Mitä mieltä ootte tiukoista vanhemmista

Skeletor

Tsemp-tsämp
Reaktioarvo
8,991
Eli vanhempasi ovat kieltäneet jotain turvallisuutesi vuoksi ja nyt he ovat tiukkoja?

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Reaktioarvo
6,762
Tietyissä asioissa pittää olla tiukka ja tilanteen mukaan sit pittää myös osata joustaa.

asiavirhe

kelohonka
Reaktioarvo
110
Olen kasvanut perheessä, jossa toinen vanhempi on ollut jopa vähän ehkä ylisuojelevakin. Kotiintuloaikani esimerkiksi oli siinä kuudelta-seitsemältä illalla vielä pitkälle yläkoulun puolelle. Somea (tähän lukeutui myös whatsapp) tai mielellään puhelinta ylipäätään mihinkään muuhun kuin soittamiseen ja tekstiviesteihin en todellakaan olisi saanut käyttää ennen sitä kolmeatoista ikävuotta, mutta tein niin silti. Oikeastaan tein aika paljon kaikennäköistä salaa, ehkä vielä enemmän kuin muut lapset ja teinit. Että en sitten tiedä oliko sekään ihan turvallista. Kotona olin kuitenkin aina kiltti ja nuhteellinen ja annoin ymmärtää että noudatan täsmälleen kaikkia niitä lukemattomia sääntöjä.

Tietyissä asioissa pitää olla jämäkkä, mutta hihnaa pitää myös alkaa löysentää ikätason mukaisesti ja sopia asioista ja pelisäännösitä, kun lapsi niistä oppii keskustelemaan, tai muuten lapsi tekee kaiken sen itse tavalla tai toisella. Itse vanhempana olisin ennemmin tietoinen jos lapseni tekee jotakin, vaikka en siitä pitäisikään kuin ottaisin sen riskin, että asioita tehdään salaa kun ei lupaa heru.

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Reaktioarvo
924
Mä en oikee tykkää jos on tiukat vanhemmat. Mitä järkeä olla tiukka vanhempi.
Vapaa kasvatus se vasta luo villejä lapsia joista tulee mitään aikaansaavia vätyksiä jotka menevät paheiden tielle. Lapsia joiden vanhemmat on aina silleen että ei meidän kultamussukka ole tehnyt koskaan mitään pahaa vaikka oikeesti se onkin se luokan kusipäisin henkilö.

Ylös Pohja