Syvälliset Kuinka usein näet selkounia?

Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Ja kerro perään vielä, näetkö luonnostaan vai oletko harjoitellut.

Itselläni on toisinaan kausia joina näen melkein joka yö jopa useita kertoja selkounta, mutta välillä en näe useisiin kuukausiin. Olen opetellut näkemään selkounia.
 

Artemis

epäkunnossa oleva järjen ääni
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
267
Reaktioarvo
286
2 kertaa olen nähnyt luonnostaan, molemmat hyvin lyhyitä. Selkounet on alkanut kiinnostaa ja niiden näkemisen opetteleminen myös.
Miten opettelit + vinkkejä?
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
2 kertaa olen nähnyt luonnostaan, molemmat hyvin lyhyitä. Selkounet on alkanut kiinnostaa ja niiden näkemisen opetteleminen myös.
Miten opettelit + vinkkejä?

Opettelin sillä tavoin, että aloin pitää unipäiväkirjaa, jotta voisin hahmottaa selkeämmin, mitä unissani tapahtuu. Sitten aloin tehdä hereillä ollessani ns. todellisuustestejä, otan nenästä kiinni ja yritän hengittää läpi. Hereillä ollessa tämä ei luonnollisesti onnistu, mutta unessa ollessa onnistuu.
Näiden tapojen aloittamisen jälkeen päädyin alle kuukauden kuluttua tilanteeseen, jossa olin unessa ja tein todellisuustestin, koska se on minulla usein tapana ja hoksasin että ilmahan menee läpi. Se uni päättyi aika nopeasti, mutta kun kerran olin onnistunut havaitsemaan olevani unessa, niin alkoi käydä yhä useammin.

Sitten on näitä erityisiä tekniikoita joita voidaan käyttää nukahtaessa. Itse en ole löytänyt niistä hyötyä, mutta niitä kannattaa ehdottomasti kokeilla, sillä ihmiset ovat erilaisia ja kukaties se on sinulle paras tapa vaipua selkouneen.


Kannattaa katsoa tämä, opin itse tämän videon kautta hyvin pitkälti näkemään selkounia.
 

Artemis

epäkunnossa oleva järjen ääni
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
267
Reaktioarvo
286
Opettelin sillä tavoin, että aloin pitää unipäiväkirjaa, jotta voisin hahmottaa selkeämmin, mitä unissani tapahtuu. Sitten aloin tehdä hereillä ollessani ns. todellisuustestejä, otan nenästä kiinni ja yritän hengittää läpi. Hereillä ollessa tämä ei luonnollisesti onnistu, mutta unessa ollessa onnistuu.
Näiden tapojen aloittamisen jälkeen päädyin alle kuukauden kuluttua tilanteeseen, jossa olin unessa ja tein todellisuustestin, koska se on minulla usein tapana ja hoksasin että ilmahan menee läpi. Se uni päättyi aika nopeasti, mutta kun kerran olin onnistunut havaitsemaan olevani unessa, niin alkoi käydä yhä useammin.

Sitten on näitä erityisiä tekniikoita joita voidaan käyttää nukahtaessa. Itse en ole löytänyt niistä hyötyä, mutta niitä kannattaa ehdottomasti kokeilla, sillä ihmiset ovat erilaisia ja kukaties se on sinulle paras tapa vaipua selkouneen.


Kannattaa katsoa tämä, opin itse tämän videon kautta hyvin pitkälti näkemään selkounia.
Kiitos, pitääpä kokeilla
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Haluaisin niin kokea selkounia! Kuulostaa tosi mielenkiintoselta. Oon joskus yrittäny päästä siihen tilaan jollain ajatustekniikalla, mutta sit meinasin saada unihalvauksen, niin se loppu äkkiä :D
 

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
Muutaman viikon kuluttua harjoittelun aloittamisesta näin ensimmäisen selkounen. Seuraava tuli melko pian sen jälkeen, sitten oli ns. kuiva kausi ja sitten niitä alkoikin tulla usein. Eli aloin nähdä säännöllisesti pari kuukautta harjoittelun aloittamisen jälkeen.
Okei, kiitos
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Haluaisin niin kokea selkounia! Kuulostaa tosi mielenkiintoselta. Oon joskus yrittäny päästä siihen tilaan jollain ajatustekniikalla, mutta sit meinasin saada unihalvauksen, niin se loppu äkkiä :D
Auts. Juu, ne ei toimi kaikilla. Se WILD-tekniikka ei toimi minullekaan, olen enemmän vannoutunut DILD:in käyttäjä.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,665
Reaktioarvo
2,896
Olen nähnyt vain muutamia kertoja. En ole opetellut eli luonnostaan tulee.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Nään varmaan melkein puolet unista selkounina. En oo opetellut sitä. Nyt kiinnostaa miten niitä voi oppia näkemään.
 

snowflake

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
710
Reaktioarvo
925
selkounien näkemisen määrä vaihtelee mulla aika paljon, mutta enne unia oon nähny muutamia kertoja ne on aika mielenkiintoisia. :D
 

GoneGirl

ei enää uusi
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
32
Reaktioarvo
32
Oon nähny vaan muutaman selkounen harjottelemalla mutta oon kuullu että sen takia saattaa saada herkemmin unihalvauksia (ei varmaankaan kovin luotettavasta lähteestä mutten halua ottaa riskiä) mutta oli se kyllä siistiä nii vois alkaa taas harjottelemaan sitä
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Näen joskus ja ihan luonnostaan. Joskus tiedostan unen, mutta en pysty vaikuttamaan siihen, joskus taas voin vaikuttaa.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Oon nähny vaan muutaman selkounen harjottelemalla mutta oon kuullu että sen takia saattaa saada herkemmin unihalvauksia (ei varmaankaan kovin luotettavasta lähteestä mutten halua ottaa riskiä) mutta oli se kyllä siistiä nii vois alkaa taas harjottelemaan sitä
Oon nähny unta unihalvauksesta
 
Ylös Pohja