Työ Miks koen paineita siitä kun melkei kaikki muut frendit käy töissä paitsi mä?

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Tää on jotenki hirvee henkinen taakka ollu mulle aina. Tulee jotenki huonompi fiilis, vaik koitan aina valehdella itselleni, että haluun töihin, koska haluun turvata talouteni opintojen ohella. Haluun jo vuoroja. Sekä eroon tästä vertailusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Vois sanoa että vähän sama. Virallista työkokemustahan mulla on nolla. En päässyt edes kesätöihin viime vuonna. Tänä vuonna uusiks. Tosin olen vasta lukiossa. Mutta samaistuin tuohon, kaikki kaverini tekevät iltoja ja viikonloppuja.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
964
Mun kaverit ei hirveästi varsinaisissa töissä vielä ole, mutta vuotta vanhemmat oli viime kesänä jo kesätöissä niin nyt kauheet paineet että pitäs itekki nyt hommata kesätöitä :DD:
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Mun kaverit ei hirveästi varsinaisissa töissä vielä ole, mutta vuotta vanhemmat oli viime kesänä jo kesätöissä niin nyt kauheet paineet että pitäs itekki nyt hommata kesätöitä :DD:
Huhhuh vanhemmat jo ihan kesätöissä!:0 Millsisessa maailmassa elämmekään!:D
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
964
No ei olekkaan. Kunhan vitsailen. Kuten yleensä.

Menenkin tästä taas pois enkä uskalla enää vastata sinun viesteihin...
No olipas hassua!
(Tässä kun en nyt tiedä että ymmärsitkö mitä alunperin edes sanoin)

//edittiä: eli saa sitä vitsailla mutta viestin välityksellä en nyt osaa sanoa että ymmärsitkö väärin ja sanoit siksi nuin, vai huomasitko kohdan minkä voi ymmärtää väärin ja vitsailit siitä://
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
No olipas hassua!
(Tässä kun en nyt tiedä että ymmärsitkö mitä alunperin edes sanoin)
No olkoot mutta ei oo ensimmäinen kerta kun sun kommentit saa mut itkemään...

Ei johdu huumorin tajuttomuudesta vaan siitä että mä oon kohdannut oikeassa elämässä ihan liikaa sitä että aina kun suuni avaan joku tuijottaa vihaisesti takaisin tai sanon jotain väärin. Ja sitten mulle tulee helvetin huono olo ja omatunto jos olen täälläkin sanonut jotain väärin.
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
964
No olkoot mutta ei oo ensimmäinen kerta kun sun kommentit saa mut itkemään...

Ei johdu huumorin tajuttomuudesta vaan siitä että mä oon kohdannut oikeassa elämässä ihan liikaa sitä että aina kun suuni avaan joku tuijottaa vihaisesti takaisin tai sanon jotain väärin. Ja sitten mulle tulee helvetin huono olo ja omatunto jos olen täälläkin sanonut jotain väärin.
Heiheihei en mä nyt tarkottanu tolleen. Ja ehdit kai lainata viestiä ennen kuin jatkoin sitä? Kannattaa katsoa se loppuosakin
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Heiheihei en mä nyt tarkottanu tolleen. Ja ehdit kai lainata viestiä ennen kuin jatkoin sitä? Kannattaa katsoa se loppuosakin
Ainakin kohta jonka minä uskoin olevan kirjoitusvirhe ja siten väärin tulkittavissa. Mutta mistä minä tiedän.

Ja en siis syytä sua mistään mulla oli jo valmiiksi huono olo..
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
964
Ainakin kohta jonka minä uskoin olevan kirjoitusvirhe ja siten väärin tulkittavissa. Mutta mistä minä tiedän.

Ja en siis syytä sua mistään mulla oli jo valmiiksi huono olo..
Siis nimenomaan meinasin että mua vuoden vanhemmat tyypät oli viime kesänä kesätöissä, nyt mun varmaan pitää ite mennä töihin.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
384
Reaktioarvo
367
Joo sama. Hirvee luuseriolo, kun oon 26 eikä työkokemusta nimeksikään. Nyt en oo enää edes opiskelija ja pitäisi joku työpaikka löytää, mutta pelkään että työttömyys pitkittyy.
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Pari viikkoa vanha keskustelu jo, mutta ei kai tuollaisesta kannata ottaa paineita.

Enhän minäkään ole missään säännöllisessä töissä ollut kun on pitänyt kouluun keskittyä. Eihän siinä millään ehdi tekemään kaikkea jos ensiksi on päivän koulussa ja illat töissä. Viikonloppunakin tekisi kovaa kun silloin on juuri se hetki ottaa rauhallisemmin eikä ole samanlaista kiirettä kuin arkena. Vaikka olisi ollutkin joku työpaikka niin vähän mysteeri olisi ollut millä ihmeellä olisin sinne mennyt. Asun kauempana kaupungista, eli olisin voinut joutua polkemaan pyörällä säällä kuin säällä 5-20km per suunta riippuen paikan sijainnista. Sitten jos pyörästä olisi mennyt rengas puhki ei olisi tarvinnut lähteä töihin.

Kesät on taas lomailua varten. Suomen kesä on muutenkin lyhyt. Kesätyöt on vähän sellaisia että mielestäni suurempi hyöty on työkokemuksen saaminen kuin itse raha.
 

PinkkiHuppari

Yliajattelija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
537
Reaktioarvo
510
Mulla ei ole kavereita, mutta pari vuotta nuorempi pikkusisko tekee parhaimmillaan 7 päivää viikossa töitä ja on vasta kuusitoista... en tiedä onko se edes laillista, koska välillä työpäivätkin venyy yhdeksään tuntiin. Ite taas olin viime kesänä ekaa kertaa pari viikkoa kesätöissä. Menisin varmaan töihin, jos opiskeluilta pystyisin, koska haluaisin rahaa. Toisaalta oon myös niin epävarma ja omistan huonon itsetunnon, joten pelkkä kesätöidenkin haku on ihan tarpeeksi jännää mulle, puhumattakaan uusiin ihmisiin tutustumisesta. Noh, ainakin keväällä pääsee työssäoppiin, vaikka siitä ei rahaa saakkaan ja kesällä sit toivottavasti hetkeksi kesätöihin.
 
Ylös Pohja