Suhteet lasketteko säädöt exsiin

Haamukaapu

Kokenut
Liittynyt
27.2.2021
Viestejä
131
Reaktioarvo
155
Riippuu tietysti tapauksesta, mutta sanoisin että säätöjen harmaan alueen vuoksi loppuneet säädöt on vain tyyliin ex-säätöjä. Ei ihan "exiä" mutta sinne päin?
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,152
Reaktioarvo
5,470
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kuvittelisin ainakin, ettei lasketa niitä "oikeiksi" exiksi. Eikö ne ole vaan ex-säätöjä?
 

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,066
Reaktioarvo
997
Ite kyllä lasken ainakin oman säädön exiin. Toki se riippuu aina et kuinka vakavaa se säätö on ollu.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
En laske. Jo puhun heistä, sanon että mulla oli juttua niiden kanssa. Exiin lasken vain kunnon vakavat parisuhteet. Näin ollen mulla on vain yksi ex. Esimerkiksi teini-iän seurustelua en edes laske exäksi, vaikka sovittiinkin että ollaan yhdessä.
 

klovni

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
188
Reaktioarvo
129
Aina ku vakava parisuhde loppuu, nii silloin miellän exiksi. Säädöt on vaan säätöjä.
 
Liittynyt
2.5.2021
Viestejä
287
Reaktioarvo
181
No en tiiä oikei, miellän ne vaa et oli jotai juttua mut ei muuta suhteiksi.Kun siis tavallaan voisin sanoa et oon seurustellut mut kun se ei ole seurustelua niin sanon vaa et on ollu juttua. :D
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
En. Lasken eksiksi ne joiden kanssa oon ollut yhdessä ja loput on sitten ex-säätöjä
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
37,003
Reaktioarvo
2,899
En tiedä vittuakaan näistä. En tiedä edes sitä mikä lasketaan säädöksi. Tapailu kai. Mutta sitten miten sanoa esim yhdestä henkilöstä jonka kanssa oli awkward "juttu" joka ei ollu ees tapailua vaan sovittiin että nähdään ja vielä useaan kertaan oltiin silleen että joo sit nähään ja oli periaatteessa juttua mutta ei kuitenkaan ollu juttua. En sanoisi sitä edes säädöksi, miellän että mulla on ollu vaan yks säätö joka oli edes jossain määrin tapailua mutta sit on ollu kaikenlaista pientä säätöä enkä tiedä miten erottaa mikäkin toisistaan. Mutta siis toki tää jonka miellän säädöksi on ainut niist jota oon ihan kunnolla "tapaillut" vaik se oliki vaa pari kertaa. Oikeastaan säädöistä ei pitäs puhuu ollenkaan. Sekottaa vaan. Ja mulle ainakin exä kuulostaa silt et se on nimenomaan ex-seurustelukumppani. Säätö taas ei oikeastaan ole yhtään mitään. En pidä edes koko sanasta eikä se musta tarkota yhtään mitään. Mutta ei kai sitä voi poikaystäväksikään sanoa mutta ei oikein tutuksikaan. Ehkä sitten joku "jätkä jonka kanssa kävin treffeillä" vau helvetin hyvä ilmasu tuokin.

