Yhteishaku & pääsykokeet Kymppiluokka

Yhteishaku, pääsykokeet, valintakokeet.
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
92
Reaktioarvo
106
Yhteishaku lähestyy pian, ja oon miettiny kymppiluokkaa yhtenä vaihtoehtona. Mielenterveys on sen verran pohjamudissa, että tarviisin nyt sellasen yhen vuoden "hengähdystauon", etten hyppää suoraan jonnekin lukioon. Lisäks miun keskiarvo on hieman päälle 8 eli ihan jees ja teen aina parhaani yms., mutta jotenkin tuntuu että haluisin vielä sellasta kertausta ennen lukiota. Onko täällä kymppiluokan käyneitä tai sinne meneviä? Haluisin kuulla kokemuksia siitä, onko se miten rankkaa (miun ymmärtääkseni melko helppoa) ja ylipäätään millaista se on.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Mä oisin halunnut ja mul on vähän yli seiskan keskiarvo. Mutta täällä ei oo kymppiluokkaa ja ainoastaan läheinen kaupunki voi ottaa kymppiluokkalaisia meidän kunnan kouluista, mutta silloinkin vain, jos ne on ensin ehtineet täyttää paikat niitten kaupungista niin aika turha toivo, luulisin. D: Harmi, oisin tarvinnut sitä kertausta, koska silloin oisin oppinut kaiken paljon paremmin, joka olis luonut hyvän perustan jatko-opinnoille. :/
 
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
92
Reaktioarvo
106
Mä oisin halunnut ja mul on vähän yli seiskan keskiarvo. Mutta täällä ei oo kymppiluokkaa ja ainoastaan läheinen kaupunki voi ottaa kymppiluokkalaisia meidän kunnan kouluista, mutta silloinkin vain, jos ne on ensin ehtineet täyttää paikat niitten kaupungista niin aika turha toivo, luulisin. D: Harmi, oisin tarvinnut sitä kertausta, koska silloin oisin oppinut kaiken paljon paremmin, joka olis luonut hyvän perustan jatko-opinnoille. :/

Tosi ikävä kuulla D: Mie asun täällä kaupunkialueella ja kymppiluokan tilat on tuossa 3 kilsan päässä, niin en usko että sinne pääsemiseen on estettä. Mutta varmasti paha tuo tilanne, kun oikeesti tarviit sitä apua muttei oo mahollista päästä D: Kannattaa jutella opon kanssa, en tiedä auttaako se mitään mutta ei siitä varmasti haittaakaan ole. Tsemppiä tulevaisuuteen, kyllä kaikki järjestyy vielä (niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin :D) <3
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Tosi ikävä kuulla D: Mie asun täällä kaupunkialueella ja kymppiluokan tilat on tuossa 3 kilsan päässä, niin en usko että sinne pääsemiseen on estettä. Mutta varmasti paha tuo tilanne, kun oikeesti tarviit sitä apua muttei oo mahollista päästä D: Kannattaa jutella opon kanssa, en tiedä auttaako se mitään mutta ei siitä varmasti haittaakaan ole. Tsemppiä tulevaisuuteen, kyllä kaikki järjestyy vielä (niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin :D) <3
No, enpä nyt tiedä. D: Kyllä mä pärjään vaikka paljon paremmin pärjäisinkin kymppiluokan käytyäni. Eipä se opolle juttelu mitään auttais.
 
Ylös Pohja