Opiskelu Mikä teidän todistuksen ka on

Opiskelu ja itseopiskelu

Keskiyö

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
244
Reaktioarvo
258
Mä laskin 9.38 ja pääsin peruskoulusta
Alin numero oli 8 kemiasta
 

teus

wompwomp
Liittynyt
3.6.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
124
Ei hitto sulla on hyvä keskiarvo :O, itellä keskiarvo 8.58

Ja huonoimmat numerot oli 7, niitä tuli paristaki aineesta :D
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,594
Reaktioarvo
6,501
Itekki pääsin peruskoulusta tänään, mulla oli seiskaluokan inhottavien opettajien ja etäloukun jäljiltä yks seiska ja kasi nii laski kokonaiskeskiarvoa aika palijon (9,42) mut lukuaineet oliki sit 9,83 (oli vaan kaks ysiä lukuaineissa xD)
Sain myös kolme stipendiä, äikästä ja bilsasta ja sit yhen siitä ku mun keskiarvo oli viiden parhaan joukossa kaikista ysiluokkalaisista
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
9,5 ja huonoin numero 9

Sain stipendin ko oon ollu aktiivinen tunneilla :D

Ärsyttää ko yseille jaettiin stipendejä oikein olan takkaa ja kasit ja seiskat sai yhteensä varmaan 10 stipendiä
 

teus

wompwomp
Liittynyt
3.6.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
124
Niihh ja stipendejä mää sain kaks, oisko ollut jostain luovasta kirjottamisesta ja sit kans joku luova kuvataiteilija tai sinnepäin ainakin
 

teus

wompwomp
Liittynyt
3.6.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
124
Mut siis miten ihmisillä on näin hiton hyviä keskiarvoi, kuinka paljon työ harjottelette kokeisiin vai harjotteletteko ollenkaan? Koska mähän siis yritin panostaa opiskeluun ja opiskelin aika paljonkin ja se mitä se tuotti oli se 8.58...
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,148
Reaktioarvo
5,469
Valmistuin ammattikorkeasta keskiarvolla 4,7 (asteikolla 1-5).
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Mut siis miten ihmisillä on näin hiton hyviä keskiarvoi, kuinka paljon työ harjottelette kokeisiin vai harjotteletteko ollenkaan? Koska mähän siis yritin panostaa opiskeluun ja opiskelin aika paljonkin ja se mitä se tuotti oli se 8.58...
Se riippuu niin paljon ihmisestä ja toisaalta myös muista ihmisistä ympärillä. Meidän luokka on ihan hullu, 9,4 keskiarvolla ei ole edes top 5:ssä. Itselläni oli 9,6 ja peruskouluni juuri päätin.

Luen vain kokeisiin, joita pidän tärkeänä. Minulla oli päättötodistuksessa kaikki matemaattiset ja luonnontieteelliset aineet sekä kielet suomi mukaan lukien 10, muuten oli sitten ysejä. Uskonnonopettaja sanoi, että joutui miettimään aika huolella antaako kasin vai ysin mutta päätyi ysiin. Aika paljon vaikuttaa, käyttääkö tunnit todella opiskeluun ja tekeekö asioita kotona. Meillä ainakin joka aineessa painotetaan hyvin paljon tehtävien tekemistä, yksittäisillä kokeilla ei niinkään ole kovin suurta merkitystä.

Reilusti yli 8 keskiarvo kertoo jo siitä, että panostat. Valitettavasti voi olla myös kiinni koulusta. Joissain kouluissa arvostelu on vain tiukempi kuin toisissa, vaikkei niin pitäisi olla. 8,6 keskiarvolla pääsee jo melkein mihin vain. Tärkeintähän on vain se, että pääset sinne, mihin haluat keskiarvollasi. Muuta merkitystä sillä ei sitten olekaan.
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Mut siis miten ihmisillä on näin hiton hyviä keskiarvoi, kuinka paljon työ harjottelette kokeisiin vai harjotteletteko ollenkaan? Koska mähän siis yritin panostaa opiskeluun ja opiskelin aika paljonkin ja se mitä se tuotti oli se 8.58...
En harjottele ollenkaan :D tai välillä vähän jos on kiva aine ja lyhyt koealue.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
9,5 ja huonoin numero 9

