Lukio Millä perusteilla saa pitkittää lukiota?

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Mietin että olisi käynyt 3,5 vuoteen mutta kun viimein rohkaistuin asiasta äidille mainitsemaan totes vaan että mulla ei ole syitä.
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
6,011
Reaktioarvo
4,757
"Lisäajan saamisen perusteeksi saattavat riittää erityisen laajat lukio-opinnot, haastava harrastus tai työ, tai terveydelliset taikka sosiaaliset syyt."
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
"Lisäajan saamisen perusteeksi saattavat riittää erityisen laajat lukio-opinnot, haastava harrastus tai työ, tai terveydelliset taikka sosiaaliset syyt."
Mikäli opiskelija suunnittelee käyttävänsä lukio-opintoihin enemmän kuin neljä vuotta, on hänen syytä olla yhteydessä lukion opinto-ohjaajaan tai rehtoriin.

En ymmärrä tätä (?) Eli 3 ja puoli on fine?
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Äh joo tuo äidin "sulla ei oo mitään syytä" oli vähän tappava mun pitäis pystyä siihen kolmeen vuoteen...
Sun viestejä seurailleena sanoisin että sulla on enemmän kuin hyviä syitä pitkittää. Suosittelen juttelemaan opon kanssa, kyllä se äitikin ajatukseen tottuu. Parempi sulle vaan jos saat käydä lukion rauhassa ilman loppuun palamista, luulisi ymmärtävän sen.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Sun viestejä seurailleena sanoisin että sulla on enemmän kuin hyviä syitä pitkittää. Suosittelen juttelemaan opon kanssa, kyllä se äitikin ajatukseen tottuu. Parempi sulle vaan jos saat käydä lukion rauhassa ilman loppuun palamista, luulisi ymmärtävän sen.
Okei joo kiitos.
Hieman nihkeä tuo oli myös adhd tutkimuksiin niin että alkaa epäillä itseään etteikö mulla ookkaan mitään...
 

ujobiseksuaali

turhautunut matemaatikko ja true bisexual
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
258
Reaktioarvo
213
siihe ei tarvi mitään syytä jos käyt viimistää neljäs vuodes. käyt vaa
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Ei 4.vuoteen käymiseen mitään ole kysytty tai vaadittu ainakaan meidän lukiossa.
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
No siis eihän sun äitin mielipidettä siinä tarvita. Ei sen loppujen lopuks ees tarvi tietää, jos tilanne on paha, ei ainakaa mun kohalla tarvinnu

Itellä tulee täyteen 86 kurssia ja opo vaan sano "ok, mee 3,5v suunnitelmal", jonka jälkeen suunniteltiin asia yhes. Jos opo on yhtään myönteinen, se vääntää sulle "luvan" (eli rastin ruutuun) periaattees mistä tahansa asiasta: paljon kursseja, duuni, terveyssyyt, kuollut marsu, ärsyttävät opet, abitti... Kyllä se onnistuu, kun opolle asiasta puhut
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
No siis eihän sun äitin mielipidettä siinä tarvita. Ei sen loppujen lopuks ees tarvi tietää, jos tilanne on paha, ei ainakaa mun kohalla tarvinnu

Itellä tulee täyteen 86 kurssia ja opo vaan sano "ok, mee 3,5v suunnitelmal", jonka jälkeen suunniteltiin asia yhes. Jos opo on yhtään myönteinen, se vääntää sulle "luvan" (eli rastin ruutuun) periaattees mistä tahansa asiasta: paljon kursseja, duuni, terveyssyyt, kuollut marsu, ärsyttävät opet, abitti... Kyllä se onnistuu, kun opolle asiasta puhut
Vaatii alaikäiseltä vanhemman suostumuksen ni joo...
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,947
Reaktioarvo
5,738
Ärrghhhh äiti ei suostu.
Ei ole kuulemma "vain minun päätös"
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Vaatii alaikäiseltä vanhemman suostumuksen ni joo...
Mitä?? Vaatiiko? Mulla ei vaadittu, johtukohan se siitä, että alotin ite v.2020

Tuli toki tässä mieleeni... Voithan sä sanoo tästä opolle. Sano, ettet saa lupaa, mutta aiot pidentää heti kun täytät 18. Sillee voit saada valita kurssei sillee kun 3,5v tarvii valita, mutta et tarvii vanhempien lupaa. Sen voi varmasti pidentää vielä kakkosel tai kolmosel
 
Ylös Pohja