Ruoka Mikä on teidän lemppari salaattikastike?

Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Niin. Ite oon jumittunut käyttämään lähinnä Saarioisen kevyttä kartanon salaattikastiketta, mutta olis vaihteeks kiva kokeilla jotain muutakin. Mikä on teidän lempparituote, vai teettekö kenties salaattikastikkeenne itse?
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Teen joskus rypsiöljystä, yrteistä ja valkosipulista salaatinkastiketta. Mua jotenkin ällöttää ne kaupan kastikkeet. Tai sitten käytän vain kermaviiliä ja ostan jonkun valmiin dippimausteen.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Teen joskus rypsiöljystä, yrteistä ja valkosipulista salaatinkastiketta. Mua jotenkin ällöttää ne kaupan kastikkeet. Tai sitten käytän vain kermaviiliä ja ostan jonkun valmiin dippimausteen.
Tuollainen öljy-yrtti-valkosipulikombo kuulostaa kyllä hyvältä ja sellaiselta, että olis edes kohtuu helppo tehä. Täytyypä testata!
 

Cieli

Weteraani
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
318
Reaktioarvo
384
Tykkään jugurttipohjaisesta tzatziki-tyylisestä salaatinkastikkeesta tai sitten caesar-salaatinkastikkeesta. Myös semmoinen punertava majoneesin tapainen on hyvää.

Nykyään käytän enemmän oliiviöljyn ja tumman balsamico-viinietikan sekoitusta, koska se on vähemmän raskaan tuntuista kuin nuo aiemmin mainitut.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Tein nyt sitten teidän vastausten inspiroimana testikastikkeen, johon laitoin valkoviinietikkaa, oliiviöljyä, soijakastiketta, siirappia, suolaa, mustapippuria ja viisyrttisekoitusta (tuoreyrttejä ja valkosipulia ei just nyt valitettavasti ollut), oli ihan hyvää! Täytyy kyllä vielä tutkistella tarkempia reseptejä, nyt enemmän vaan sovelsin sen mukaan mitä kaapista löytyi valmiina.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Suomessa söin Salosen pimeä pullo ja siitä sinaappinen. Yleensä muutenkin hunaja sinappi. Mutta nyt täällä Englannissa ostan aina lidlistä tätä soija, chili ja inkivääri joka on muy bien!
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
pookin salaatinkastike on parasta D: en tiedä kyl et missä kaikkialla sitä myydään, mutta legit parasta. vähän kalliimpaa, mut tosi riittosaa niin ei tarvii tosiaankaan usein ostaa uutta

saarioisten "makea" on kans tosi hyvää D:
 

titi-uuh

"jee"
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
237
Reaktioarvo
401
Provencale!!!!!!! Se on ihan parasta! Mietoa ja maukasta! En suostu syömään muuta! Sitä myydään tietyissä kaupoissa ainakin Keski-Uudellamaalla ja pk-seudulla. Vihannesosastolta yleensä löytyy.

"Provencalen salaattikastikkeiden taustalla on tarina Jormasta, jolla oli kauan sitten haave perustaa ikioma ruokaravintola Keravan ytimeen."

http://www.provencalekastike.fi/

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
 
Ylös Pohja