Keho Kuukupin käyttäjiä paikalla?

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
Oon suunnitellut, että hankkisin vihdoin kuukupin. Kertokaa asiasta tietävät kaikkea siihen liittyen, plussia ja miinuksia, kuinka nopeasti opitte käytön, saitteko sen ekalla kerralla laitettua vai menikö kauan, sattuiko tai tuntuiko alussa pahalta, helpottiko elämä sen myötä, onko ylipäätään worth it...
Ja kertokaa myös, minkä merkkistä käytette. Oon miettinyt lunettea, mutta kyllä niitä kai muitakin on. Kiitos jo etukäteen! :D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Itellä on lunette, tykkään kovasti.
Meni ehkä 5-6kk että oppi sujuvasti käyttämään. Se antenni saattaa hagata jos ei leikkaa tarpeeksi ja toki jos se on väärin, sen saattaa tuntea. Yleensä kun siihen tottuu niin sitä ei aattele ja se ei tunnu. Mä nimittäin alkuun tunsin sen varmaan vaan koska aattelin sitä.
On worth it! Oon nyt käyttäny 3-4 vuotta kai ja se käyttö on kyllä nopeutunut. Välillä toki hajottaa ja tuntuu ettei jaksas värkätä mut se on hyvä kun ei tarvi kun kahdesti päivässä tyhjentää.

Taittelusta on joskus kiinni saako sen sinne vai ei. Kannattaa alottaa runsainina päivinä ja ite tykkään myös kastella Kupin vedellä. Mä suosin sitä "simpukka" taittelua, mut se on henkilökohtasta. Mulle myös autto se et vaan rentoutuu ja ei aattele liikaa, mä opin vaan "survomaan"(:D) sen sinne niin menee helpoiten. Jotkut on kyykyssä, jotkut toinen jalka korokkeella jne. Ote tykkäsin alkuun joko vähän koukistaa polvia silleen "valaskyykky" tyyliin tai nostaa toista jalkaa ylös. Nykyään vaan seison tai joskus istun siinä pytyllä jos ei jaksa:D

Rentous on kaikkein tärkeintä, ekoilka kerroilla jännittää varmasti mut älä pelkää sitä, kärsivällisyyttä vaan. Se on sun kaveri mut bondaamiseen menee hetki:D
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,702
Reaktioarvo
839
Mulla on ollut niin kauan se etten muista merkkiä kyllä yhtään. Välillä meinaa olla muka liian raskasta ottaa käyttöön kun pitää keittää eka, mutta toisinaan en enää edes meinaa muistaa että on menkat kun on kuppi niin tykkään.
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
Okei, tilannepäivitystä... ostin eilen kupin, kokeilin rauhassa mutta en saanut sitä hemmetti edes sisään, kun ei mahtunut.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Välillä meinaa olla muka liian raskasta ottaa käyttöön kun pitää keittää eka, mutta toisinaan en enää edes meinaa muistaa että on menkat kun on kuppi
Tää "muka liian raskasta ottaa käyttöön" kuvaa tuota aika hyvin xd
Siis oikeesti aina jos "en jaksa" keittää sitä ja joudun käyttämään sidettä mä muistan miten kivaa se on ku ei tarvi miettiä. Ja sen miten vähän oikeesti tykkään käyttää siteitä vaikka ne muka on "helpompi" ja "nopeampi" vaihtaa ja käyttää.
Kaikessa on omat huonot puolensa
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,702
Reaktioarvo
839
Tää "muka liian raskasta ottaa käyttöön" kuvaa tuota aika hyvin xd
Siis oikeesti aina jos "en jaksa" keittää sitä ja joudun käyttämään sidettä mä muistan miten kivaa se on ku ei tarvi miettiä. Ja sen miten vähän oikeesti tykkään käyttää siteitä vaikka ne muka on "helpompi" ja "nopeampi" vaihtaa ja käyttää.
Kaikessa on omat huonot puolensa
Siteet on ällöttäviä ja varsinkin tamponit kun on tottunut siihen et kupissa se poistettava veri pysyy sellaisena tuoreena eikä kuivu, ala haista ja muuta väriä. Sit laiskana aina side ekaks ja viimeistään illalla keittämään kuppia koska yäkkistä.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Siteet on ällöttäviä ja varsinkin tamponit kun on tottunut siihen et kupissa se poistettava veri pysyy sellaisena tuoreena eikä kuivu, ala haista ja muuta väriä. Sit laiskana aina side ekaks ja viimeistään illalla keittämään kuppia koska yäkkistä.
Niinpä yhh tää on inhottavaa kun en muistanu eilen keittää sitä ja en luota enää siteisiin
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Niin, voi olla että jännitin sitten lihaksilla jotenkin liikaa. Kokeilen tänään uudestaan
Joo sinnikkyys palkitsee mut pääasia on et oot rauhassa, jos kivut on kovat kannattaa ottaa särkylääke niin ei niidenkään takia jännitä turhaan
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Joo, käytän. Lunettea. Oon nyt varmaan reilun vuoden käyttänyt. Taisin saada sisään jo ekojen kuukautisten aikana kun sitä kokeilin, ei varmaan ihan ekalla kerralla mutta kuitenkin aika nopeasti. Tietty kun ennen tätä käytin asettimettomia tamponeja pitkään niin olen varman tottunut tunkemaan asioita sisääni. :D (kuulostipa väärältä nyt kun jälkikäteen ajattelee D:)

