En oo ikinä ennen kuullut tota sanontaa, mutta luulen että sillä tarkoitetaan esim. sitä että vaikka toisen kanssa olemisen ei pitäisikään käydä työstä niin suhteessa voi tulla riitoja ja niiden selvittämiseksi pitää nähdä vaivaa eikä vain luovuttaa ja erota heti ensimmäisen riidan tullessa.-tuntuu siltä
-toisen naama vituttaa
-saa riidan aikaan pienestä
-riitoja on usein
-huomaa olevansa toisen kanssa vaan koska ei halua tai osaa olla yksin
Mun mielestä sanonta "parisuhde vaatii työtä" on ehkä typerin ikinä, jos toisen kanssa oleminen käy työstä niin pakkoko sitä on jatkaa.
Sanonnalla "parisuhde vaatii työtä" tarkoitetaan ehkä enemmänkin sitä, että tulee hyviä aikoja ja huonoja aikoja. Jos toista rakastaa, pitää pysyä rinnalla ja tulla puoleen väliin vastaan, sama koskien myös suhteen toista osapuolta. Ei mikään suhde ole ruusuilla tanssimista ja jokapäiväisiä kukkapuskia. Alkuhuuma asia erikseen, mutta ei sekään kestä ikuisesti.-tuntuu siltä
-toisen naama vituttaa
-saa riidan aikaan pienestä
-riitoja on usein
-huomaa olevansa toisen kanssa vaan koska ei halua tai osaa olla yksin
Mun mielestä sanonta "parisuhde vaatii työtä" on ehkä typerin ikinä, jos toisen kanssa oleminen käy työstä niin pakkoko sitä on jatkaa.
Mieti rauhassa.Mietin vielä. Tääkin voi olla vaan semmoinen "ruoho on vihreämpää toisella puolella" -ajatus.
Sanonnalla "parisuhde vaatii työtä" tarkoitetaan ehkä enemmänkin sitä, että tulee hyviä aikoja ja huonoja aikoja. Jos toista rakastaa, pitää pysyä rinnalla ja tulla puoleen väliin vastaan, sama koskien myös suhteen toista osapuolta. Ei mikään suhde ole ruusuilla tanssimista ja jokapäiväisiä kukkapuskia. Alkuhuuma asia erikseen, mutta ei sekään kestä ikuisesti.
Tuokin on totta, mutta monesti näin käy esimerkiksi niissä parisuhteissa, joissa on oletettu ja toivottu liikaa suhteelta. Kun se todellinen arki paljastuu ja toinen ei jaksakaan näyttää aina niitä parhaita puolia, niin onko ihmekään jos toinen alkaa ärsyttää. Monesti, etenkin nuorena sitä ihastuu ihmisessä siihen parhaaseen puoleen ja mielikuvaan ihmisestä. Kun se kupla poksahtaa, niin suhde romahtaa, jos siinä ei ole vahvoja perustuksia eli ikään kuin vakaata pohjaa.[
Yleensä tota vaan kuulee nimenomaan niiltä joilla on aina joku huonosti. Tietenkään kaikki ei oo aina kivaa ja alkuhuuma haihtuu mutta kyseenalaistan suuresti jos jo ekan vuoden sisällä saa ruveta sotimaan.