Miksi välillä tulee vastaan agressiivisia ihmisiä?

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Olin tuossa polkupyöräilemässä asuinalueella ja pysähdyin kuvaamaan tien pätkää sivukujalla, kun siellä oli yksi auto parkkeiltuna joka kiinnosti. Yritin ottaa yleisluontoista kuvaa, koska tiedän että suoraan kuvaamalla voi mennä yksityisyyden puolelle, kun tämä auto oli kuitenkin pihatiellä lähempänä tietä saisi sen näppärästi kuvan reunalle jos ottaisi kadusta kuvan.

Yhtäkkiä jostain talosta aukeaa ikkunaluukku ja sieltä huudetaan mitä oikein kuvaan? Hämmästelin vähän ja vastasin että maisemia, vaikka tosin silloin en enää kuvannut kunhan katsoin muuten vain älypuhelinta ja mitä ympärillä näkyy. Se tyyppi vaan jatkoi jotain ja kysyi että kuvaanko yksityistontteja. Olin jotain että "Täh!?!?!?" ja se vaan "mitä?" ja inttäsi jotain yms. . En nähnyt tarpeen keskustella enempää ja lähdin menemään. En tiedä mitä sellaiselle olisi edes pitänyt sanoa.

Mikä ongelma sellaisella ihmisellä oikein on ja mitä sille kuuluu että mitä minä teen? Mistä se voi edes tietää kuvasinko vai en. Ottaen huomioon että sen tontin reunaa ei edes siinä ottamassani kuvassa näy, kun otin varta vasten kauempaa kun se auto oli kauempana eikä sen talon edessä.

Googletin vähän niitä talojen osoitteita ja se auto oli jonkun hieromisyrityksen etupihalla ja se viereinen talo josta huudettiin on ilmeisesti sen hieromon postiosoite (ainakin maanmittauslaitoksen kartan mukaan jonka pitäisi olla luotettava, kun jossain muussa kartassa oli numerot eri järjestyksessä).


Tiedän että ei kannata välittää, mutta en voi sille mitään että ajattelen sitä liikaa.
 
Liittynyt
12.8.2021
Viestejä
905
Reaktioarvo
826
niin no, se kiinteistö voi ihan hyvin olla myös asumiskiinteistö ja se kyllä rikkoo ihmisen yksityisyyttä jos omalle pihalle tullaan kuvaamaan. jos se on nähnyt sut vain pyörimässä siinä kännykkä kädessä, niin ei se voi varmaksi tietää kauanko oot siinä ollut, miksi ja missä kohden. en itsekään tykkää tulla kuvatuksi, saati sit jos tilanne ois selvästi yksityinen eikä edes missään keskustassa ihmisten ilmoilla.

en nyt siis ihan saa aloituksesta kiinni olitko siis jonkun pihassa vai mitä, mut vaikka siinä olis jokin liiketila niin ne muut tilat voi olla ihan ihmisten koteja. meillä on kanssa seinänaapurissa parturi-kampaamo, tää taas on ihan normaali asunto.
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
niin no, se kiinteistö voi ihan hyvin olla myös asumiskiinteistö ja se kyllä rikkoo ihmisen yksityisyyttä jos omalle pihalle tullaan kuvaamaan. jos se on nähnyt sut vain pyörimässä siinä kännykkä kädessä, niin ei se voi varmaksi tietää kauanko oot siinä ollut, miksi ja missä kohden. en itsekään tykkää tulla kuvatuksi, saati sit jos tilanne ois selvästi yksityinen eikä edes missään keskustassa ihmisten ilmoilla.

en nyt siis ihan saa aloituksesta kiinni olitko siis jonkun pihassa vai mitä, mut vaikka siinä olis jokin liiketila niin ne muut tilat voi olla ihan ihmisten koteja. meillä on kanssa seinänaapurissa parturi-kampaamo, tää taas on ihan normaali asunto.
Olin kuvaamassa kadun pätkää joka oli ilmeisesti umpikuja ja otin yleisesti kuvaa siitä kadusta, jonka varrella taisi olla sellaiset 6 eri taloa.

Olin siis ihan julkisella tiellä jota kaikki ihmiset käyttää. En ikinä mene vahingossakaan toisen tontille ilman lupaa.


Näin kyllä sen henkilön hahmon ikkunan takana jo silloin kun menin siitä ohi, että taisi koko ajan katsoa ikkunasta, mutta sitten kun pysähdyin avasi sen. Että mahtoiko luulla että otin kuvaa silloinkin kun en kuvaa ottanut. :D En kyllä näin jälkeen päin tajua että mihin suuntaan sitä kännykkää pidin kun olin sitä sulkemassa.


Muokattu: Voin halutessasi laittaa yksityisviestillä linkin google mapsiin jos haluat nähdä paikan.
 
Viimeksi muokattu:

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Kun et edes menny kenenkään tontille vaa olit julkisella tiellä, nii en kyllä ymmärrä mistä hän oikein hermostu D: Luulen ettet tehny mitään sellasta mistä ois oikeesti syytä vetää herneet nenään.
Kaikkea ei vaan voi selittää, kun maailmaan mahtuu paljon erilaisia ihmisiä.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
No sä et menny tontille, niin periaatteessa et oo tehny mitään väärin. En kyllä itse arvoistaisi yhtään jos joku ottaisi kuvan jossa on mun talo ja ikkunoista näkee siinä kuvassa sisälle tai paljonkin mun pihaa.

Ja siis siinä ei oo periaatteessa mitään väärää, mutta en tavallaan tykkäis siitä itse.
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
No sä et menny tontille, niin periaatteessa et oo tehny mitään väärin. En kyllä itse arvoistaisi yhtään jos joku ottaisi kuvan jossa on mun talo ja ikkunoista näkee siinä kuvassa sisälle tai paljonkin mun pihaa.

Ja siis siinä ei oo periaatteessa mitään väärää, mutta en tavallaan tykkäis siitä itse.
Mun kuvassa ei ainakaan näy ainuttakaan ikkunaa, kun sen kadun pääty talokin oli puskien takana piilossa ja reunataloja ei näy. Vähän jotain talon reunaa pilkottaa jostain ja yksi roskapönttö tien reunasta sekä se auto siellä reunassa.
 
Ylös Pohja