Mikäli opiskelija suunnittelee käyttävänsä lukio-opintoihin enemmän kuin neljä vuotta, on hänen syytä olla yhteydessä lukion opinto-ohjaajaan tai rehtoriin."Lisäajan saamisen perusteeksi saattavat riittää erityisen laajat lukio-opinnot, haastava harrastus tai työ, tai terveydelliset taikka sosiaaliset syyt."
Opiskelu ja opetus | Suomen Lukiolaisten Liitto
Voiko lukioaikana lähteä vaihtoon? Kuinka pitkä on lukion lukuvuosi? Voidaanko opiskelija jättää jälki-istuntoon? Lukiolaisopas auttaa!lukio.fi
Sun viestejä seurailleena sanoisin että sulla on enemmän kuin hyviä syitä pitkittää. Suosittelen juttelemaan opon kanssa, kyllä se äitikin ajatukseen tottuu. Parempi sulle vaan jos saat käydä lukion rauhassa ilman loppuun palamista, luulisi ymmärtävän sen.Äh joo tuo äidin "sulla ei oo mitään syytä" oli vähän tappava mun pitäis pystyä siihen kolmeen vuoteen...
Okei joo kiitos.Sun viestejä seurailleena sanoisin että sulla on enemmän kuin hyviä syitä pitkittää. Suosittelen juttelemaan opon kanssa, kyllä se äitikin ajatukseen tottuu. Parempi sulle vaan jos saat käydä lukion rauhassa ilman loppuun palamista, luulisi ymmärtävän sen.
Yrittää varmaan vaan suojella itseään. Se on harmillista kun ei uskalla myöntää että omalla lapsella voi olla jotain ongelmia.Okei joo kiitos.
Hieman nihkeä tuo oli myös adhd tutkimuksiin niin että alkaa epäillä itseään etteikö mulla ookkaan mitään...
Sun lukio ei ole kaikki lukiot.Ei 4.vuoteen käymiseen mitään ole kysytty tai vaadittu ainakaan meidän lukiossa.
Meidän lukiossa vain esimerkkinä näin. Onhan Suomessa joku laki ja säännöt lukioillekin, mutta olen saanut kyllä huomata kuinka niitä laiminlyödään ja pistetään villasella.😐 Jopa silkkaa tietämättömyyttäkin.Sun lukio ei ole kaikki lukiot.
Vaatii alaikäiseltä vanhemman suostumuksen ni joo...No siis eihän sun äitin mielipidettä siinä tarvita. Ei sen loppujen lopuks ees tarvi tietää, jos tilanne on paha, ei ainakaa mun kohalla tarvinnu
Itellä tulee täyteen 86 kurssia ja opo vaan sano "ok, mee 3,5v suunnitelmal", jonka jälkeen suunniteltiin asia yhes. Jos opo on yhtään myönteinen, se vääntää sulle "luvan" (eli rastin ruutuun) periaattees mistä tahansa asiasta: paljon kursseja, duuni, terveyssyyt, kuollut marsu, ärsyttävät opet, abitti... Kyllä se onnistuu, kun opolle asiasta puhut
Mitä?? Vaatiiko? Mulla ei vaadittu, johtukohan se siitä, että alotin ite v.2020Vaatii alaikäiseltä vanhemman suostumuksen ni joo...