Syvälliset Mitä teillä tulee mieleen omasta lapsuudestanne?

auringonkukkapuu

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
927
Reaktioarvo
704
Itsellä ehkä se, että isi oli hirveän pitkillä työmatkoilla. Toki olikin sitten kotona yhtä pitkään, mutta kyllä siinä muutamat isänpäivät, synttärit ja joulut meni isin osalta ohi.

En tiiä, ekä nyt jälkeenpäin syytän osaksi iskän työtä siitä ettei me kauhean läheisiä olla. Se oli kuitenkin niin paljon poissa.
 

Totenkopf

Ragdoll
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
3,849
Reaktioarvo
2,387
Muutettiin usein eri paikkakunnille, kesälomareissut huvipuistoilla ja leirintäalueilla, se kun piti aina aamulla herätä katsomaan lastenohjelmat ja O'boy kaakao maistui paremmalta.
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Pihatyöt ja tosi paljon askartelua. Iskä oli usein 12 tuntiakin töissä, mutta äiti oli kotona. Oikeestaan melkein kaikki muistot on hyviä muistoja. Oltiin aika onnellinen perhe.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Mä muistan viettäväni tosi paljon aikaa ulkona vuodenajasta ja säästä riippumatta. Talvisin me käveltiin meren jäällä saariin ja mukana oli pulkka jossa oli kunnon talja ja aina tapeltiin veljen kanssa kumpi saa istua siinä kun äiti vetää. Äiti oli aina pakannut eväät ja kuumaa mustaherukka mehua! Se oli aina minä, veli ja äiti kun meidät isät ei ollut kuvioissa.
 

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Liittynyt
13.2.2021
Viestejä
1,231
Reaktioarvo
828
Mökki, eläintarha, hupuisto ja maaseutumatkailu. Vanhempien ero kun olin kymmenen, uudelle paikkakunnalle muutto ja parhaiden ystävien saaminen. Kesät kauniissa kaupungissa ja seikkailu ympäri sitä. Faijan mukana töissä istumassa rekassa ympäri suomenmaata aina sillon kun oli aikaa ja halua lähteä. VPK-nuorten leirit joihin neljään kerkesin osallistua ennen kuin muutettiin toisaalle. Mukava lapsuus, ei paljoa pahaa sanottavaa jos oikeastaan ollenkaan kun jälkeenpäin ajattelee niin ne kaikki on vain rakentanut sitä mitä mä olen nykyään.

Ei pahemmin koskaan missään ulkomailla käyty, mutta kyllä sen huomas että jos oli pikkasenki ylinmäärästä niin se käytettiin siihen että tehtiin yhdessä jotain kivaa. Ihan perus viikonloppu picnic Suomenlinnaan on ollut ihan mieleen jäänyt kokemus.

Yksi vielä mikä on nyt jäänyt mieleen on se kun koira joka hankittiin sillon kun olin lapsi niin kuoli kun olin nyt aikuisiällä työmatkalla. Se puhelu äidiltä pysäytti, oli jonkun ajanjakson lopun merkki selvästi.
 
Viimeksi muokattu:

terpi

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
365
Reaktioarvo
243
Olen kyllä vielä lapsi mutta ihan lapsuuslapsuudesta 7 ekaa jotka tulee mieeen on mettä ja tikapuut jotka rikoin enkä oo vieläkään tehny uusia mun kaverille ja ojat jossa hypittiin niin että kumpparit täytty vedestä ja tien pääs oleva lumikasa josta tuli hirvee riita naapurien kans että ketkä siitä saa laskea ja ketkä ei ja mökkireissut ja mummolassa yökyläily ja koiran hautajaiset
 
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
176
Reaktioarvo
181
olin paljon ulkona. kesistä on jääny paljon mukavia muistoja, uiminen ja hiekkalaatikko. keppihevoset ja luonnossa vaeltelu, puutarhahommat. kummisetä jota pelkäsin hitosti, kaikki kotiapulaiset jotka meillä oli, serkut. lumileikit ja se kun isoveli veti meitä pulkassa ruohonleikkurilla :D se että isä oli paljon poissa töiden takia ja äiti itki, varsinkin kun iskä oli työmatkalla Kiinassa. äitin paniikkikohtaukset, naapurissa mummolassa asuvan enon epilepsiakohtaukset
 

Syksysydän

Löylykauha
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
797
Reaktioarvo
624
Mulle tulee vaan mieleen ihtestäni kuva (ei oikee kuva, mut tiiäkkö nään pääs mu naaman :D) jos hymyilen ja nauran ja mul oli ne hienot otsan puoleen väliin loppuvat otsahiukset, ja ulkona olo tulee kans mielee.
 

