Opiskelu Minähän en muuten ruotsia osaa

Opiskelu ja itseopiskelu

SuloKissa

7v pissis
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
72
Unohdin tämän
Ja valitsin A-ruotsin
Ja läpi pitäis päästä
 

meikä

takapihan stalkkeri
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
224
Reaktioarvo
188
mun ruotsin kurssien numerot lukiossa : 6, 5, 5, 5, 4. Surullisinta tässä on se, että kaikki kursit oon joutunu uusimaan.
 

SuloKissa

7v pissis
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
75
Reaktioarvo
72
mun ruotsin kurssien numerot lukiossa : 6, 5, 5, 5, 4. Surullisinta tässä on se, että kaikki kursit oon joutunu uusimaan.
itsellä hikinen viis ja tällä kurssilla kaikki kokeet (myös sanakokeet) 4, nii ei kuulemma mee läpi
 

Makkachin

Puudeli
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,137
Reaktioarvo
1,171
Itsekään en uskalla tai osaa kirjoittaa enkä puhua ollenkaan, mutta kun luen niin huomaan aina ymmärtäväni enemmän kuin ajattelinkaan, vaikka ei sekään kovin paljon lopulta ole.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
En minäkään ja kohta kaksi virkamiesruotsin kurssia edessä jipii
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,231
Reaktioarvo
828
Kaksikielisessä kaupungissa nuoruus ja amk virkamiesruotsi suoritettu. Silti ruotsinkielen taito tasoa "jag talar inte svenska". Tosin en ole koskaan tainnut tosissani sitä opetella, vain että pääsee pakollisista suoritteista läpi.
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Tuntui että keskipitkän ruotsin yo-koe meni aivan surkeasti, enkä edes uskaltanut kysyä alustavia pisteitä. Mutta pääsin kuin pääsinkin tavoitteeseeni (magnaan) arvailulla ja viimeisinä iltoina opetelluilla ilmaisuilla, joita sujautin kirjoitelmiin.

Onko tuosta saavutuksesta hyötyä tulevaisuudessa, en tiedä. Kolmannen asteen virkamiesruotsi aiheuttanee harmaita hiuksia ainakin meille, jotka eivät ole uhranneet kielelle ajatustakaan moneen kuukauteen.
 
Ylös Pohja