Seurustelu Mistä tietää milloin erota?

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
822
-tuntuu siltä
-toisen naama vituttaa
-saa riidan aikaan pienestä
-riitoja on usein
-huomaa olevansa toisen kanssa vaan koska ei halua tai osaa olla yksin

Mun mielestä sanonta "parisuhde vaatii työtä" on ehkä typerin ikinä, jos toisen kanssa oleminen käy työstä niin pakkoko sitä on jatkaa.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Mietin vielä. Tääkin voi olla vaan semmoinen "ruoho on vihreämpää toisella puolella" -ajatus.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
-tuntuu siltä
-toisen naama vituttaa
-saa riidan aikaan pienestä
-riitoja on usein
-huomaa olevansa toisen kanssa vaan koska ei halua tai osaa olla yksin

Mun mielestä sanonta "parisuhde vaatii työtä" on ehkä typerin ikinä, jos toisen kanssa oleminen käy työstä niin pakkoko sitä on jatkaa.
En oo ikinä ennen kuullut tota sanontaa, mutta luulen että sillä tarkoitetaan esim. sitä että vaikka toisen kanssa olemisen ei pitäisikään käydä työstä niin suhteessa voi tulla riitoja ja niiden selvittämiseksi pitää nähdä vaivaa eikä vain luovuttaa ja erota heti ensimmäisen riidan tullessa.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ja itse otsikon kysymykseen:

Syitä erota on monenlaisia, eikä mikään syy ole huono, tai väärä jos ero tuntuu siinä tilanteessa oikealta. Esim. tunteet ovat hiipuneet, kumppani kohtelee huonosti, ei näe yhteistä tulevaisuutta, tai tulevaisuudensuunnitelmat, arvot ja haaveet ovat erilaisia, ovat mahdollisia syitä eroon. Kannattaa hei puhua tosta myös ihan sun kumppanin kanssa, jos sulla on joku asia, joka mietityttää teidän suhteessa niin voitte sitten miettiä suhteenne jatkoa yhdessä.
 

Nuha Pipilä

poliitikko
Liittynyt
30.4.2022
Viestejä
28
Reaktioarvo
19
-tuntuu siltä
-toisen naama vituttaa
-saa riidan aikaan pienestä
-riitoja on usein
-huomaa olevansa toisen kanssa vaan koska ei halua tai osaa olla yksin

Mun mielestä sanonta "parisuhde vaatii työtä" on ehkä typerin ikinä, jos toisen kanssa oleminen käy työstä niin pakkoko sitä on jatkaa.
Sanonnalla "parisuhde vaatii työtä" tarkoitetaan ehkä enemmänkin sitä, että tulee hyviä aikoja ja huonoja aikoja. Jos toista rakastaa, pitää pysyä rinnalla ja tulla puoleen väliin vastaan, sama koskien myös suhteen toista osapuolta. Ei mikään suhde ole ruusuilla tanssimista ja jokapäiväisiä kukkapuskia. Alkuhuuma asia erikseen, mutta ei sekään kestä ikuisesti.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
822
[
Sanonnalla "parisuhde vaatii työtä" tarkoitetaan ehkä enemmänkin sitä, että tulee hyviä aikoja ja huonoja aikoja. Jos toista rakastaa, pitää pysyä rinnalla ja tulla puoleen väliin vastaan, sama koskien myös suhteen toista osapuolta. Ei mikään suhde ole ruusuilla tanssimista ja jokapäiväisiä kukkapuskia. Alkuhuuma asia erikseen, mutta ei sekään kestä ikuisesti.

Yleensä tota vaan kuulee nimenomaan niiltä joilla on aina joku huonosti. Tietenkään kaikki ei oo aina kivaa ja alkuhuuma haihtuu mutta kyseenalaistan suuresti jos jo ekan vuoden sisällä saa ruveta sotimaan.
 

Nuha Pipilä

poliitikko
Liittynyt
30.4.2022
Viestejä
28
Reaktioarvo
19
[

Yleensä tota vaan kuulee nimenomaan niiltä joilla on aina joku huonosti. Tietenkään kaikki ei oo aina kivaa ja alkuhuuma haihtuu mutta kyseenalaistan suuresti jos jo ekan vuoden sisällä saa ruveta sotimaan.
Tuokin on totta, mutta monesti näin käy esimerkiksi niissä parisuhteissa, joissa on oletettu ja toivottu liikaa suhteelta. Kun se todellinen arki paljastuu ja toinen ei jaksakaan näyttää aina niitä parhaita puolia, niin onko ihmekään jos toinen alkaa ärsyttää. Monesti, etenkin nuorena sitä ihastuu ihmisessä siihen parhaaseen puoleen ja mielikuvaan ihmisestä. Kun se kupla poksahtaa, niin suhde romahtaa, jos siinä ei ole vahvoja perustuksia eli ikään kuin vakaata pohjaa.
 
Ylös Pohja