Lukio Kympin tyttö hankki matikasta 6+

Maisie

:)
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
81
Reaktioarvo
80
Hihii oon lukios ja geometria (MAA03) meni vähä nii ja näi. Kaikil se meni huonosti, tiiän tosi monta jokka sai 4 tai 5. Kokees ei ollu sellasii tehtävii mitä oli tehty tunneil, ja kärsin muutamii hermoromahduksii ton jakson aikana ja keskittymiskykyki on hukkateillä.

Vähä sillee itsetunto laski ku ysiluokan matikan vedin lukematta ja kaikista tuli joku 10.

En ees tiä mitä hain takaa, poden syyllisyyttä mut samaa aikaa ei vois vähempää kiinnostaa. Toivottavasti nousee läksyprosentilla seiskaan, uusimaan en aio mennä. Mielenterveys tipahtanu lattian alle joten ihme että tässä vielä edes hengissä sinnitellää. (Keskivaikee masennus, saattanut psykologin mukaan kääntyy vaikeeks)

Tulkaa juttelee et saisin ajatukset muualle :////
 

Maisie

:)
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
81
Reaktioarvo
80
Yläasteen ja lukion matikka on aikalailla erilaista, joten en olis huolissani, varsinkin, kun muutkaan ei osanneet :-) Tulee varmasti helpompiakin aiheita.

Mutta siis, mitenkäs muuten menee? Itse makoilen lämpimässä peiton alla ja syön keksiä :'D
(ensinnäkin: tykkään tosta nettimuumiosta)

Joo ne eroo tosiaa aika paljo eikä varmaa sais vertailla.

Mitä keksei sul siel on? :Dd alko itekki tehä mieli. Mä istun täs lattialla ja syön salmiakkia ja äsken soitin River flows in you pianolla monta oktaavia liian korkeelta :Dddd
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
(ensinnäkin: tykkään tosta nettimuumiosta)

Joo ne eroo tosiaa aika paljo eikä varmaa sais vertailla.

Mitä keksei sul siel on? :Dd alko itekki tehä mieli. Mä istun täs lattialla ja syön salmiakkia ja äsken soitin River flows in you pianolla monta oktaavia liian korkeelta :Dddd
Kiitos :D

Ja söin jotain gluteenittomia digestivejä, joita jäi kakunteosta yli :'D oli aikas kuivaa mussutettavaa

Osaat siis soittaa pianoa? Nice :-) Itse osaan jonkun verran kitaraa, sointuja vaan tosin : D
 

Maisie

:)
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
81
Reaktioarvo
80
Kiitos :D

Ja söin jotain gluteenittomia digestivejä, joita jäi kakunteosta yli :'D oli aikas kuivaa mussutettavaa

Osaat siis soittaa pianoa? Nice :-) Itse osaan jonkun verran kitaraa, sointuja vaan tosin :
Digestivekeksit on hyvii, se nimi vaan on outo, mulle tuli vähä aika sit yllätyksenä et se sana viittaa ruoansulatukseen :Ddd

Ja joo osaan soittaa pianoo ja kitara ois nii hienoo jos osais koska se on vaan nii hieno ku ihmiset jossain sohvan nurkas tapailee jotain biisejä
 

salisbury

nettimuumio
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
462
Digestivekeksit on hyvii, se nimi vaan on outo, mulle tuli vähä aika sit yllätyksenä et se sana viittaa ruoansulatukseen :Ddd

Ja joo osaan soittaa pianoo ja kitara ois nii hienoo jos osais koska se on vaan nii hieno ku ihmiset jossain sohvan nurkas tapailee jotain biisejä
Osaan ite tasan yhen biisin ulkomuistista :'D mulla on niin surkee muisti, että en kykene oppimaan :D
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Peruskoulun matikka on sen verran helppoa, että matemaattisesti etevimmät eivät ole sen vuoksi joutuneet tekemään pahemmin työtä sen opiskelun suhteen. Kun sitten lukion matikka onkin hyvin erilaista verrattuna peruskoulun laskuihin, monelle lahjakkaalle(kin) tulee yllätyksenä matikan opiskeluun vaadittava työmäärä - tai että se ylipäätään vaatii työtä.

Tämä sama kuvio on hyvin tuttu monen tuntemani peruskoulun kympin matikan oppilaan kohdalla. Kuten ylempänäkin jo sanottiin, en olisi huolissani. Sinun pitää vain opetella itsellesi sopivat opiskelumetodit.

Toisaalta keskivaikeasti tai vaikeasti masentuneena opiskelu on raskasta (onhan lukio-opiskelu sitä tietysti jo muutenkin), joten tuo 6+ on sinun tilanteessasi oikeasti loistava arvosana pitkästä matikasta. Se ei myöskään kerro mitään tulevasta opiskelumenestyksestäsi, ja vaikka koko lukio menisi kutosen keskiarvolla, aina voi myöhemmin korottaa arvosanoja esim. iltalukiossa, jos sille ylipäätään olisi tarvetta. Mitään lopullista menetystä ei siis ole tapahtunut, vaikka ymmärrettävästi se onkin kolaus itsetunnolle.
 

Maisie

:)
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
81
Reaktioarvo
80
Peruskoulun matikka on sen verran helppoa, että matemaattisesti etevimmät eivät ole sen vuoksi joutuneet tekemään pahemmin työtä sen opiskelun suhteen. Kun sitten lukion matikka onkin hyvin erilaista verrattuna peruskoulun laskuihin, monelle lahjakkaalle(kin) tulee yllätyksenä matikan opiskeluun vaadittava työmäärä - tai että se ylipäätään vaatii työtä.

Tämä sama kuvio on hyvin tuttu monen tuntemani peruskoulun kympin matikan oppilaan kohdalla. Kuten ylempänäkin jo sanottiin, en olisi huolissani. Sinun pitää vain opetella itsellesi sopivat opiskelumetodit.

Toisaalta keskivaikeasti tai vaikeasti masentuneena opiskelu on raskasta (onhan lukio-opiskelu sitä tietysti jo muutenkin), joten tuo 6+ on sinun tilanteessasi oikeasti loistava arvosana pitkästä matikasta. Se ei myöskään kerro mitään tulevasta opiskelumenestyksestäsi, ja vaikka koko lukio menisi kutosen keskiarvolla, aina voi myöhemmin korottaa arvosanoja esim. iltalukiossa, jos sille ylipäätään olisi tarvetta. Mitään lopullista menetystä ei siis ole tapahtunut, vaikka ymmärrettävästi se onkin kolaus itsetunnolle.
Kiitos tästä <3
 

Tumppetus

Kokenut
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
150
Reaktioarvo
144
Sama täällä! Sama kurssi ja 5- rapsahti (ja entinen hikke siis itsekin) :D Ei tosin voisi itseäni vähempää kiinnostaa, tiedän osaavani ne jutut ihan hyvin, mutta se vaan oli huono päivä. Jos liikaa häiritsee niin sitten vaan uusimaan kun pääsee.
 
Ylös Pohja