on laulanu sen ni jotenkin huvittaa sitten sekin
 
Viimeksi muokattu:

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Me laulettiin yläasteen musan tunneilla hirveesti Summer of 69, Sommartider ka Here Comes The Sun piisejä. Jotenkin ne merkkaa mulle nyt vaan enemmän kuin koskaan aijemmin ja on tosi tärkeitä.

Lisäksi me tehtiin ysin päättäjäisiin Arttu Wiskarin Mökkitiestä oma versio (omat sanat) ja sekin biisi on mulle ihan hirveän tärkeä •w•
 

swindle

piisamirotta
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
196
Reaktioarvo
232
joka saakelin kevätjuhlassa/muussa tapahtumassa tehosekoitin - maailma on sun terästettynä vielä jollain viulunvingutuksella, SIIS MIKSI

toinen paha oli zen café - todella kaunis
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Me taidettiin laulaa vain vesivehmaan jenkkaa ja makeasti oravainen kun olin ala-asteella :p
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
449
Reaktioarvo
464
Me laulettiin yläasteen musan tunneilla hirveesti Summer of 69, Sommartider ka Here Comes The Sun piisejä. Jotenkin ne merkkaa mulle nyt vaan enemmän kuin koskaan aijemmin ja on tosi tärkeitä.

Lisäksi me tehtiin ysin päättäjäisiin Arttu Wiskarin Mökkitiestä oma versio (omat sanat) ja sekin biisi on mulle ihan hirveän tärkeä •w•
Onneksi meillä ei tehty Mökkitiestä musaa. hyvien biisien muokkaaminen jokski koulustalähtölauluiks pitäis olla laitonta... Meil laulettiin ysillä jotain niitö huonompia Robinin kappaleita niin ei haittaa ku en enää kauheesti kuuntele sitä hehe
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367

Achy Breaky Heart on tietysti suomeksi Sen Eki teki vaan.
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Onneksi meillä ei tehty Mökkitiestä musaa. hyvien biisien muokkaaminen jokski koulustalähtölauluiks pitäis olla laitonta... Meil laulettiin ysillä jotain niitö huonompia Robinin kappaleita niin ei haittaa ku en enää kauheesti kuuntele sitä hehe
Siitä meidän tekemästä biisistä tuli oikeasti hyvä :D käytiin kaikki vuodet 1-9-luokista läpi ja saatiin jopa yksi opettaja itkemään hihii
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
449
Reaktioarvo
464
Siitä meidän tekemästä biisistä tuli oikeasti hyvä :D käytiin kaikki vuodet 1-9-luokista läpi ja saatiin jopa yksi opettaja itkemään hihii
Ai – mutta voitko enää kuunnella Mökkitietä ilman että tulee se mieleen? Koska se mua oikeesti niissä versioissa ärsyttää
 

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Ai – mutta voitko enää kuunnella Mökkitietä ilman että tulee se mieleen? Koska se mua oikeesti niissä versioissa ärsyttää
Voin. Toki mulla tulee mieleen se, että kyseisestä biisistä tehtiin semmonen päättäjäiskappale, mutta ei se estä mua onneksi nauttimasta alkuperäisestäkin biisistä :)
 

fundeeraaja

Asiantuntija
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
449
Reaktioarvo
464
Me taidettiin laulaa vain vesivehmaan jenkkaa ja makeasti oravainen kun olin ala-asteella :p
ai =0 me laulettiin ihan hirveesti kolmos- ja nelosluokilla, olin nimittäin muilla luokilla toisis kouluissa ja niis ei sit laulettu melkee ollenkaan paitsi kevätjuhlissa joissa olin tietty aina (ajatus semmosesta karmii nykyäänd:)
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
ai =0 me laulettiin ihan hirveesti kolmos- ja nelosluokilla, olin nimittäin muilla luokilla toisis kouluissa ja niis ei sit laulettu melkee ollenkaan paitsi kevätjuhlissa joissa olin tietty aina (ajatus semmosesta karmii nykyäänd:)
Me laulettiin vain musiikkitunneilla harvakseltaan ja sitten virsiä juhlatilaisuuksissa, muttei oikein mitään ns. popkappaleita :(
 

pullasorsa

Typerä nainen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
84
Reaktioarvo
81
Meillä yläasteella jotkut laulo varmaan joka juhlas ja talent showssa ja ties missä Jenni Vartiaisen Missä muruseni on :D
 
Ylös Pohja