Mielenterveys Kysy mitä vaan opiskelijalta, joka on osastolla

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Jälleen osastolla olen ja tarjoan heiveröistä auttavaa kättäni niille, jotka pohtivat osastoa tai mielenterveyskuntoutujan arkea. Kaikkea saa kysyä mutta epäasiallisiin/liian henkilökohtaisiin kysymyksiin en vastaa.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mitä opiskelet? Saatko osastolla tukea opintoihin? Kuinka osasto on vaikuttanut opintoihisi?
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Matematiikkaa yliopistossa. Enpä juuri saa, ja jaksamattomuus on iso ongelma. Hetken jaksan keskittyä ja sitten tulee väsymys.
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Oletko ollut osastolla aikaisemmin? Onko kyseessä suljettu osasto vai avo-osasto?
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Vielä alle 10 kertaa. Nyt kyseessä on suljettu osasto.
Oletko ollut aikaisemmin suljetulla? Miten se käytännössä eroaa avo-osastosta? (Tiedän kyllä mitä se terminä tarkoittaa, mutta kiinnostaa tosiaan tuo käytäntö, kun olen itse ollut vain avo-osastoilla.)
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Oletko ollut aikaisemmin suljetulla? Miten se käytännössä eroaa avo-osastosta? (Tiedän kyllä mitä se terminä tarkoittaa, mutta kiinnostaa tosiaan tuo käytäntö, kun olen itse ollut vain avo-osastoilla.)
Suljetulla on yleensä vaikeammin sairaat potilaat, ja hoitolinjana on enemmän rauhoittaa kuin aktivoida. Suljetulla tapahtuu siis aika paljon vähemmän kuin avo-osastolla. Avo-osastolla ehkä käytetään enemmän huomion suuntaamista muihin asioihin, suljetulla päämääränä on kestää jotenkin sitä hirveää oloa lääkkeillä tai ilman.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Onko tää että periaatteessa kaikki on etänä ollut hyvä vai huono juttu sulle?
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
Onko tää että periaatteessa kaikki on etänä ollut hyvä vai huono juttu sulle?
No en oo muutenkaan suurien kaveripiirien ihminen, mutta kyllä kun kaikki vapaa-ajan harrastukset loppuu niin sitä jää sit vaan kammioonsa mättämään opintojaan ja sit onkin taas syvässä masennuksessa D:
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
No en oo muutenkaan suurien kaveripiirien ihminen, mutta kyllä kun kaikki vapaa-ajan harrastukset loppuu niin sitä jää sit vaan kammioonsa mättämään opintojaan ja sit onkin taas syvässä masennuksessa D:
AutsD:
Onks sulla kavereita siellä osastolla tai pystytkö soittamaan niitte tai jotain?
 

varjojenmaa

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
300
Reaktioarvo
305
AutsD:
Onks sulla kavereita siellä osastolla tai pystytkö soittamaan niitte tai jotain?
Yleensä oon soitellut yhden kaverin kanssa jonka kanssa meni nyt sukset ristiin, en tiedä mistä syystä. Yritän vaan kuunnella masentavia biisejä ja kestää hetken kerrallaan tätä paskuutta D:
 
Ylös Pohja