Mutta siis ei, en miellä että mulla olisi yhden yhtä exää. Vaikka tavallaan tää henkilö silti tuntuu joltain entiseltä mutta ei nyt poikaystävältä tietenkään. Mutta. Kuitenkin se ehti jo tuntua hirveen rajoittavalta ja ahdistavalta ja silt et oon kiinni siinä vaikka nähtiin vaan muutaman kerran. Niin siks kai mulla on sellanen olo että oisin jotenkin enemmänkin sitoutunu siihen. Varsinkin kun se oli sen verran omistushalunen.
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,757
En tiedä vittuakaan näistä. En tiedä edes sitä mikä lasketaan säädöksi. Tapailu kai. Mutta sitten miten sanoa esim yhdestä henkilöstä jonka kanssa oli awkward "juttu" joka ei ollu ees tapailua vaan sovittiin että nähdään ja vielä useaan kertaan oltiin silleen että joo sit nähään ja oli periaatteessa juttua mutta ei kuitenkaan ollu juttua. En sanoisi sitä edes säädöksi, miellän että mulla on ollu vaan yks säätö joka oli edes jossain määrin tapailua mutta sit on ollu kaikenlaista pientä säätöä enkä tiedä miten erottaa mikäkin toisistaan. Mutta siis toki tää jonka miellän säädöksi on ainut niist jota oon ihan kunnolla "tapaillut" vaik se oliki vaa pari kertaa. Oikeastaan säädöistä ei pitäs puhuu ollenkaan. Sekottaa vaan. Ja mulle ainakin exä kuulostaa silt et se on nimenomaan ex-seurustelukumppani. Säätö taas ei oikeastaan ole yhtään mitään. En pidä edes koko sanasta eikä se musta tarkota yhtään mitään. Mutta ei kai sitä voi poikaystäväksikään sanoa mutta ei oikein tutuksikaan. Ehkä sitten joku "jätkä jonka kanssa kävin treffeillä" vau helvetin hyvä ilmasu tuokin.

Mutta siis ei, en miellä että mulla olisi yhden yhtä exää. Vaikka tavallaan tää henkilö silti tuntuu joltain entiseltä mutta ei nyt poikaystävältä tietenkään. Mutta. Kuitenkin se ehti jo tuntua hirveen rajoittavalta ja ahdistavalta ja silt et oon kiinni siinä vaikka nähtiin vaan muutaman kerran. Niin siks kai mulla on sellanen olo että oisin jotenkin enemmänkin sitoutunu siihen. Varsinkin kun se oli sen verran omistushalunen.
säätö on vähän kuin parasystävä tai enemmän mutta ei ihan seurustelukumppani
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
37,003
Reaktioarvo
2,899
säätö on vähän kuin parasystävä tai enemmän mutta ei ihan seurustelukumppani
Se ei todellakaan ollu edes mikään paras ystävä tai sinne päinkään. Lähinnä tuttu jossa roikuin vaikka en ees ollu liiemmin rakastunu siihen. Silti sanon sitä säädöks koska se kuitenkin oli juttu ja käytiin treffeillä.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
säätö on vähän kuin parasystävä tai enemmän mutta ei ihan seurustelukumppani
Mulla on kyllä ihan eri määritelmä säädölle :D Jännä että voi olla näin erilaiset.

Mulle säätö on joku, jonka kanssa on ollut jotain juttua, ehkä jotain treffejä, mutta ei kuitenkaan seurustelua. Ne ei tosiaankaan oo ollut mitään paras ystävä - tasoa. (Mutta hyvän ystävän kanssa voi myös olla jotain säätöä, se ei sulje sitä pois.)


Esim. tyyppi, jota tapailin yhtenä kesänä. Sitä kesti pari viikkoa, mutta koko juttu ei ollut kummallekaan mitään sen ihmeempää.

Toisaalta sit taas en laske säädöksi tyyppiä, jonka kanssa oli muutaman kuukauden jotain juttua, joka kaatui omaan mahdottomuuteensa. Mutta tää juttu oli molemmille paljon tärkeämpi kuin miltä se ehkä ulkopuoliselle näyttää. Oltiin satunnaisessa yhteydessä useamman vuoden aikana ja se sama tunne oli edelleen mukana. Oikeesti mietin tätä tyyppiä välillä vieläkin, vaikka tuosta on jo yli 10 v.

Ei todellakaan säätö, mutta ei kyllä exäkään, koska ei koskaan varsinaisesti seurusteltu.

Eipä nää mitään tarkkoja määritelmiä ole, eikä sillä kai oo väliäkään. Ei ihmissuhteita voi tunkea mihinkään tarkkoihin laatikoihin.
 
Ylös Pohja