Haluisin nyt vastauksia teiltä ”terveiltä” ihmisiltä. Oon nyt pitkään kamppaillu masennuksen kanssa, ja haluan tietää, että onko se eläminen oikeasti edes kivaa? Onko mun järkeä edes yrittää parantua, jos se elämä on ihan perseestä jokatapauksessa?
mä opiskelen arkena 10-12 tuntia ja vaikka oon kokenut olevani väärällä alalla, niin mun vapaa-aika on todella tyydyttävää. ystäviä ja kavereita seuranneena myös ne työhön kuluvat tunnit voivat olla todella nautinnollisia, jos pitää siitä mitä tekee. mäkin nautin mm. sivuaineiden kursseista aivan suunnattomasti, samoin kuin oman alan kursseista joihin kuuluu edes jotain ihmiskontaktia. mun arki on varmasti monen mielestä tylsää, koska päivät muistuttaa toisiaan, mut mulle tää on just sitä mitä toivon. saan kehittyä mun harrastuksessa, nukahtaa joka ilta saman ihmisen viereen, leipoa, oppia jotain uutta ja niin pois päin. tunteiden kautta sitä elämää luodaan, ja masentuneena ne tunteet nyt on vähän kadoksissa. silloin jos koskaan elämä on tylsää ja harmaata.Mäkin haluaisin tietää. Oon paljon miettinyt, että onko mitään järkeä parantua jos sen jälkeenkään ei ole hauskaa tai kivaa elää. Joskus tuntuu siltä, että mielummin vaan jään tälläiseksi, kun kaikki tekee kuitenkin vaan kokoajan töitä ja arki on aina tylsää ja harmaata.
voi äänestää parasta vastausta ja kun sitten valitsee tuolta ylhäältä tuon "lajittele äänten mukaan", tulee eniten ääniä saanut ensimmäiseksi ja vähiten viimeiseksi riippumatta julkaisuajasta (paitsi jos on sama määrä ääniä). tää toimii vaan aloituksissa, jotka on merkitty kysymyksiksi.//edit mitä nää äänestä alas/äänestä ylös napit on????
Aaaa okeivoi äänestää parasta vastausta ja kun sitten valitsee tuolta ylhäältä tuon "lajittele äänten mukaan", tulee eniten ääniä saanut ensimmäiseksi ja vähiten viimeiseksi riippumatta julkaisuajasta (paitsi jos on sama määrä ääniä). tää toimii vaan aloituksissa, jotka on merkitty kysymyksiksi.