Syvälliset Missä olit silloin?

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Missä olit kun jotain isoa tapahtui Suomessa? Esim. vakava onnettomuus joka on jäänyt kaikkien mieleen, jokin iso uutinen, kauan odotettu lakimuutos? Tai kun koronasta ensimmäisen kerran uutisoitiin isosti Suomessa?

Tuli tällainen kysymys mieleeni, kun aloin miettiä missä olin kun tasa-arvoinen avioliittolaki hyväksyttiin. Istuttiin luokan kanssa historian (tai yhteiskuntaopin, en muista) oppitunnilla ja muistan elävästi kun mun kaveri keskein tunnin selasi uutisia kännykästään. Yhtäkkiä kaveri hihkaisi, että ”se meni läpi!!” <3 juteltiin aiheesta hetki luokassa sen jälkeen :-)
 

Riisitassu

Jokapaikanhöylä
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
808
Reaktioarvo
1,256
Olin kotona eteisessä kun luin että demi lopettaa </3
Anteeksi tästä ಠ_ಠ Ei nyt vaan tuu muita mieleen mutta laitan jos tulee :D Ota tää vaikka upituksena
 

TalvinenRasia

Kissan ulkoiluttaja
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
799
Reaktioarvo
756
Tuli tuosta demistä mieleen, että olin koulussa odottamassa taksia, kun luin uutiset demin loppumisesta. Kun koronasta uutisoitiin Suomessa, niin olin muistaakseni ihan kotona tai sitten osastolla. En muista.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Olin kotona kun näin uutiset WTC iskuista ja luulin että se oli jokin elokuva tai jotain kunnes ankkuri kertoi terrori-iskusta. Hämärästi muistan myös Myyrmannin räjähdyksen senkin kuulin tv:stä ollessani kotona.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
37,132
Reaktioarvo
2,899
Öääh muistan ainakin silloin kun jokelan kouluammuskelusta uutisoitiin sillon illalla olin tietty perheen kaa telkkarin ääressä ja asuttiin vielä sillon meidän entisessä kodissa, muutettiin tähän nykyiseen juuri joskus sillon vähän sen jälkeen, ehkä se oli marraskuuta 2007 vielä. Random muistikuvat mutta koulussa ainakin seuraavana päivänä pidettiin joku hiljanen hetki ja jäi elävästi mieleen se kun juteltiin meidän luokan opettajan kaa siit jotain ja se sano ettei se ymmärrä miks joku haluis tehdä niin koska elämä on kuitenkin aika ihana asia. Sanatarkasti muistan että se sano että "mun mielestä elämä on kuitenkin aika ihana asia". Ja sitten muistan jotenki hämärästi vielä senkin että mulla oli oudosti paha olo silloin, en tiedä oliko se siitä asiasta johtuvaa vai jostain muusta mutta mua jotenkin ahisti ja tuntu et ihan ku kaikki muut ois ollu jotenki semi normaalisti ja ihan ku oisin ollu ainoo jota ahdisti. Huhhuh tavallaan senkin muistaa hirveen hyvin mut silti hämärästi ja joo outoa että siitä on niin kauan. Olin vissiin kolmosella silloin

Miks näin pitkä teksti tho, en ikinä osaa kirjottaa lyhyesti.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
en muista mitään, hyvä kun muistan missä olin toissapäivänä.
 
Ylös Pohja