Mitä miel olette voisko etäsuhde toimia?

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Meidän siis yhteisellä kaverilla on toiminut mut päästäis näkemään vaan maks parinviikon välein tai jos hyvin käy niin ehkä muutamana peräkkäisenä viikkona mutta tuskin usein.
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Riippuu ihan teistä, siitä pidättekö yhteyttä hyvin esim. viestittelemällä ja videopuheluilla, kuinka vahva teidän suhde on, kuinka paljon seuraa kaipaatte yms.
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
822
Riippuu suhteesta ja sen osapuolista. Meillä on matkaa vaan reilut 100km joten hyvin toimii mutta koko ajan tähdätään siihen että pääsen muuttamaan puoliskon paikkakunnalle ettei tarvii ravata koko ajan tuota väliä.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Riippuu suhteesta ja sen osapuolista. Meillä on matkaa vaan reilut 100km joten hyvin toimii mutta koko ajan tähdätään siihen että pääsen muuttamaan puoliskon paikkakunnalle ettei tarvii ravata koko ajan tuota väliä.
Kuinka usein tapaatte ja miten saatte toimimaan?
lol olin aina ollu silleen et en mä mihinkään etäsuhteeseen halua mutta kaskas miten kävikään. Tosin luulin myös olevani kykenemätön ihastumaan:D
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
822
Kuinka usein tapaatte ja miten saatte toimimaan?
lol olin aina ollu silleen et en mä mihinkään etäsuhteeseen halua mutta kaskas miten kävikään. Tosin luulin myös olevani kykenemätön ihastumaan:D
Meillä on menny kätevästi ku ensin toinen oli töissä ja mä en niin pystyin olemaan siellä, nyt mä oon töissä ja toinen ei niin se pääsee tänne :D nyt on kasvatushommat ja eläinvauvat toisessa päässä niin ei onnistu ihan yhtä helposti mutta melkeen joka viikonloppu meen sinne, välillä toisinpäin ja toinen pääsee välillä arkenaki tänne ku kaikki eläimet ei vaadi päivittäistä hoitoa ja koirat kulkee matkassa.
Mutta mä oon tosiaan muuttamassa tuonne heti ku täällä päässä ei enää tarvita töissä ja saan toiseen kaupunkiin jonku toimeentulon ja asunnon, yhteen ei varsinaisesti voida muuttaa eläinmäärän takia. Pärjättäis etänäki mutta ei haluta:'D
Kokeilemalla selviää miten kullaki sujuu tämmöset, etukäteen on hankala sanoa.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Meillä on menny kätevästi ku ensin toinen oli töissä ja mä en niin pystyin olemaan siellä, nyt mä oon töissä ja toinen ei niin se pääsee tänne :D nyt on kasvatushommat ja eläinvauvat toisessa päässä niin ei onnistu ihan yhtä helposti mutta melkeen joka viikonloppu meen sinne, välillä toisinpäin ja toinen pääsee välillä arkenaki tänne ku kaikki eläimet ei vaadi päivittäistä hoitoa ja koirat kulkee matkassa.
Mutta mä oon tosiaan muuttamassa tuonne heti ku täällä päässä ei enää tarvita töissä ja saan toiseen kaupunkiin jonku toimeentulon ja asunnon, yhteen ei varsinaisesti voida muuttaa eläinmäärän takia. Pärjättäis etänäki mutta ei haluta:'D
Kokeilemalla selviää miten kullaki sujuu tämmöset, etukäteen on hankala sanoa.
Mahtavaa että teillä on sujunut!
Meillä tosissaan välissä 5h matka eli ei se ihan lyhyin ole lol
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
822
Mahtavaa että teillä on sujunut!
Meillä tosissaan välissä 5h matka eli ei se ihan lyhyin ole lol
Meillä on sinällään paljon helpottavia tekijöitä ku molemmat aikusia ihmisiä, auto käytössä, lyhyt välimatka ja tosiaan ei meinata pysyvästi asua eri kaupungeissa. Ei se mahdotonta oo muissakaan tapauksissa, vaatii oikeanlaiset ihmiset ja tottakai sen halun että jaksaa noita järjestelyjä.
Mun kumppani otti ja lähti mökille niin meilläki on tällä hetkellä lähemmäs tuo 5 tuntia :'D
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Meillä on sinällään paljon helpottavia tekijöitä ku molemmat aikusia ihmisiä, auto käytössä, lyhyt välimatka ja tosiaan ei meinata pysyvästi asua eri kaupungeissa. Ei se mahdotonta oo muissakaan tapauksissa, vaatii oikeanlaiset ihmiset ja tottakai sen halun että jaksaa noita järjestelyjä.
Mun kumppani otti ja lähti mökille niin meilläki on tällä hetkellä lähemmäs tuo 5 tuntia :'D
:'D kuvaa tätä melko hyvin.
Samaan aikaan vaan hymyilyttää ja on ihanaa mutta samaan aikaan muistaa kokoajan välimatkan ja sen että pariviikkoa on pitkäaika
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Kuten muutkin on sanonut se riippuu tosi paljon teistä ja siitä mitä suhteelta haluaa.

Itse asun eri maassa puolisoni kanssa, ja meillä tää toimii, vaikka toki mieluummin asuttaisiin yhdessä. Meillä tosin on jo useampi vuosi yhteiseloa takana ja siinä mielessä vahva pohja suhteelle. Plus tiedetään, että tää on väliaikaista, opiskelu kestää muutaman vuoden ja sitten meillä on loppuelämä aikaa.

