Meillä on täiepisodi täällä kotona

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
Olin tulossa koulusta ku äiti käveli vastaan ja sano et "Arvaappa mitä" sellasella äänensävyllä et tiesin heti et nyt on jotaki tapahtunu. Sit äiti vaa sano et "Meillä on täitä" ja et se oli huomannu mun 6v pikkusiskon päässä eka yhen ötökän ja sit niitä oli löytynyt lissää ja äiti oli tajunnu et ne on täitä ja sit se oli löytänyt iteltäsä niitä kans.
Meiltä muilta ei oo vielä löytyny mittää et aika varmasti on sillä mun siskolla tännään tai eilen koulusta tarttunu, ellei sit oo niitä sarsia tai mitälie munia ollu ja ne on nyt kuoriutunu.

Ja nyt pittää vaa viedä petivaatteet pyykkiin ja peitot ja tyynyt pakkaseen samoin ku pehmolelut
Ja sit äiti kävi ostaa apteekista täishampoota et silläkin pittää seuraavaksi pestä hiukset :))))
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,596
Reaktioarvo
6,502
hui toi ois hirveetä, tsemppiä! D:
Kiitos D:
hyi täit on inhottavia D: meilläkin oli joskus, onnekseni ite säästyin niiltä mutta varmuuden vuoksi tuli käytettyä täishampoota
Niinpä D:
Ja meillä tää oli eka kerta koskaan ku on ollu täitä vaikka joskus ku koulussa on puhuttu täistä on kammattu hiukset sen varalta yms
Voi ei! D: Itse olen onneksi säästynyt moisilta episodeilta, koska niiden häätäminen on kuulemma kova homma.
Joo, pittää kaikki lakit, huivit, pehmolelut, hiukset ja petivaatteet pestä tai laittaa pakkaseen tai johonkin kuumaan D: Meillä ei onneks ihan täyttä suursiivousta välttis tarvi ku ei oo ku äitillä ja pikkusiskolta muutama aikasemmin löytynyt
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,231
Reaktioarvo
828
Mulla ei ole koskaan ollut täitä mutta voin uskoa että on iso riesa. Kuoleeko ne muuten saunassa kun joskus joku väitti niin vai pitääkö vaan pestä kaikki ja käyttää täishampoota? :confused:
Täit kuolee kyllä saunassa ja niiden munat tuhoutuu, mutta tarvitsee erittäin usean kerran mieluusti 80 asteisessa lämpötilassa. Ei varmaa, mutta kannattaa kokeilla jos ei ole täishampoota heti saatavilla.
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Kuoleeko ne muuten saunassa kun joskus joku väitti niin vai pitääkö vaan pestä kaikki ja käyttää täishampoota? :confused:
Ennen vanhaan käytettiin mm. lamppuöljyä tai täystuho-nimistä hyönteismyrkkyä täiden karkottamiseksi niin, että sitä laitettiin hiuksiin, huivi päähän ja saunaan. Siitä tämä saunalegenda on ehkä syntynyt?
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Ennen vanhaan käytettiin mm. lamppuöljyä tai täystuho-nimistä hyönteismyrkkyä täiden karkottamiseksi niin, että sitä laitettiin hiuksiin, huivi päähän ja saunaan. Siitä tämä saunalegenda on ehkä syntynyt?
Saattaa olla. Itsellä ei tosiaan ole mitään kokemusta mutta tämä nyt on näitä vanhan kansan viisauksia. :unsure:
 
Ylös Pohja