Tyyli Leikkasin itse hiukset (kaduttaa)

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Mulla oli puolivuotta sitten otsatukka ja se oli ihan kiva. Nyt leikkasin itse ja siitä tuli yllättävän hyvä. Sisko sano, että näytän ihan tädiltä, joten lähdin sitten "korjailemaan" ja lopputulos oli kamala. Nyt mennäänkin sitten muutama viikko pipo päässä tai käytän jotain hiuspantaa niin kauan, että kasvaa sen verran, että saan laitettua sen sivuille niin, että ei näytä niin kauhealta. Vihaan, kun ahdistuksissani lähden tekemään kaikkea typerää. Viikko sitten leikkasin mun pitkään kasvattamani hiukset itse lyhyiksi. Ne ei näytä niin kamalilta, mutta vähän harmittaa silti. Onneksi mennään kesää kohti ja sähköisyys vähenee, jospa ensi talven kestäisin pitkien ja sähköisten hiuksien kanssa. Mitä tästä siis opimme, älä leikkaa itse hiuksia, tai ainakaan itse en enää ikinä tee niin.
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Jos yhtään lohduttaa niin minä joskus kakarana LEIKKASIN mun otsatukan pois, sitä ei sitte pannalla korjattu.
Voi ei! :o Itekkin pienenä leikkelin vähän hiuksia, mutta sen huomasi vasta kampaaja, joten en siis mitenkään kovin paljoa. Kauan kesti, että kasvoi takaisin tai niin, että ei enää huomannut mitään?
 

swindle

piisamirotta
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
196
Reaktioarvo
232
hhh mun hiukset on pian puoleen selkään ja tekis niin mieli pätkästä nämä, kampaajalle en jaksa enkä halua mennä ja se otsatukkakin olis kiva. todennäkösesti vielä teen sen mutta sitä ennen pitää hankkia hyvät sakset
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
hhh mun hiukset on pian puoleen selkään ja tekis niin mieli pätkästä nämä, kampaajalle en jaksa enkä halua mennä ja se otsatukkakin olis kiva. todennäkösesti vielä teen sen mutta sitä ennen pitää hankkia hyvät sakset

Jos teet sen, niin toivottavasti onnistut hyvin. Mulla ei olis nyt niin paha tilanne, jos en olis lähtenyt eilen enää leikkaan tätä otsatukkaa lisää, koska nyt tää on vähän liian leveä, eikä oikein sovi mun kasvoille..
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Oon jo viis vuotta leikannut omat hiukset ja harjoitus tekee mestarin. Hyvät sakset ja muut välineet kuten pinnit ja ohennuskampa on tarpeen.
 

Poistettukäyttäjänimi100

Eläinrakas heppahöpsö c:
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,465
Reaktioarvo
1,446
Mie leikkasin ite otsatukan öööö heinäkuussa 2019 ja ei oo vielä kasvanu takas... siitä tuli kauhea ja epätasainen ja lyhyt ja paksu :))) ja sakset oli: surkeat joten D:::
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
jos yhtään lohduttaa niin hiukset kasvaa kyllä yllättäen nopeesti! :0 vedin siilin parisen vuotta sitten ja nyt mulla on yläselkään ylettyvät hiukset ja oon siiliksi vetämisen jälkeenkin muutaman kerran leikannut hiuksia jonkun verran :D että vaikka se prosessi onkin ihan kamala niin oon varma että selviät
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Itse siis leikkaan omat hiukset ja oon tehnyt näin jo viitisen vuotta. Mulla on puolipitkät hiukset ja etuhiukset on hieman lyhyemmät kuin takahiukset ja ne kehystää kasvoja.

Tarvikkeet: hyvät ja terävät hiustenleikkuusakset, 2-3 pinniä, ohennuskampa, tavallinen kampa, lenksu poninhäntään, vettä suihkepullossa.

Ekaksi kampaan hiukset.
Sitten erottelen etuhiukset takahiuksista ja kiinnitän etuhiukset pinneillä ylös.
Kostutan loput hiukset suihkepullolla ja kampaan ne normaalisti eteen rinnan kohdalle molemmille puolille mahdollisimman tasaisesti.
Leikkaan molemmilta puolilta mahdollisimman tasaisesti pois noin tuuman verran. Käytän tarvittaessa ohennuskampaa (AliExpressistä tilattu).
Kun tulos on siisti, niin teen takahiuksista poninhännän.
Vapautan etuhiukset, kampaan ne ja "raastan" ne ohennuskammalla symmetrisesti niin, että ne kehystää kasvot. Vedän eteen molemmilta puolilta suortuvat ja tasoitan ne saksilla.
Lopuksi kampaan hiukset pää alaspäin ja tasoitan takahiukset saksilla.

