Listaan Varasijan pahimmat:

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,474
Harvempi ihminen pitää siitä, että heistä tehdään pilkkaa. Eri asia on, jos ihminen vitsailee itse omasta identiteetistään. Se voi olla vaikkapa masentuneelle eräänlainen selviytymiskeino, vitsailla omasta masennuksestaan. Toisen identiteetille nauraminen taas on silkkaa kiusaamista ja kusipäisyyttä.
Tässä ei naureta kenenkään identiteetille, jos täällä nauretaan jollekin niin ei siksi, että he olisivat sairaita tai kehitysvammaisia vaan pelkkiä mulkkuja henkilöitä, jotka ovat rasittavia kuten ne pikkupiskien omistajat.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,496
Reaktioarvo
2,892
Kiva, että edes joku on samaa mieltä mun kanssa. Sattuu, että mut nähdään jotenkin vähempiarvoisena ihan vaan siksi, että mun aivot on viritelty eri tavalla.
Autistit ei todellakaan ole vähempiarvosia kun muutkaan. Itekin oon neuroepätyypillinen (ocd), ja no autismidiagoosia ei ole mut oon epäilly sitä silleen lowkey + sain testistä tulokseks että mul vois olla lievä autismi tai jotain. Mut se nyt on vaan testi joten en tiiä 😁 joka tapauksessa sä et oo sen vähempiarvoinen kun muutkaan! Toisaalta mä sit taas koen ite niinkin, että vitsailu itsessään on ihan ok mut suoranainen haukkuminen ei. Tää nyt on vähän siinä ja siinä, periaatteessa ehkä vitsailua mutta periaatteessa on se vähän haukkumisen oloista myös koska puhutaan autismista niin kuin se olis jotenkin huono asia.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,474
Autistit ei todellakaan ole vähempiarvosia kun muutkaan. Itekin oon neuroepätyypillinen (ocd), ja no autismidiagoosia ei ole mut oon epäilly sitä silleen lowkey + sain testistä tulokseks että mul vois olla lievä autismi tai jotain. Mut se nyt on vaan testi joten en tiiä 😁 joka tapauksessa sä et oo sen vähempiarvoinen kun muutkaan! Toisaalta mä sit taas koen ite niinkin, että vitsailu itsessään on ihan ok mut suoranainen haukkuminen ei. Tää nyt on vähän siinä ja siinä, periaatteessa ehkä vitsailua mutta periaatteessa on se vähän haukkumisen oloista myös koska puhutaan autismista niin kuin se olis jotenkin huono asia.
Ajatella, jos keskustelun aloittaja olisi myös assburger kuten te muut!
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,974
Reaktioarvo
8,474
Joo, tämä. Vakava asia ja vaikka puolustus olisikin se, ettei olla tarkoitettu nyt haukkua autisteja (mikä on muuten kohtalaisen heikko perustelu), silti se on ableismia ja väärin. Itselläni ei ole todettu mitään autismikirjoon kuuluvaa piirrettä, mutta maanantaina tämän otsikon nähdessäni pudistelin kyllä päätäni. Onneksi se on nyt ylläpidon toimesta muokattu, kiitos siitä. Saan kuulla tätä kamaa ihan riittävästi koulussa. En välittäisi lukea sitä vielä täällä Varasijallakin.
Miten oikea perustelu voi olla heikko perustelu? Tuolla logiikalla voi ilmiantaa kaiken, jota ei koe hauskaksi tai miellyttäväksi ja sanoa, että olipa heikot perustelut vaikka ne olisivat oikeat ja loogiset.
 
Ylös Pohja