Mielenterveys mitä ajatella yöllä jos ahdistaa

Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
176
Reaktioarvo
181
antakaa ideoita mitä vois vaikka luetella mielessä. esim. molekyylikaavoja ite mietin. se kyllä saattaa aktivoida aivoja liikaa niin unen saanti tuskin helpottuu mutta pääasia että ahdistuksen saa siirrettyä syrjään
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mä yleensä pidän kuulokkeita ja musalaitetta aina sängyn vieressä jotta ahdistaessa voin laittaa musiikin nappikuulokkeille. Mun terapeutti myös suositteli pitämään värikyniä ja paperia ja ehkä yrittää piirtää tai väritellä ajatuksia koska lukihäiriöisenä kirjoittaminen ei onnistu niin sulavana. Mulla on ne kynät ja paperit tossa yöpöydällä mutta en ole vielä onnistunut edes yrittämään ahdistuksen iskiessä.
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,594
Reaktioarvo
6,501
Ite yleensä luen kirjaa tai sit jos itken ku ahistaa ni yritän keskittyä siihen itkemiseen, eli siihen ku esim tunnen kuinka kyyneleet vierii mun poskea pitkin ja miltä se tuntuu yms (joo kuulostaa tosi oudolta tiedän) ja sit koitan hillitä sitä.
Ja sit joskus ajattelen jotakin muistoa mikä saa mut hymyilemään väkisin (toki osa muistoista saa mut kyl surulliseksi siinä samalla et jooh pittää miettiä et mitä muistelee)
 
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
4,660
Reaktioarvo
5,134
Itse yleensä suljen ajatukseni totaalisesti. Tämä voi olla helpompaa, jos on joskus harrastanut meditointia. Tai keskityn johonkin kehoni osaan ja keskitän kaikki ajatukseni siihen.
Toinen mitä saatan tehdä, on että alan soittaa jotain kappaletta päässäni tai sitten tungen oikeasti kuulokkeet korviini ja alan kuunnella musiikkia. Nykyään aika harvoin enää ahdistaa ja käytän näitä keinoja lähinnä nukahtamisen nopeuttamiseen.
 

aitosuomalainen

Asiantuntija
Liittynyt
2.3.2021
Viestejä
500
Reaktioarvo
588
Jos on puhelin käytössä nukkumaan mennessä, kannattaa ehdottomasti kokeilla asmr videoita! Itsellä auttanut varsinkin ahdistukseen, joka tulee yrittäessä mennä nukkumaan. Myös joidenkin kivojen asioiden ajattelu tai asioiden suunnittelu voi auttaa ahdistukseen, jos saa ajatukset pois. En sitten tiedä nukahtamisesta...:D
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Mä vaa aina otan puhelime kätee ja alan selaamaa jotai, mul se auttaa ees jotenki kuha vaa pysyn tietyist paikoist poissa ::D.

Ja se onki huvittavaa jos mul ei oo puhelint, viimeks ku ei ollu ni itkin melkee tunnin sitä ettei mulla oo puhelinta ja ahisti ja muuta hauskaa :'D. Ei hyvä, mut minkäs teet D:
 

metalheart

miukum@uku
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
73
Reaktioarvo
66
Mä ainakin yleensä pyrin ajattelee jotain mukavia/hauskoja muistoja esim. lapsuudesta. Joskus tosin siitä tulee liian nostalginen fiilis ja näin ollen alkaa ahistaa entist enemmän joten sit yritän vaa ajatella mitä kivaa tulevaisuudessa vois olla. Joskus pienenä ku en saanu unta keksin päässä jotain tarinoita ihan ku kertoisin jolleki iltasatua xD
 
Ylös Pohja