Lopputulos on hyvä vuosien harjoittelun jälkeen ja säästän rahaa, koska en enää käy kampaajalla tasoittamassa hiuksia.
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
jos yhtään lohduttaa niin hiukset kasvaa kyllä yllättäen nopeesti! :0 vedin siilin parisen vuotta sitten ja nyt mulla on yläselkään ylettyvät hiukset ja oon siiliksi vetämisen jälkeenkin muutaman kerran leikannut hiuksia jonkun verran :D että vaikka se prosessi onkin ihan kamala niin oon varma että selviät
Oho, en tienny että ne noin nopeesti kasvaa :o ihailen kaikkia jotka uskaltaa leikata siilin tai muuten radikaalisti leikata hiukset.
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Itse siis leikkaan omat hiukset ja oon tehnyt näin jo viitisen vuotta. Mulla on puolipitkät hiukset ja etuhiukset on hieman lyhyemmät kuin takahiukset ja ne kehystää kasvoja.

Tarvikkeet: hyvät ja terävät hiustenleikkuusakset, 2-3 pinniä, ohennuskampa, tavallinen kampa, lenksu poninhäntään, vettä suihkepullossa.

Ekaksi kampaan hiukset.
Sitten erottelen etuhiukset takahiuksista ja kiinnitän etuhiukset pinneillä ylös.
Kostutan loput hiukset suihkepullolla ja kampaan ne normaalisti eteen rinnan kohdalle molemmille puolille mahdollisimman tasaisesti.
Leikkaan molemmilta puolilta mahdollisimman tasaisesti pois noin tuuman verran. Käytän tarvittaessa ohennuskampaa (AliExpressistä tilattu).
Kun tulos on siisti, niin teen takahiuksista poninhännän.
Vapautan etuhiukset, kampaan ne ja "raastan" ne ohennuskammalla symmetrisesti niin, että ne kehystää kasvot. Vedän eteen molemmilta puolilta suortuvat ja tasoitan ne saksilla.
Lopuksi kampaan hiukset pää alaspäin ja tasoitan takahiukset saksilla.

Lopputulos on hyvä vuosien harjoittelun jälkeen ja säästän rahaa, koska en enää käy kampaajalla tasoittamassa hiuksia.
Mulla oli kyllä tosi huonot tarvikkeet, joten ei ihme, että lopputulos ei oo kovin hyvä. Aion nyt kasvattaa hiukset taas pitkiksi ja ehkä voisin opetella leikkaamaan latvat itse, kun siinä ei ehkä voi niin pahasti mokata, joten kiitos ohjeista. (:
 

Mitänyttaas

Sekaisin
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
10
Reaktioarvo
8
Jos yhtään lohduttaa niin minä joskus kakarana LEIKKASIN mun otsatukan pois, sitä ei sitte pannalla korjattu.
Haha itse tein tämän saman joskus seitsemännellä ja ei sitä voinut sitten enää pois kasvattaa kun aina ne kasvavat otsahiukset törrötti ihan miten sattuu ja näytti niin idioottimaiselta :D hyvä etten ole ainoa, vaikka toki seiskaluokkalaisena olisi pitänyt tommonen typerä moka tajuta
 

Kiwilintu

Uusi
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
34
Reaktioarvo
34
Ite haluisin leikata tyyliin viis senttiä pois tukasta, haluisin et tukka ois tyyliin olkapäihin saakka.. En vaan raaskis mennä kampaajalle, kun se on sit 30 euron reissu. :'D Uskaltaisinkohan leikellä varovasti ite.... Kyllähän youtubesta löytyy tutoriaaleja hmmm...
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Ite haluisin leikata tyyliin viis senttiä pois tukasta, haluisin et tukka ois tyyliin olkapäihin saakka.. En vaan raaskis mennä kampaajalle, kun se on sit 30 euron reissu. :'D Uskaltaisinkohan leikellä varovasti ite.... Kyllähän youtubesta löytyy tutoriaaleja hmmm...
Ehkä jos leikkaa varovasti vähän kerrallaan ja jos on paremmat sakset ja kampa kun mulla :D mulla on nyt vähän olkapään alapuolelle pitkät hiukset ja kyllä niistä yllättävän hyvät tuli. Kyllähän siinä sitten oppii (:
 

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
Haha itse tein tämän saman joskus seitsemännellä ja ei sitä voinut sitten enää pois kasvattaa kun aina ne kasvavat otsahiukset törrötti ihan miten sattuu ja näytti niin idioottimaiselta :D hyvä etten ole ainoa, vaikka toki seiskaluokkalaisena olisi pitänyt tommonen typerä moka tajuta
Luojan kiitos en oo ainoo :D
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,137
Reaktioarvo
1,047
Tuli mieleen se kerta kun leikkaisn otsatukkani _kynsisaksilla_ hetken mieliotteesta.... Tuli kuitenkin ihan hyvät. Onneks hiukset kasvaa yllättävän nopeesti.
 
Ylös Pohja