Oikeastaan aika helppo käyttää. Öisin käytän siteitä, en jotenkin luota siihen että se kuppi suoriutuisi yön yli kun olen liian tottunut tamponien kanssa että 8h max. Alkuun mulla oli sellaisia ongelmia ettei kuppi auennut kunnolla ja sen takia tuli ohivuotoja, mutta aika nopeasti opin pyörittelemään kuppia asettamisen jälkeen että aukeaa. Mun anatomia on vissiin vähän sellainen että se ei aukea ihan automaattisesti kuten olisi tarkoitus.

Rennosti vaan, hengitä ulos samaan aikaan kun työnnät sen kupin sisään, menee helpommin. Kannattaa kans kokeilla ekan kerran runsaan vuodon aikaan. Se saattaa pikkuisen tuntua, mulla tuntuu välillä edelleen, mutta se ei haittaa, lopulta se on siellä.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Siis ei mitään kokemusta ko en saa edes mitään vitun tampoonia tungettua vittu :D
 

hemulinlada

hömelö
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
601
Reaktioarvo
655
Oon itekki kelannu hommaa ku helpottas nii paljon elämää, mut en tiiä mikä koko ois paras ottaa (esim. Lunetel). Tamponeja oon käyttäny joten sen kannalta ei oo ongelmaa :) joten kertokaa mikä koko kanttii hommaa!!
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Mulla on luneten se keskikokoinen kuukuppi, mutta en uskalla enää käyttää sitä. :D Mulla kesti ikuisuus ensin saada se edes jotenkin paikalleen, mutta se ei ilmeisesti mennyt tarpeeksi syvälle ja sitten olikin operaatio saada se pois. Luin kaikki ohjeet mitä löysin, mutta silti sekä laitto, että pois ottaminen sattui tai tuntu epämukavalta. Viime menkkojen aikana yritin taas ottaa sen käyttöön, mutta edelleenkään en onnistunut, kun sattui ja tuntu siltä, että sen sais paikalleen vaan raivolla ja väkivallalla, ja sit aloin miettiin, että saisinko sitä enää pois. :D Yritin opetella sen käyttöä jopa suihkussa, mutta lopulta en sit kuitenkaan uskaltanut enää yrittää. Harmittaa, mutta oon ajatellut hankkia seuraavaksi kokeiluun kuukautisalushousut, ehkä ne on mulle sopivampi vaihtoehto. Luultavasti kuukuppiakin olisin oppinut käyttään, kun vaan tarpeeks olisin opetellut, enkä vaan stressannut, mutta toisaalta, eihän kuukuppi sovi kaikille.
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
Mulla tosiaan nyt siis luneten 1 koko ja en oikein vieläkään meinannut saada sitä paikoilleen. Toivon mukaan ajan kanssa helpottuu..
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
Oon itekki kelannu hommaa ku helpottas nii paljon elämää, mut en tiiä mikä koko ois paras ottaa (esim. Lunetel). Tamponeja oon käyttäny joten sen kannalta ei oo ongelmaa :) joten kertokaa mikä koko kanttii hommaa!!
Oliskohan se ollut silleen että synnyttämättömille naisille suositellaan 1 kokoa vaikka oliskin runsaampi vuoto. Muistelisin että oot melko nuori joten 1 kokoa suosittelen vahvasti!