Sain stipendin ko oon ollu aktiivinen tunneilla :D

Ärsyttää ko yseille jaettiin stipendejä oikein olan takkaa ja kasit ja seiskat sai yhteensä varmaan 10 stipendiä
Yseille jaetaan hirvittävä määrä stipendejä, koska he päättävät peruskoulunsa. Se vain on niin. Päättötodistuksen arvosanat ovat lopullisia arvosanoja ja jos ne ovat hyviä, siitä palkitaan, kuin myös muista suorituksista peruskouluaikana kuten urheilu- tai taidesaavutuksista.
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Yseille jaetaan hirvittävä määrä stipendejä, koska he päättävät peruskoulunsa. Se vain on niin. Päättötodistuksen arvosanat ovat lopullisia arvosanoja ja jos ne ovat hyviä, siitä palkitaan, kuin myös muista suorituksista peruskouluaikana kuten urheilu- tai taidesaavutuksista.
No joo, mutta vähän vitutti seiskaluokkalaisena istua 2h kattomassa kevätjuhlaa, joka ei liittyny meihin käytännössä mitenkään.
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
No joo, mutta vähän vitutti seiskaluokkalaisena istua 2h kattomassa kevätjuhlaa, joka ei liittyny meihin käytännössä mitenkään.
Niinhän se on, ysejä siinä juhlitaan ja kuuluukin juhlia. Meillä oli sama ja jo juhlan alussa sanottiin että yhdeksäsluokkalaiset ovat tämän päivän päätähtiä. Voin varmuudella sanoa että kyllä se sustakin hyvältä tuntuu parin vuoden päästä. Joudut nyt vaan hetken odottamaan vuoroasi. :D
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Niinhän se on, ysejä siinä juhlitaan ja kuuluukin juhlia. Meillä oli sama ja jo juhlan alussa sanottiin että yhdeksäsluokkalaiset ovat tämän päivän päätähtiä. Voin varmuudella sanoa että kyllä se sustakin hyvältä tuntuu parin vuoden päästä. Joudut nyt vaan hetken odottamaan vuoroasi. :D
No mmmm mutta olipa vittumainen juhla
 

teus

wompwomp
Liittynyt
3.6.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
124
Se riippuu niin paljon ihmisestä ja toisaalta myös muista ihmisistä ympärillä. Meidän luokka on ihan hullu, 9,4 keskiarvolla ei ole edes top 5:ssä. Itselläni oli 9,6 ja peruskouluni juuri päätin.

Luen vain kokeisiin, joita pidän tärkeänä. Minulla oli päättötodistuksessa kaikki matemaattiset ja luonnontieteelliset aineet sekä kielet suomi mukaan lukien 10, muuten oli sitten ysejä. Uskonnonopettaja sanoi, että joutui miettimään aika huolella antaako kasin vai ysin mutta päätyi ysiin. Aika paljon vaikuttaa, käyttääkö tunnit todella opiskeluun ja tekeekö asioita kotona. Meillä ainakin joka aineessa painotetaan hyvin paljon tehtävien tekemistä, yksittäisillä kokeilla ei niinkään ole kovin suurta merkitystä.

