Aihe vapaa Mitä jutella kuraattorille/psykologille?

Jokunen

Uusi
Liittynyt
26.7.2022
Viestejä
16
Reaktioarvo
3
Voiko kysyä saako amiksen kautta mitä terapioita? Tms. Mitä ootte jutelleet/kysyneet? Tarviisin apua kun haluisin tietää yhdestä asiasta...
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,042
Reaktioarvo
8,494
Varmaan siitä, että minkä takia menee sinne. Miksi sinne pitäisi mennä puhumaan säästä?
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,042
Reaktioarvo
8,494
No mutta minkä takia sinne voi sitte mennä?!
Ongelmien? Yleensä terapiaan mennään, että jokin asia ahdistaa tai vaivaa eikä muuten vaan, että se olisi coolia. Turhaan menemällä vie vain paikan toiselta, joka tarvitsee sitä terapiaa.
Itse kävin terapiassa keväällä ja kesällä, kun lähipiirissä oli tapahtunut liikaa kuolemia ja en nukkunut viikkoihin kuin muutaman tunnin.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
Laitat wilmaviestiä koulupsykologille/kuraattorille/terkkarille että haluaisit jutella. Niille voi puhua monentyyppisestä asiasta ja osaavaat kyllä ohjata eteenpäin oikealle henkilölle.
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,889
Reaktioarvo
1,408
No itse kun joskus monta vuotta sitten kävin kuraattorilla, tai mikä lienee ollutkaan, puhuin kaikista asioista jotka ahdisti mua sillä hetkellä, miltä musta oli tuntunut viime aikoina ja sitten tietenkin niistä asioista joiden takia mut oli patistettu käymään siellä kuraattorilla. (eli se että olin melkein puukottanut erästä ääliötä.)
 

Jokunen

Uusi
Liittynyt
26.7.2022
Viestejä
16
Reaktioarvo
3
Ongelmien? Yleensä terapiaan mennään, että jokin asia ahdistaa tai vaivaa eikä muuten vaan, että se olisi coolia. Turhaan menemällä vie vain paikan toiselta, joka tarvitsee sitä terapiaa.
Itse kävin terapiassa keväällä ja kesällä, kun lähipiirissä oli tapahtunut liikaa kuolemia ja en nukkunut viikkoihin kuin muutaman tunnin.
No kyllä kyllä. Mutta se että jos ongelmani on sellainen johon en saa apua suoraan sieltä?
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,042
Reaktioarvo
8,494
No kyllä kyllä. Mutta se että jos ongelmani on sellainen johon en saa apua suoraan sieltä?
No mikä se ongelma on? Sitä kautta kyllä saanee apua, jos on poliisia tarvitseva niin poliisiin saa yhteyden aina virka-aikana.
 

Jokunen

Uusi
Liittynyt
26.7.2022
Viestejä
16
Reaktioarvo
3
No mikä se ongelma on? Sitä kautta kyllä saanee apua, jos on poliisia tarvitseva niin poliisiin saa yhteyden aina virka-aikana.
Tiedän. Enemmänkin hyötyisin puheterapeutista kuin kuraattorista mutta ei hän sitä lehmää siasta tee. Mutta tässä on vielä semmonen asia että kunnasta tuollaiselle pääse eikä täällä yksityisiäkään ole. Eniten hyödyttäisi tuossakin semmonen että joku vaan 30 min juttelis mun kanssa ja saan kysyttyä häneltä muutaman kysymyksen. Mutta kun eipä kuraattorista/psykologista/terveydenhoitajasta hyötyä ole kun tuskin he voisi hetken tehdä pt:n töitä.
 

Jokunen

Uusi
Liittynyt
26.7.2022
Viestejä
16
Reaktioarvo
3
Tiedän. Enemmänkin hyötyisin puheterapeutista kuin kuraattorista mutta ei hän sitä lehmää siasta tee. Mutta tässä on vielä semmonen asia että kunnasta tuollaiselle pääse eikä täällä yksityisiäkään ole. Eniten hyödyttäisi tuossakin semmonen että joku vaan 30 min juttelis mun kanssa ja saan kysyttyä häneltä muutaman kysymyksen. Mutta kun eipä kuraattorista/psykologista/terveydenhoitajasta hyötyä ole kun tuskin he voisi hetken tehdä pt:n töitä.
Ja mieluusti tarvitsen ilimaisen käynnin, köyhänä opiskelijana
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,042
Reaktioarvo
8,494
Tiedän. Enemmänkin hyötyisin puheterapeutista kuin kuraattorista mutta ei hän sitä lehmää siasta tee. Mutta tässä on vielä semmonen asia että kunnasta tuollaiselle pääse eikä täällä yksityisiäkään ole. Eniten hyödyttäisi tuossakin semmonen että joku vaan 30 min juttelis mun kanssa ja saan kysyttyä häneltä muutaman kysymyksen. Mutta kun eipä kuraattorista/psykologista/terveydenhoitajasta hyötyä ole kun tuskin he voisi hetken tehdä pt:n töitä.
No siinä tapauksessa kysyt tietty kuraattorilta, että miten saa parhaiten puheterapiaan (aikoinaan kouluterveydenhoitajat tekivät tätä). Nykyaikana varmasti löytynee Teams-puhelussa oleva palvelu. Menisin juuri kuraattorille tästä puhumaan.
 

Jokunen

Uusi
Liittynyt
26.7.2022
Viestejä
16
Reaktioarvo
3
No siinä tapauksessa kysyt tietty kuraattorilta, että miten saa parhaiten puheterapiaan (aikoinaan kouluterveydenhoitajat tekivät tätä). Nykyaikana varmasti löytynee Teams-puhelussa oleva palvelu. Menisin juuri kuraattorille tästä puhumaan.
Kellään kokemuksia?
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,042
Reaktioarvo
8,494
No tuntuu aika hankalalta kysyy tommosesta. Ja sit ei oikee kiinnostas mitää maksullista palvelua ja ei oikee sekään kiinnosta et kaikki tulee tietää tästä jos jotai apua saisinkii tähä
Tässä on Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirien palvelusta vaivaan liittyen, oletan että olet HUS-alueelta, kun pelkästään Helsingissä asuu 1,3 miljoonaa ihmistä niin todennäköistä että olet sieltä.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
No tuntuu aika hankalalta kysyy tommosesta. Ja sit ei oikee kiinnostas mitää maksullista palvelua ja ei oikee sekään kiinnosta et kaikki tulee tietää tästä jos jotai apua saisinkii tähä
Miksi kaikki tulisi siitä tietämään? Oletko alaikäinen? Mihin sä puheterapiaa tarvitset? Toisinaan kun kelakin korvaa.

Miksi kyselet vaihtiehtoja jos jo tiedät ettet mitään niistä halua?
 

Lalamon

𝓡𝓸𝓸𝓴𝓲𝓮-𝓽𝓪𝓼𝓸𝓷 𝓭𝓲𝓰𝓲𝓶𝓸𝓷
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
2,167
Reaktioarvo
1,512
Kuraattorin ja psykologin kaa jutellaan mm. itseä painavista asioista ja ongelmista. Yleensä aiheet voivat liittyä mielenterveydenongelmiin, jaksamiseen, opiskeluun ja arjen asioihin. Eli aikalailla kaikesta mielen päällä olevasta asiasta voi jutella. C:

Terapioistakin voi kysellä kanssa heiltä. Heidän kauttaan löytää usein myös tietoa erilaisista ulkopuolisista palveluista, kuten esim. erilaisisra nuorisotoiminnoista.
 
Ylös Pohja