Mielenterveys Miks dysforian pitää olla olemassa

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,970
Reaktioarvo
2,897
Oikeasti, mulla on vielä mielestäni lievää dysforiaa mutta tää on silti joskus raskasta. Enkä ees puhu kehodysforiasta omalla kohalla. Oon tällä hetkellä näemmä enby-vaiheessa eikä mulla tuu edes mun rinnoista dysforiaa (siis niistä itsessään) mutta enemmänkin sanasta rinnat (koska se yhdistetään naisiin) tai siitä että mut oletetaan naiseks niiden takia. Ei siis suoraan kehosta mitenkään, mutta onko se sitten sitä sosiaalista dysforiaa vai mitä :D Myös menkat aiheuttaa dysforiaa näköjään. Myös semi raskasta se, että shiftaan niin nopeasti naisesta enbyks ja takasin, esim viime päivien aikana oon shiftannu mont kertaa edestakas, huoh. Kaikista paskinta on ilkeet ihmiset. Mä en oikeesti jaksa ihmisiä jotka pitää tätä jonain vitsinä. Ei mua haittaa ollenkaan jos joku ei ymmärrä, mua haittaa vaan ja ainoastaan jos joku on ilkee siitä. Ymmärtämättömyys on täysin okei. Mut tahallinen ilkeys sattuu. Oli ne sit nettikommenttei tai irl-kommenttei. Ne saa mut kokemaa entistä enemmän että keksin koko jutun päästäni, kun todellisuudes en nyt oikeen usko että oisin voinu feikata sitä näin kauan. Jos oon jostai viime syksystä asti miettiny tätä asiaa ni eiköhä se oo totta. Ja siis ennen sitäkin jo, basically aina must on tuntunu vähän tältä mutta en oo vaan tajunnu sitä. Toisaalta en muista kokeneeni lapsena dysforiaa ellei sittek hämmennyksen ja epätodellisuuden tunnetta lasketa sellaseks. Huoh. Vittumaista on että osa tästä ahistuksesta menis pois jos ihmiset vaan osais käyttäytyä muita kohtaan kivasti. Mut kaikki ei tuu koskaan hyväksymää. Aina on olemassa kusipäitä jotka vihaa mua minkä lie asian takia. Oli se sitten genderfluidius tai mikä tahansa muu. Mussa on paljon asioita jonka takia mua vihataan. Ylipainokin on varmasti sellanen asia. Jotenki se täytyy vaan kestää. Jos ois parempi itsetunto ni kestäis paremmin,,,,