Ollaan myös molemmat tällaisia erakoita, joten ei haittaa olla yksin :D

Oon itse aina ajatellut tän niin että hänen kanssaan oleminen joka tapauksessa tuo lähinnä vain hyviä asioita elämään, oli se sitten lähellä tai kaukana. En osaa selittää kunnolla, mutta siis jos en seurustelisi, mun elämä ei olisi kovinkaan erilaista siitä vaan puuttuisi tää ihminen. Just nyt etäsuhteessa se tarkoittaa sitä, että kävisin ihan samanlailla koulussa ja töissä ja tekisin asioita, mutta en pystyisi tekstailemaan ja soittelemaan silleen ja jakamaan näitä asioita.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Kuten muutkin on sanonut se riippuu tosi paljon teistä ja siitä mitä suhteelta haluaa.

Itse asun eri maassa puolisoni kanssa, ja meillä tää toimii, vaikka toki mieluummin asuttaisiin yhdessä. Meillä tosin on jo useampi vuosi yhteiseloa takana ja siinä mielessä vahva pohja suhteelle. Plus tiedetään, että tää on väliaikaista, opiskelu kestää muutaman vuoden ja sitten meillä on loppuelämä aikaa.

Ollaan myös molemmat tällaisia erakoita, joten ei haittaa olla yksin :D

Oon itse aina ajatellut tän niin että hänen kanssaan oleminen joka tapauksessa tuo lähinnä vain hyviä asioita elämään, oli se sitten lähellä tai kaukana. En osaa selittää kunnolla, mutta siis jos en seurustelisi, mun elämä ei olisi kovinkaan erilaista siitä vaan puuttuisi tää ihminen. Just nyt etäsuhteessa se tarkoittaa sitä, että kävisin ihan samanlailla koulussa ja töissä ja tekisin asioita, mutta en pystyisi tekstailemaan ja soittelemaan silleen ja jakamaan näitä asioita.
Joo mulla on just nyt vähän sama ja meidän välillä ei tunteiden vaihdon jälkeen oo vaihtunut muu kuin se et tiedetään eikä tarvi stressata tykkääkö toinen ja vielä se että me voidaan puhua ihastuksesta sen kohteen kanssa joka on kivaa
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,589
Reaktioarvo
6,496
Mistähän sen voi tietää?
No kokeilemalla selviää
Jotkut on sanonu joskus et jos kyselee liikaa siitä et toimiiko se ja jos aattelee sitä etäisyyttä liikaa nii voi olla et se ei välttis toimi nii hyvin
Ite ainaki pystysin elämää etäsuhteessa ku se ihminen kuitenki on olemassa ja sää rakastat sitä ja se rakastaa sua eikä silloin välimatkalla oo väliä
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
No kokeilemalla selviää
Jotkut on sanonu joskus et jos kyselee liikaa siitä et toimiiko se ja jos aattelee sitä etäisyyttä liikaa nii voi olla et se ei välttis toimi nii hyvin
Ite ainaki pystysin elämää etäsuhteessa ku se ihminen kuitenki on olemassa ja sää rakastat sitä ja se rakastaa sua eikä silloin välimatkalla oo väliä
Joo pitää vaan yrittää olla ajattelematta liikoja
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,589
Reaktioarvo
6,496
Mut rakkaus on vahva sana varsinkin kun ei olla vielä yhdessä. Mut emmä tiedä kaikki vaikuttaa melkein liiankin täydelliseltä
Joo ehkä se vielä tässä vaiheessa on liian vahva sana
Mut koita ajatella sillee vähä enemmän positiivisesti et älä aattele pahinta vaa koita elää just tässä hetkessä et kaikki on vielä avoinna
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
Joo ehkä se vielä tässä vaiheessa on liian vahva sana
Mut koita ajatella sillee vähä enemmän positiivisesti et älä aattele pahinta vaa koita elää just tässä hetkessä et kaikki on vielä avoinna
Joo jotenkin välillä vaan oon silleen kaikki on menny liian hyvin missä kohtaa joku asia hajoaa mutta hän on kyllä ihana ja sellainen et toivon et tästä tulee jotain
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
riippuu miten sitoutuneita olette, ymmärrättekö toisen tarpeet, riittäkö se etäily toiselle vai tarvitseeko toinen myös fyysistä kosketusta ja vuorovaikutusta enemmän kuin kerran kaksi kuussa jne. ei se selviä kuin kokeilemalla.

itse en aloittaisi suhdetta. jos suhde olisi alkanut aikaisemmin niin sitten ehkä.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,948
Reaktioarvo
5,738
riippuu miten sitoutuneita olette, ymmärrättekö toisen tarpeet, riittäkö se etäily toiselle vai tarvitseeko toinen myös fyysistä kosketusta ja vuorovaikutusta enemmän kuin kerran kaksi kuussa jne. ei se selviä kuin kokeilemalla.

itse en aloittaisi suhdetta. jos suhde olisi alkanut aikaisemmin niin sitten ehkä.
Joo pitää kattoa. Jokatapauksessa ei olla aloittamassa mitään ilman että on tavattu kasvokkain
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Haluatko kertoa tarkemmin miksi et koe pystyväsi?
itsellä ainakin se että tarvitsen paljon fyysistä kosketusta ja kanssakäymistä mikä ei etänä ole mahdollista. ehkä jos olisi auto, välimatka kohtuullinen (100-300km) ja tilanne väliaikainen.
 
Ylös Pohja