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Mulla on luneten se keskikokoinen kuukuppi, mutta en uskalla enää käyttää sitä. :D Mulla kesti ikuisuus ensin saada se edes jotenkin paikalleen, mutta se ei ilmeisesti mennyt tarpeeksi syvälle ja sitten olikin operaatio saada se pois. Luin kaikki ohjeet mitä löysin, mutta silti sekä laitto, että pois ottaminen sattui tai tuntu epämukavalta. Viime menkkojen aikana yritin taas ottaa sen käyttöön, mutta edelleenkään en onnistunut, kun sattui ja tuntu siltä, että sen sais paikalleen vaan raivolla ja väkivallalla, ja sit aloin miettiin, että saisinko sitä enää pois. :D Yritin opetella sen käyttöä jopa suihkussa, mutta lopulta en sit kuitenkaan uskaltanut enää yrittää. Harmittaa, mutta oon ajatellut hankkia seuraavaksi kokeiluun kuukautisalushousut, ehkä ne on mulle sopivampi vaihtoehto. Luultavasti kuukuppiakin olisin oppinut käyttään, kun vaan tarpeeks olisin opetellut, enkä vaan stressannut, mutta toisaalta, eihän kuukuppi sovi kaikille.
Mistäköhän keskikokosesta puhuin, tarkotin siis, että se pienin, eli 1-koko.😅
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Siis ei mitään kokemusta ko en saa edes mitään vitun tampoonia tungettua vittu :D
En mäkään oo ku kokeillu tampooneita, en saanu sitä silleen mukavasti ja totesin etten muutenkaan tykkää. Mun mielestä toi on helpompi laittaa paikalleen kun se ei kuivata limakalvoja
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Oon itekki kelannu hommaa ku helpottas nii paljon elämää, mut en tiiä mikä koko ois paras ottaa (esim. Lunetel). Tamponeja oon käyttäny joten sen kannalta ei oo ongelmaa :) joten kertokaa mikä koko kanttii hommaa!!
Koon kanssa kannattaa ottaa aina se pienin vaihtoehto joka merkillä jos on ensikertalainen. Ellet ole synnyttänyt lasta. Sitten voit harkita jotakin muuta. En kuitenkaan ihan usko että olet.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Koon kanssa kannattaa ottaa aina se pienin vaihtoehto joka merkillä jos on ensikertalainen. Ellet ole synnyttänyt lasta. Sitten voit harkita jotakin muuta. En kuitenkaan ihan usko että olet.
Joo ehdottomasti. Sitten vasta jos tuntuu ettei riitä ja on tottunut käyttämään, kannattaa vaihtaa isompaan.

Hmm tässä kun mietin musta tuntuu et oon täälläkin aika monelle vakuuttanut että kannattaa, sullekkin taisin olla puhumassa sillon xd
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Joo ehdottomasti. Sitten vasta jos tuntuu ettei riitä ja on tottunut käyttämään, kannattaa vaihtaa isompaan.

Hmm tässä kun mietin musta tuntuu et oon täälläkin aika monelle vakuuttanut että kannattaa, sullekkin taisin olla puhumassa sillon xd
Voi olla että oot ollutkin. En vaan itse muista. Kai mä siitä jonkun keskustelun tein kun pohdin että hommaisiko.
 

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
Tänään taas kokeilin. En tiedä mikä on, kun en vaan saa sitä mahtumaan sisään. Kokeilin kaikkia mahdollisia taitteluita, jotka vaan tuli mieleen, yritin olla mahdollisimman rentona ja hengittelin ulos. Yhden kerran sain simpukkataittelulla noin puolet kupista sisään mutta loppuosaa sitten en.
 
Ylös Pohja