Musiikki Levyraati

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Kerro mielipiteesi edellisen postaamasta kappaleesta (kuuntele se kokonaan, vaikka et pitäisi siitä!) ja jätä joku kappale seuraavan henkilön arvioitavaksi!

Aloitan tällä:
Nick Cave and the Bad Seeds: Higgs Boson Blues
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Koska kukaan ei näköjään halua kertoa mitä mieltä on Luola-Nickistä, kokeilen vielä saada tuulta purjeiden slle Maustetytöillä:

 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
(Anteeksi jo valmiiksi faneille) Aika low effort perisuomalaista kalian ja lääkkeiden huuruista rappioromantiikkaa ja laiskahkoa yhteiskuntakritiikkiä lyriikoissa. Laulajien ääni raastaa sieluani hitusen, tosin luulen, että osaisivat paremminkin, jos yrittäisivät. Musiikki itsessään kulkee ihan ok, tulee jotenkin mielleyhtymä sellaisesta Leevi and the Leavings -yritelmästä. Jos pitäisi arvioida 1–5, niin antaisin ehkä 2.

 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,152
Reaktioarvo
5,470
Ei ole ihan mun makuun, mielestäni vähän pitkäveteinen. Lyriikkojen puolesta muuten ihan kiva, mutta aika paljon toistoa. Sanoisin 2,5/5.

---
 

huchu

she/they
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
233
Reaktioarvo
244
ah mitä nostalgiaa <3 bmth on mun yks lempibändeistä ja ollu lähemmäks 10 vuotta jo, rakastan! vähän ylikuunneltu biisi itellä niin sen takia pakko silti antaa vaan 4/5

 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Tykkään yleensä jollain tapaa myös tuollaisesta rääkynälaulusta (:D) ja myös riitasointuisuus vetoaa muhun usein, mutta tässä molempia oli jotenkin liikaa, ja mielestäni se olis tarvinut jotain melodisempaa tuomaan balanssia. Mutta keskivaiheilla tulleesta rytminmuutoksesta tykkäsin kovasti.

Jaksoin kuunnella ihan mielelläni loppuun, 3/5


Jotain kevyempää tähän väliin:

 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Tää on tosi mielenkiintonen! Tulee välillä mieleen Beatles ja Lou Reed, mutta silti tää tyyli on tosi persoonallinen. Video on myös tosi mielenkiintonen. Hmm voisin antaa 4/5, koska tää on vaan niin mielenkiintonen (toistan tota samaa sanaa koko ajan mut sitä se oikeesti on)!
(Olisko tällä jaarittelulla päässy Levyraati-ohjelmaan?)

Tässä seuraava:
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Vanha klassikko, hyväntuulinen, kiva laulaa mukana, hyvä tanssia. 4/5

Seuraava:
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Wau, tavallisesti en tykkää System Of A Downin tuotannosta mutta tämä yllätti mut positiivisesti. Tosi menevä kipale ja tässä oli sellaisia koukkuja ja nyansseja, joiden ansiosta jaksoin kuunnella koko biisin loppuun. Mun mielestä biisi jäi kestoltaan vähän lyhyeksi. Arvosana 3,5/5.

 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Pakko tulla uudestaan arvioimaan, koska Rainbow!
En oo kuullu tätä aiemmin, kun oon keskittyny enemmän niiden vanhempaan tuotantoon, mutta nyt kadun etten oo kuunnellu tätä. Tästä tulee mieleen Ronnie James Dion aikaset biisit, mistä tulee kyllä plussaa.
Ehdottomasti 5/5


En kestä miten söpö se on D:
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Sainpas kuunneltua loppuun! :D Ei sillä, että se olisi huono, mutta 10 minuuttia on liikaa mun nykyajan pilaamille keskittymiskyvyttömille aivoille.

Tätä kuuntelis mielellään vähän taustamusiikkina esim. autossa tai illanvietossa.

Meni vähän toistoksi monessa kohtaa. Musiikista 4/5, mut pituudesta miinusta, joten 3/5.

Seuraavaksi tämä, koska soi päässä:

 

ted

Sorateiden virtuoosi
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,009
Reaktioarvo
739
Sainpas kuunneltua loppuun! :D Ei sillä, että se olisi huono, mutta 10 minuuttia on liikaa mun nykyajan pilaamille keskittymiskyvyttömille aivoille.

Tätä kuuntelis mielellään vähän taustamusiikkina esim. autossa tai illanvietossa.

Meni vähän toistoksi monessa kohtaa. Musiikista 4/5, mut pituudesta miinusta, joten 3/5.

Seuraavaksi tämä, koska soi päässä:

Uuups, tajusin vasta jälkeenpäin, että tää liveversio ei ollu hyvä valinta tähän. Olis pitäny ottaa albumiversio mutta laiska ei jaksanu etsiä. Sori D:
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Hahaa, löysinpäs! Olen halunnut vastata tähänkin keskusteluun jo pitkään, mutten ole saanut aikaiseksi missään vaiheessa.

Ihan kiva. Tarttuva rytmi ja hauskan kuuloinen kappale. Ihan mielellään tätä kuunteli. En ole kuullut ikinä ennen, mutta silti jäi heti korvamadoksi eli en ihmettele, jos soi päässä. Hyvää oleilumusiikkia. 4/5 koska en osaa antaa täysiä pisteitä. D:


Seuraava saa testata vauvametallia aka j-rokkia.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Onpa tämä keskustelu päässyt unohtumaan! Nostetaan siis.

Ihan hauska, oon joskus ennenkin törmännyt Babymetaliin. Vähän tulee sellainen olo että tää on tällainen hetken hauska, mutta ei mitään sen suurempaa ja varmaan unohdan taas kohta. En oo kyllä koskaan ollut kiinnostunut mistään j- tai k- musiikista, joten sen hienoudet menee multa varmasti ohi.

Genrejen sekoitus on kyllä aina plussaa, mieluummin erilaista kuin samanlaista!
2,5/5

Yllättävän vaikeaa keksiä seuraava, haluan pitää tätä monipuolisena! Laitetaan Massive Attackia.

 
Ylös Pohja