Poistettukäyttäjänimi27
Guest
- Reaktioarvo
- 4,757
Nyt oma sukupolvemme istuu hiljaa ja seuraa vierestä, kun Kiina vainoaa uiguureja ja pidämme vielä olympialaiset tuollaisessa valtiossa.
Holokaustia suurempi tragedia ihmishenkien määrällä oli holodomor, missä Neuvostoliitto tapatti nälkään n. 10 miljoonaa ukrainalaista yhden (1) vuoden aikana viemällä tarkoituksella ruoan pois maasta.Ihmiskunta vaan tuppaa laittamaan omat intressit edelle ja haluaa päästä helpommalla ja onhan se hirveän karua ja julmaa. Luulisi että holokaustin kaltaisesta asiasta oppisi jotain, mutta ei ilmeisesti
No siis nuo myös menee järkyttävien kansanmurhien kategoriaan. Niinkuin kaikki kansanmurhat.Holokaustia suurempi tragedia ihmishenkien määrällä oli holodomor, missä Neuvostoliitto tapatti nälkään n. 10 miljoonaa ukrainalaista yhden (1) vuoden aikana viemällä tarkoituksella ruoan pois maasta.
Ja emme voi unohtaa Maon metkuja, miehen uhriluku lasketaan n. sadassa miljoonassa.
Mutta uiguurien tilanteessa on "ihan oma syy", mitä amistelivat kuten niillä on tapana ollut. Kiina sieti kymmeniä vuosia niiden menoa, mikä on normaalia Lähi-Idässä ja nyt sitten itketään kun annetaan samalla mitalla takaisin. Sama on Burmassa, missä ne "vainotut" rohingya-muslimit tunkeutuivat laittomasti viidakkojen läpi Bangladeshista Burmaan, alkoivat tuhoamaan buddhalaisten burmalaisten asuinpaikkoja, temppeleitä, murhasivat, ryöstivät ja raiskasivat ja kun Burman armeija alkoi antamaan isän kädestä mm. ampumalla niitä ja heittämällä takaisin rajan yli Bangladeshiin niin alkoi hirveä ulina "miksei kukaan auta meitä, olemme vainottu vähemmistö".No siis nuo myös menee järkyttävien kansanmurhien kategoriaan. Niinkuin kaikki kansanmurhat.
Aloitus, kuten moni tälläinen viesti esim. twatterissa on pelkkää hyvesignalointia. Näillä ihmisillä viesteistä huolimatta ei ole mitään tunnontuskia käyttää vaatteita, koneita yms. joissa on kiinalaisten valmistamia osia tai jopa kokonaisia tuotteita, koska ne ovat halpoja.Niin anteeks mitä mä esim voin tehdä tälle asialle? Eiköhän aika moni ole tietoinen tästä uiguuriasiasta mutta menemmekö Kiinaan tästä nyt vaikuttamaan asiaan vai? Onhan tässä maailmassa miljoona ongelmaa ja arvaa ahdistaako se mua niin etten saa unta öisin
En minäkään boikotoi kiinalaisia tuotteita vaikka se valtio on aivan sairas. En tiedä, ehkä pitäis, auttaisko se. Tosin varsinkin nykyään en oikeastaan edes osta juuri mitään juuri koskaan joten periaatteessa voisi sanoa että "boikotoin". En muista millon viimeksi olisin itse ostanut jonkun vaatteen tai tavaran. Lähinnä ruokaa tullut ostettua. Tosin nää on niin vaikeita asioita että ite en pysty tuomitsemaan niitäkään jotka ostelee paljon. On niin helvetin paljon asioita ja ihmisillä on erilaisia sairauksia ja on todella vaikea edes miettiä maailmaa kun ei edes itsekään voi hyvin. Jotenki mä itse inhoan tämmöstä maailman pelastamista koska itse en ainakaan maailmaa pysty valitettavasti pelastamaan ja lopputulos on vaan se että ahdistun koko ajan enkä pysty nukkumaanAloitus, kuten moni tälläinen viesti esim. twatterissa on pelkkää hyvesignalointia. Näillä ihmisillä viesteistä huolimatta ei ole mitään tunnontuskia käyttää vaatteita, koneita yms. joissa on kiinalaisten valmistamia osia tai jopa kokonaisia tuotteita, koska ne ovat halpoja.