”Luuletko että ne ottaa sut siellä porukkaan?”

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
oli kyllä ikävästi sanottu mun mielestä, vaikkei ehkä tarkottanu loukata D: mutta todellakin kannattaa mennä, ja jos se ei oo sun paikka niin ainahan voi lähteä pois. mikäli siellä on joitain ilkeitä tyyppejä jotka ei näe sun kauneutta ja hyväksy sua sellasena kun oot niin haistakoot paskan, sun ei tarvii sietää semmosta. oot joka tapauksessa aina voiton puolella kun meet kokeilemaan vaikka jännittää ja ehkä pelottaakin. muistaakseni oot se henkilö joka kerto että menee yliopistoon tai johonkin toiseen opiskelupaikkaan (en nyt muista sen nimeä) ja sulla jäi ikävät muistot lukiosta kun siellä oli kiusaamista (?) ja haluisit tavallaan uuden alun elämälle kenties muuttamalla uudelle paikkakunnalle. jos oot se joka kerto noista kokemuksista täällä, niin oon todella pahoillani ja arvostan sun rohkeutta D: toivon sulle kaikkea hyvää <3
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
oli kyllä ikävästi sanottu mun mielestä, vaikkei ehkä tarkottanu loukata D: mutta todellakin kannattaa mennä, ja jos se ei oo sun paikka niin ainahan voi lähteä pois. mikäli siellä on joitain ilkeitä tyyppejä jotka ei näe sun kauneutta ja hyväksy sua sellasena kun oot niin haistakoot paskan, sun ei tarvii sietää semmosta. oot joka tapauksessa aina voiton puolella kun meet kokeilemaan rohkeasti. muistaakseni oot se henkilö joka kerto että menee yliopistoon tai johonkin toiseen opiskelupaikkaan (en nyt muista sen nimeä) ja sulla jäi ikävät muistot lukiosta kun siellä oli kiusaamista (?) ja haluisit tavallaan uuden alun elämälle kenties muuttamalla uudelle paikkakunnalle. jos oot se joka kerto noista kokemuksista täällä, niin oon todella pahoillani ja arvostan sun rohkeutta D: toivon sulle kaikkea hyvää <3
Kiitos! <3
En oo tosiaan se tyyppi, joka on kertonut että on jäänyt huonot muistot lukiosta kiusaamisen vuoksi, koska en oo käynyt lukiota. Enkä oo menossa vielä yliopistoon vaan nyt mä oon menossa ensin semmoseen kansanopistoon, joka valmentaa yliopiston pääsykokeita varten.

Mutta on myös mulla huonoja kokemuksia, koko peruskoulun mua ollaan kiusattu ja mun oli vaikeaa löytää kavereita ja ala-asteella mut suljettiin aina porukan ulkopuolelle, joten edelleen on sosiaaliset tilanteet ja kavereiden löytäminen tuntuu vaikealta. Voisin ajatella tuon kouluun menon uutena alkuna, varsinkin kun oon menossa asumaan asuntolaan ja siellä ollaan kaikki samassa sumpussa, niin siinä herkemmin sitten tulee toisille hyvinkin tutuiksi.
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,231
Reaktioarvo
828
Realismiksi hän sanoo. Mutta itse koen sen enemmän turhana pessimisminä. Ei halua että meen sinne koska se ei halua että petyn. Mutta en mä lopullisesti välttelis sinne menoa ja haluan kokea sen.
Ei kouluun mennä kuin opiskelemaan, muut härpäkkeet kuten ystävien saanti tulee sivussa jos tulee
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ei kouluun mennä kuin opiskelemaan, muut härpäkkeet kuten ystävien saanti tulee sivussa jos tulee
Tottakai. Mutta koulunkäynti saattaa tuntua vähän perseeltä jos on täysin suljettu ulkopuolelle. Ainakin mun mielestä.
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Voi eii, oli ikävästi sanottu D:
Mutta aina kannattaa mennä ja kokeilla! Sitten lähtee/vaihtaa opiskelupaikkaa jos ei olekkaan hyväksi.
Ja eiköhän tuo asuntoloissa asuminen ole eduksi :3
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Okei selitän eka taustaa: asun tunnin pyöräilyn päässä kaupasta ja iskä on lupautuu aina viemään autolla, koska niin pääsee nopeammin joten miksi kieltäytyisin? Mulla ei oo myöskään ajokorttia, koska oon aina peruuttanut ajotunnit, koska mulla on fiilis ettei mua ees kannata päästää auton rattiin ees autokoulussa. Ja autoilu on muutenki kallista. Se ei siltikään tarkoita sitä etten pärjäis opiskelussa ja liikkumisessa sinne. Lenkillä tykkään myös käydä, välillä yksin ja välillä äidin kanssa. Jälkimmäisen valitsen usein koska seuran kanssa lenkkeily on mukavampaa.

Eli siis juttuhan menee näin:
Mutsi siis sanoo aina että ”miten sä luulet selviytyväs itsenäisesti kun iskän pitää viedä sut aina kauppaan?” ja ”miten sä luulet olevas itsenäinen kun sä aina haluat mun kaa lenkille?” Miten nuo asiat ees liittyy toisiinsa? Ymmärrän että mitä hän tarkoittaa mutta en suostu ymmärtämään koska nuo jotkut sen jutut on niin omituisia etten halua ees noteerata niitä. ”Miten sä raahaat sun matkatavarat?” ”Miten sä meet sinne?” Mun on joutunut joka kerta rautalangasta vääntämään että miten mä matkustan sinne.
Uskon, että varmasti joku luulee että tyylii trollaan näillä asioilla kun ne kuulostaa niin järjettömiltä, mutta aivan tosissani olen enkä edes itekkään tiedä uskoako sen juttuja.

Tämän takia mulla on hyvin vaikeaa lähteä edes uusiin porukoihin mukaan tai kysyä ketään mukaan, kun pelkään että kaikki aattelee että en ole itsenäinen kun tarvin tukea muilta/oon jotenkin läheisriippuvainen. Mutta silti porukat aikoo soittaa mulle sitten tyylii joka ilta vaikka sanoin että ei joka ilta. Ja se vähän jopa ahdistaa. Mutta pelkään ihan hirveästi sitä että mitä sitten jos en vastaa/soita joka ilta?

Iskä on sentään ymmärtäväisempi tämän asian suhteen, on tosi paljon samoilla linjoilla mitä muutkin varaanit täällä että mun kannattaa mennä sinne mutta jos se on ihan paskaa niin tuun sitte pois. Ja niin mä aionkin.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Siis mitä? Vertasko äiti just tota mun kouluun lähtöä Balzarin tapaukseen? Nyt alkaa jo mennä yli…
Muutenkin sai eilen raivarin kun sanoin että siellä asuntolassa on ehdot ja säännöt ja kihisi kiukusta sen takia kun opiskelua varten pitää tehdä hankintoja mm tietokone. Muutenkin pitää maailmaa pahana paikkana jota pitää välttää. En tajuu miks se ottaa tosta noin ison ongelman itelleen? Minähän sinne meen eikä äiti.
 
Ylös Pohja