Oih, jihuu!!! Ihminen, jolla on aika samankaltanen musiikkimaku ku mulla ainakin suunnilleen. On tuossa listassa sellasiakin, joita en tunne, mutta just hyvä niin voi tutustella.Joooo about kaikki mitä @pelottavapontso mainitsi! Lisäksi sanoisin Pariisin Kevät, The Crash, Ruusut, The Hearing, Karina, Kasper, Eleanoora Rosenholm, J. Karjalainen, Tundramatiks, Pekka Streng, Tehosekoitin... aaaa näitä ois niin paljon enemmän mutta ehkä rajotan listaamista. Suomiskene on kyl täynnä ihan tosi kiinnostavaa ja moninaista musaa. Mainstream-puolella en harmi vaan yleensäkään kuule mitään mikä mua kauheasti koskettaisi. Joku Vesala ehkä. Rip PMMP.
Viime aikojen uusista tulokkaista Rohkeat Kuvat, Luukas Oja ja Bad Sauna on ollu hauskoja tuttavuuksia. Suosittelen tutustumaan jos suomenkielinen indie kiinnostaa.
Kansanmusapuolella tykkään esim. Sarah Palusta, Hohkasta ja Suistamon Sähköstä. Suomessa tehään ihan älyttömän siistiä alueen perinteistä ammentavaa musaa, jonka ois syytä saada enemmän palstatilaa, jotenka sivistysmielessä:
(ja muutenkin koska on niin siisti biisi ja video)
ruusut ja j. karjalainen aaahh <3Joooo about kaikki mitä @pelottavapontso mainitsi! Lisäksi sanoisin Pariisin Kevät, The Crash, Ruusut, The Hearing, Karina, Kasper, Eleanoora Rosenholm, J. Karjalainen, Tundramatiks, Pekka Streng, Tehosekoitin... aaaa näitä ois niin paljon enemmän mutta ehkä rajotan listaamista. Suomiskene on kyl täynnä ihan tosi kiinnostavaa ja moninaista musaa. Mainstream-puolella en harmi vaan yleensäkään kuule mitään mikä mua kauheasti koskettaisi. Joku Vesala ehkä. Rip PMMP.
Viime aikojen uusista tulokkaista Rohkeat Kuvat, Luukas Oja ja Bad Sauna on ollu hauskoja tuttavuuksia. Suosittelen tutustumaan jos suomenkielinen indie kiinnostaa.
Kansanmusapuolella tykkään esim. Sarah Palusta, Hohkasta ja Suistamon Sähköstä. Suomessa tehään ihan älyttömän siistiä alueen perinteistä ammentavaa musaa, jonka ois syytä saada enemmän palstatilaa, jotenka sivistysmielessä:
(ja muutenkin koska on niin siisti biisi ja video)
Aaaa hämmentävää tämä! Harvoin törmää ihmisiin jotka fiilaa yhtään samaa kuin mä.Oih, jihuu!!! Ihminen, jolla on aika samankaltanen musiikkimaku ku mulla ainakin suunnilleen. On tuossa listassa sellasiakin, joita en tunne, mutta just hyvä niin voi tutustella.
Tuosta Suistamon sähkön kipaleesta muuten tuli mieleen ensinnäkin Värttinän Seelinnikoi, kun ne on käyttäny tuossa loppupuolella sitä mukavasti ja toiseksi karjalalainen (hox ei suomalainen!) bändi nimeltä Myllärit, kun eikö Suistamon sähkö ammenna kans Karjalasta?
Saattais se seelinnikoi olla joku tradi, jonka Värttinä on sitte sovittanu ittelleen. Ehkäpä? Koitin ettiä netistä, mutten löytäny mittään järkevää. Ei oo mulle tuo Karoliina tuttu. Vinkkaappa joku hyvä siltä?Aaaa hämmentävää tämä! Harvoin törmää ihmisiin jotka fiilaa yhtään samaa kuin mä.
Joo eiks siellä biisin lopussa lauleta Seelinnikoita? Lieneeköhän joku tradi? Suistamo-porukka on kyllä siellä rajantakaisessa Karjalassa pyörinyt ihan huolella. Myllärit pitäs kyllä tsekata! Seuraan niitä somessa, mutta en oo hirveesti perehtynyt heidän tuotantoonsa. Onks muuten Karoliina Kantelisen vienankarjalaiset joiut sulle tuttuja?