Reilusti yli 8 keskiarvo kertoo jo siitä, että panostat. Valitettavasti voi olla myös kiinni koulusta. Joissain kouluissa arvostelu on vain tiukempi kuin toisissa, vaikkei niin pitäisi olla. 8,6 keskiarvolla pääsee jo melkein mihin vain. Tärkeintähän on vain se, että pääset sinne, mihin haluat keskiarvollasi. Muuta merkitystä sillä ei sitten olekaan.
No jooh toi arvostelu tapa on kyllä meiän koulussa ollu vähän sellanen että, jos opettaja on saanu hyvän kuvan susta niin kokeet saa mennä vähän miten sattuu. Niih ja numerot pläntätään kokeiden perusteella, ei sillä tuntityöskentelyllä vaikuttanu olevan mitään merkitystä suuntaan tai toiseen tiettyjen opettajien kohdalla. Ja koska asun tuppukylässä, niin vuoden aikana on saattanut olla kolme eri opea tiettyä ainetta pitämässä, kaikilla eri tapa tehdä kokeet, arvioida ja opettaa. Edellinen on aina huitassut menemään parempaan paikkaan ja niin edelleen. Silti meiän luokallakin kyllä oli niitä jotka repii ihan hiton hyviä numeroita, että voihan tääkin vaan olla tällästä kateellisen valittelua :DD noh mutta parhaani olen yrittänyt eikä sille enää mitään mahda
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
No jooh toi arvostelu tapa on kyllä meiän koulussa ollu vähän sellanen että, jos opettaja on saanu hyvän kuvan susta niin kokeet saa mennä vähän miten sattuu. Niih ja numerot pläntätään kokeiden perusteella, ei sillä tuntityöskentelyllä vaikuttanu olevan mitään merkitystä suuntaan tai toiseen tiettyjen opettajien kohdalla. Ja koska asun tuppukylässä, niin vuoden aikana on saattanut olla kolme eri opea tiettyä ainetta pitämässä, kaikilla eri tapa tehdä kokeet, arvioida ja opettaa. Edellinen on aina huitassut menemään parempaan paikkaan ja niin edelleen. Silti meiän luokallakin kyllä oli niitä jotka repii ihan hiton hyviä numeroita, että voihan tääkin vaan olla tällästä kateellisen valittelua :DD noh mutta parhaani olen yrittänyt eikä sille enää mitään mahda
Vähän väärin menee tämä mutta olet sinäkin todella hyviä numeroita saanut jos keskiarvo on reippaasti yli kasi. Jos sitten seuraavassa oppilaitoksessa olisi vähän paremmat arvostelukriteerit.
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Lukion päättötodistuksen keskiarvo 7.2, mutta ei ylioppilaslakkia. Yllätyin positiivisesti keskiarvosta, koska kaikki ei tuntunut menevän ihan putkeen aina.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
No joo, mutta vähän vitutti seiskaluokkalaisena istua 2h kattomassa kevätjuhlaa, joka ei liittyny meihin käytännössä mitenkään.
Samahan tää on kaikissa juhlissa joissa on vieraana. Muakin vitutti siskon yo-juhlissa kuunnella 2 tuntia riemuylioppilaisen puheita, musiikinopettajan laulamista nuotin vierestä ja rehtorin puhetta kyseisen lukion remontista.
 
Liittynyt
20.4.2022
Viestejä
2,183
Reaktioarvo
949
Samahan tää on kaikissa juhlissa joissa on vieraana. Muakin vitutti siskon yo-juhlissa kuunnella 2 tuntia riemuylioppilaisen puheita, musiikinopettajan laulamista nuotin vierestä ja rehtorin puhetta kyseisen lukion remontista.
Juhlissa ainut kiva on se että saa laittaa mekon päälle ja olla hienona :D
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,594
Reaktioarvo
6,501
Mut siis miten ihmisillä on näin hiton hyviä keskiarvoi, kuinka paljon työ harjottelette kokeisiin vai harjotteletteko ollenkaan? Koska mähän siis yritin panostaa opiskeluun ja opiskelin aika paljonkin ja se mitä se tuotti oli se 8.58...
Omalla kohallani voin kai sanua että oon vaan joku luonnonlahjakkuus :'D Toki myös se vaikuttaa ku oon niin kiinnostunu tosi monesta asiasta ja haluun menestyä opinnoissa nii se toki on motivoinu. Lisäksi ku oon opettanu muita mun luokkalaisia nii se on kans ollu hyvä oppimistapa mulle itelleni (keskustelu on yks parhaimmista tavoista oppia asioita!)
Ja siis 8,58 on tosi hyvä keskiarvo! Ylipäätään kaikki keskiarvot jotka on yli kasin on hyviä ja niistä kannattaa olla ylpeä.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Noin 3,3, vielä on pari vuotta aikaa korottaa ennen kandiksi valmistumista :D

Lukion päättötodistus taisi olla ~8,6 ja kirjoitusten keskiarvo tasan 5 pistettä eli M
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Onko sulla sit väitöskirjan tekeminen mielessä vai? Jos ei niin sillä keskiarvolla ei oo tuon taivaallista väliä.
Ei oo, meinasinkin lisätä viestin loppuun että ei haittaisi vaikkei nousisikaan. Sivuaineen keskiarvon pitäisin kyllä mielellään nelosessa kun ajattelin hakea siihen aineopinto-oikeutta
 

Mursuilijaa

*olemassa oleva*
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,199
Reaktioarvo
833
Mulla lukiosta 9,1 tän ykkös-vuoden jälkeen

Mukana kaks seiskaa ja neljä kasia laskemassa :/
Saattaa vielä muuttua, sillä kävin uusimassa yhden kokeen, josta sain 7. Jos ei, niin ei sekään haittaa :3
 
Ylös Pohja