Mutjoo. Sucks. Haluisin jonku korun tms nb-väreissä tai genderfluid-lipun väreissä (ja bi-väreissä, seki ois iha cool) että voisin tulla ylpeemmäks omasta itestäni käyttämällä sitä (en tiedä auttaisko se oikeesti mut ehkä?).... Tai sit se vaa pahentais koska oisin ahistunu ku ihmiset kyselis (ainakin vanhemmat?) Että mitä tää meinaa ja miks ostit tän. Emt tai sit ne ei ees tajuis mitä se tarkottaa, who knows. huhhei mul on nii mont asiaa mistä puhua seksuaaliterapeutin kaa ku sinne asti pääsen :DDDDD todennäköisesti mua hävettää edes sille puhua näistä mut kyl mä pystyn siihen..... Varmasti D: on vaa jotenki tänää näköjään bad confidence day tai jotai ku ahistaa niiiiiin vittuna
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,970
Reaktioarvo
2,897
Hmm, tarkoittaakohan tämä että tää on oikeasti dysforiaa eikä seksismin aiheuttamaa vitutusta naiseutta kohtaan: silloin kun oon nainen ni oon ylpeä siitä enkä koe huonoa oloa siitä mutta sillon ku oon enby ni koen huonoa oloa ja tuntuu pahalta ajatella olevansa nainen. Luulisi että jos tuo aiheutuisi pelkästään seksismistä niin se ei olisi tuollaista vaihtelevaa vai emmä tiiä? Ärsyttävää kun koko ajan mietin että "sä koet mielipahaa vaan siks että et halua muiden ajattelevan sua naisena koska sovinistit" huoh. I doubt that. Jotenki ei luulis kyseessä olevan se mutta en tiiä sit. Ja vaikka oliski ni eipä tuo ole vakavaa siltikään.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,970
Reaktioarvo
2,897
HUUTISTA voi hyvät hyssykät sentään ehkä mun dysforia ei sittenkään oo niin lievää ku välillä tulee ihan sietämätön olo kun lukee transfobisia kommentteja tyyliin youtubessa jostain nb henkilöstä transfobit sanoo että "shes a woman" oikeesti mul tulee fyysisesti huono olo jos näen tollasia kommentteja. Välillä mua ei ees haittaa mitä muut ihmiset ajattelee mut esim täl hetkellä oon aika,,,, ahistunu jos kukaan sanallakaan viittaa mun olevan nainen. Aika jännä että se dysforian aste vaihtelee. Harmi vaan että en voi oikein tehdä mitään että voisin "present less feminine". Basically ainoo mitä voin tehdä on vaatteet mutta ei nekään kyllä saa mua näyttää vähemmän naiselta. Turha edes yrittää. Ei oo oikeasti mitään mitä voisin tehdä ettei mua luettais naiseks, joten sen kaa pitää vaa elää. Tää on just niin perseest genderfluidiudessa. Jos sä oot ftm tai mtf sä voit transitioitua pysyvästi mut mä en voi enkä halua eikä mulla ole tarvetta sille. Mut joskus on niitä päiviä kun en haluais näyttää naiselta. Mutta ei sekään oo niin että haluisin itteni takia näyttää vähemmän naiselta, mua ei kiinnosta yhtään eikä mulla oo kehodysforiaa kun oon yksin. Mutta jos oon ihmisten ilmoilla ja ihmiset näkee mut naisena mun ulkonäön takia niin se ahdistaa. Mutta ei se keho itessään. Oon ihan ok sen kaa muuten. Mua vaan ahdistaa tällä hetkellä niin niin niin niin vitusti. Huh on taas pahempi dysforia näköjään ku pitkään aikaan. Yleensähän se on paljon lievempää. Tänää on näköjään ollu erityisen paljon triggereitä ku oon lukenu idioottien kommentteja (ei pitäs, mut satuin lukemaan). Vittu mul on huono olo. Kaiken lisäks tuntuu et oon vähän kipeenä ja mua oksettaa ja sattuu päähän toi auringonvalo ja kaikkee, voi vitun vittu. Ja ahistaa myös mun viimeöinen uni. Vaikka tavallaan se oli kiva uni mut tavallaan ahistava, en ees tiedä, molempia se kai oli. Vähän offtopic nyt tää unijuttu Mutta liittyy ahistukseen kuitenki..... Nii selitän siitä koska i have to 😭 oikeesti ihan kamala olo siis näin unta mis oli timppa (ja paljon muitaki ihmisiä, iha vitu ahistavaa siis) ja en osaa ees kuvailla sitä hirveetä tunnetta mutta olin siis ilmeisesti samassa huoneessa timpan kaa ja en tiedä oltiin varmaan kahestaan ja istuin siin ja katoin sitä ja tuli sellanen overwhelming tunne etten haluu sen ees kattovan mua tai huomaavan mua(?) Mut samal halusin epätoivoisesti et se huomais mut :DD: jotenki ihan kamala sellanen tunne et pelkää jotenki mitä se aattelee??? Mut samal vaa haluis et se tykkäis sust mut silti vaa haluisit kadota ja asfjfkkfofkf MITÄ VITTUA 😂😂😂😂😂😂😂 voi jeesus kristus 😭😭 oikeest vannon tänää on ihan totaalinen kriisipäivä näköjään, koko tää dysforia shit + timppa (ja muutki ihastukset asdfjfkfkfk i fucking DIE) + muutenki itseinho + KAIKKI oikeest ARE U FUCKING KIDDING ME RIGHT NOW :DDDDDDD are u actually fucking kidding me
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
36,970
Reaktioarvo
2,897
Huutista varmaan ensimmäisen kerran ikinä tavallaan toivon että mun sukupuoli shiftais takas naiseks niin en kokis enää tätä dysforiaa :-------------D are u actually fricking kidding me. Toisaalta en kyllä jaksa sitä hämmennystäkään mikä aiheutuu edestakas shiftaamisesta mutta HDJDFJKGGLFGKGL yleensä ne female-moodit on kuitenkin helpompia kuin enby-moodit, i guess se on loogista tho. Koska en mä tietenkään tyttömoodis (huoh miten ton sanois järkevästi :Dd) koe dysforiaa edes lievää sellasta niin se on sinänsä jees mutta en mä aina enbymoodissakaan koe mitään ainakaan pahaa dysforiaa mutta nyt kyllä jotenkin,,, menee tunteisiin tänään jostain syystä enemmän. Ahahaha mikä aivovamma pitää ihmisel olla et lukee youtubekommenttei for real tho xDDDD voitko oikeasti hyvin. Se on niiku se asia mitä sä ET TEE varsinkin jos sul on valmiiks vähänkin insecure olo niin EIHHHH helvetti et sä mee vittu lukeen niitä silloin,,,,,,,,
 
Ylös Pohja