Saattais se seelinnikoi olla joku tradi, jonka Värttinä on sitte sovittanu ittelleen. Ehkäpä? Koitin ettiä netistä, mutten löytäny mittään järkevää. Ei oo mulle tuo Karoliina tuttu. Vinkkaappa joku hyvä siltä?
Uuhh, niin plajon hyviä biisejä... Mutta Juicelta "Musta Aurinko Nousee", koska se on heti alusta helvetin kova :D Epuilta "Kitara, Taivas ja Tähdet", se oli livenä ihana :'0juicet ja eput on kyllä erittäin jees!! ja olavi, aah <3 mitkä on sun lempibiisejä noilta?
juicet ja eput on kyllä erittäin jees!! ja olavi, aah <3
stam1naa en oo ite koskaan kummemmin kuunnellu :DUuhh, niin plajon hyviä biisejä... Mutta Juicelta "Musta Aurinko Nousee", koska se on heti alusta helvetin kova :D Epuilta "Kitara, Taivas ja Tähdet", se oli livenä ihana :'0
Pakko mainita, että oon myös hervoton Dingo-fani ja heiltä "Aino" on ehkä paras, koska mun toinen nimi on Aino :-)
Nii ja sit Olavilta "Sininen Kukka" liveversiona on jotain niin ihanaa... Ja "Auttakaa!" on kans kova ! Ja "Rakkautta Ilmassa" ja "Ollaanko Tämä Kesä Näin?" ja....
Stam1nalta "Kadonneet Kolme Sanaa" on ehkä mun lemppari :0 Ja sit "Kajo" on tosi kaunis <3 En malta oottaa, ku kohta tulee uus levy ja oon ennakkotilannu sen :'000
joooo kaikki näistä oikeestaan, palefacelta en kuuntele kun muutamia biisejä mut leevit, maustetytöt, juice ja haloo helsinki on kyllä hiton jees, paitsi et uudempi haloo ei oo niin miellyttäny meikää enää :(Mä kuuntelen: Leevi and the leavings, Paleface, maustetytöt, Haloo helsinki
joskus kuuntelen kans Juicea
Ootko nähny näistä jotain livenä? Itse olen Olaville käyny kirkumassa neljä kertaa :'D Ja aina eturiviin vaikka kyynärpäätekniikalla, heikommat alta pois :Dstam1naa en oo ite koskaan kummemmin kuunnellu :D
juicea, eppuja ja leevejä on kulutettu sit senkin edestä. ja olavii, olavi on mahtava. siltä mun lemppareita ehkäpä aina siellä, auttakaa, tahdonko kuitenkin sut takaisin, kaiken jälkeen olet kaunis, elvis istuu oikealla.. !!!
oon vaan kerran käyny kattoo olavia :( siltä keikalta tosin muistona hali ja nimmaroitu levy ja vahva tunne että pakko päästä uudestaan XDOotko nähny näistä jotain livenä? Itse olen Olaville käyny kirkumassa neljä kertaa :'D Ja aina eturiviin vaikka kyynärpäätekniikalla, heikommat alta pois :D
lempibiisi j. karjalaiselta? molemmat jeeees <3Tykkään suomalaisesta pop ja iskelmämusiikista. Juice, Dingo J.Karjalainen ovat suosikkejani. Joskus kuuntelen myös suomenkielistä metallia kuten Kivimetsän druidi. Suomipunkkiakin tulee kuunneltua ajoittain.
Olavin keikat on kyllä aina tosi hyviä, ku ne vetää ihan täysiä <3 Itellä paras muisto on, ku se kävi pyytämässä mun silmälasit päähänsä, ku se laulo "Kauneus sekoittaa mun pään" :'Doon vaan kerran käyny kattoo olavia :( siltä keikalta tosin muistona hali ja nimmaroitu levy ja vahva tunne että pakko päästä uudestaan XD
Merenneitoni ja minä, Tykkään sanoista ja sävelmä on ihana :)lempibiisi j. karjalaiselta? molemmat jeeees <3