Keho Kuukautiskivut

Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
40
Reaktioarvo
29
Mulla ei oo yleensä kun vaan parina ekana päivänä kipuja, mutta ne yleensä lähtee kun ottaa särkylääkkkeen.
Tänään aamulla heräsin, menkat oli alkanu ja vatsaan sattui ihan jumalattomasti. Sattuu vieläkin. Otin 500 mg särkylääkkeen, mutta oksensin sen heti pihalle. En oo syönyt tänä aamuna mitään koska oksettaa, äskenkin oksensin :D. Mä myös tärisen jonkun verran, kuumetta ei oo kun mittasin.

Tarviin apua, fr tuntuu siltä että teen kuolemsa enkä pysty pysyy aloillaan näitten kipujen takia 😀
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Yksi, mikä mua auttaa usein jonkun verran , on kuumavesipullo tai sellainen lämmitetty kauratyyny aladelän alla. Ihan noik pahoja kipuja mulla ei yleensä kuitenkaan oo. Mutta kannattaa silti varmaan kokeilla?

Jos ei oo kuumavesipulloa tai kauratyynyä, niin voit laittaa vaikka limsapulloon (tai itse käytin jotain tyhjää viinapulloa, kun se oli kätevästi sellainen litteä) kuumaa vettä. On vähän hankalampi, mutta ajaa asian.
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Mullakin on aina ihan järrrrkyt kivut! En osaa neuvoa, mikä niihin auttaisi, kun en ole sitä vielä keksinyt. Oon muutenkin aina kauheen huonovointinen ja väsynyt menkkojen aikana. Ja migreenikin vaivaa aina silloin. Nyt pitäis kohta taas alkaa, mut ei kyl oo alkaneet (EN ole raskaana, ei siis minkäänlaista mahdollisuutta tällä hetkellä) ne on myöhässä ja sitte ku ne vihdoin alkaa, nii ne kivut on tuplaantuneet. Mulla aina käy noin, ku ovat myöhässä. Alan henkisesti valmistautua jo... :D
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Ja sanon vielä kaikille että jos kivut on jatkuvasti kovat, ja esim. normaali särkylääke ei auta, niin käykää gynekologin tutkimuksissa! Tosi kovat kivut ei ole normaalia, ja taustalta saattaa löytyä joku syy, kuten endometrioosi. Tai jos ei muuta, niin saatte reseptiä kovempiin troppeihin!
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Ja sanon vielä kaikille että jos kivut on jatkuvasti kovat, ja esim. normaali särkylääke ei auta, niin käykää gynekologin tutkimuksissa! Tosi kovat kivut ei ole normaalia, ja taustalta saattaa löytyä joku syy, kuten endometrioosi. Tai jos ei muuta, niin saatte reseptiä kovempiin troppeihin!
Ite kävin ton gynekologipolun, ja sain vaan ison buranareseptin ja e-pillerit, joiden ansiosta vuodin verta lähes jatkuvasti vähän. Eli kyllä ihan buranalla voi pärjätä.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Ite kävin ton gynekologipolun, ja sain vaan ison buranareseptin ja e-pillerit, joiden ansiosta vuodin verta lähes jatkuvasti vähän. Eli kyllä ihan buranalla voi pärjätä.
Joo, välttämättä ei kaikilla ole mitään sen suurempaa taustalla, mutta se kannattaa kuitenkin tarkistuttaa!
 

Saarabebe

Harjoittelija
Liittynyt
8.6.2021
Viestejä
9
Reaktioarvo
5
Mulla ei oo yleensä kun vaan parina ekana päivänä kipuja, mutta ne yleensä lähtee kun ottaa särkylääkkkeen.
Tänään aamulla heräsin, menkat oli alkanu ja vatsaan sattui ihan jumalattomasti. Sattuu vieläkin. Otin 500 mg särkylääkkeen, mutta oksensin sen heti pihalle. En oo syönyt tänä aamuna mitään koska oksettaa, äskenkin oksensin :D. Mä myös tärisen jonkun verran, kuumetta ei oo kun mittasin.

Tarviin apua, fr tuntuu siltä että teen kuolemsa enkä pysty pysyy aloillaan näitten kipujen takia 😀
Käyppä lääkärissä jne. Ittellä kovat menkat johti siihe et sain endometrioosi diaknoosi ja sain epillerit ja oon tosi onnelline nykyää c:
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
37,019
Reaktioarvo
2,899
Huh onneksi en oo ite koskaa oksentanu menkkojen takia, toki helvetin huono olo ja tuntuu siltä että oksentais mut viel tähän mennessä ei oo käyny niin. Onko sulla nyt jo ihan normaali olo?
 

Girlofpunk

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
867
Reaktioarvo
1,569
Huh onneksi en oo ite koskaa oksentanu menkkojen takia, toki helvetin huono olo ja tuntuu siltä että oksentais mut viel tähän mennessä ei oo käyny niin. Onko sulla nyt jo ihan normaali olo?
itellä on aina migreeni menkkojen aikaan eli mulle tuttua
 
Ylös Pohja