kuljeskelija

Matkalla
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
888
Reaktioarvo
861
vaikka virallisesti olenkin vielä lain mukaan lapsi niin lapsuuslapsuudesta tulee mieleen jakomäki ja kontula ku siellä tuli paljon oltua, asuin siellä jonkun aikaa ja hengailin vielä muuton jälkeen siellä sukulaisilla. nyt ei siellä ketään sukulaisia asu, mutta itsessä on pala helsinkiä, ikävä on sitä paikkaa
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Meidän perheellä ei ollut paljon rahaa, joten esim. ulkomaanmatkat eivät mun lapsuuteen kuuluneet. Sen sijaan käytiin mm. kirjastossa, pyöräilemässä, uimassa, metsäretkillä ja isovanhempien mökillä. Lähimetsissä leikkiminen onkin yksi ensimmäisistä lapsuuden ajanvietteistä joka tulee mieleen. Lisäksi tykkäsin paljon lukemisesta ja piirtämisestä, kuin myös eläimistä, ja meillä olikin kissoja ja koira. Mulla ei ollut lapsuudessa paljoakaan kavereita, vaan muutama sydänystävä. Aika paljon tuli vietettyä aikaa vaan kotosalla.

Lapsuuden sekalaisista lemppareista mulle tulee mieleen mm. Harry Potter, Tiina-kirjat, W.I.T.C.H-sarjikset, Spice Girls, mese, tarrojen kerääminen ja vaihtelu, Pokemon (tv-sarja, kortit), Habbo hotel... ei ollut älypuhelimia ja muistan, kuinka jännää oli, kun kotiin hankittiin digiboksi :D
 

moro

Uusi
Liittynyt
19.2.2021
Viestejä
13
Reaktioarvo
15
Kun isosiskon ja sen kavereiden oli pakko ottaa mut mukaan uimarannalle, vaikka ne ei olis halunnut.

Potkukelkkaretki lähisaareen talvella. Oli jotain kaakaota ja leipiä eväänä, niitä syötiin sitten kalliolla auringonpaisteessa.

Metsäretket isän kanssa.

Se kerta kun suutuin jostain ja sidoin huoneen oven köydellä kiinni niin, ettei kukaan saanut sitä ulkopuolelta auki.

Ajanjakso, jolloin ystäväni tuli meille joka viikonloppu yökylään. Mahtoi mun vanhemmat olla innoissaan :D

Lauantain karkkipäivä, jolloin käveltiin paikkakunnan karkkikauppaan ostamaan viikkorahoilla irttaripussit.

Kun heräsi yöllä jostain syystä ja meni vanhempien huoneeseen niin ei tarvinut kuin mennä äidin sängyn viereen seisomaan kun se jo heräsi ja kysyi, mikä oli hätänä.

Kun nukuttiin kesällä teltassa pihalla.
 

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
Mulle ekana tulee mieleen se kun opettelin ajamaan pyörällä ilman apupyöriä. Häädin isän sisälle, koska halusin oppia ihan ite ja mulla meni hermot siihen kun se yritti opettaa mua. Kaaduin varmaan 1000 kertaa ja siinä meni useempi tunti, mut en millään suostunu antaa periks. Äiti katteli mun menoo ikkunasta kunnes opin ajamaan ilman niitä apupyöriä ja suostuin tulemaan sisälle. :D
 

rätvänä

Asiantuntija
Liittynyt
10.2.2021
Viestejä
222
Reaktioarvo
317
- Joo siis ehdottomasti majat metsässä kuten täällä jo sanottiin, ite sain majaani myös hylätyn posliinisen vessanpöntön, jota ihailtiin kovasti

- Kasvoin pikkukylässä joten markkinat olivat kovia juttuja, erityisesti metrilakujen takia

- Mese, Pollux ja sieltä saadut kirjekaverit, Habbo, The Sims 2, tarravihkot, fanifiktio, ropetus ja virtuaalihoitolat. Useimmilla mun ikäisillä varmasti myös irc-galleria, ite en koskaan liittynyt

- Mielikuvituskaverit (joilla oli tappeluita kavereiden mielikuvituskavereiden kanssa), sisäinen mielikuvitusmaailmointi ja kivien keräileminen

- Mummolan kellarin katolle ja pihlajapuihin kiipeäminen, puiden oksilla lukeminen

- Marjametsät, laavureissut, kulottaminen, sauna ja savu. Autossa istuminen ja Radio Iskelmä tai Suomipop. Plus tietty horsmat, sääsket ja nokkoset joka paikassa

- Ei-niin-kivat asiat kuten vanhempien tuurijuoppous, vakavat fyysiset sairaudet ja mt-ongelmat sekä noista johtuneet onnettomuudet. Lisäksi koulukiusaaminen, koululiikunta (hiihtäminen ihan erityisesti, hyi helvetti), ylivedetty uskonnollisuus, jatkuva häpeä ja huoli
 

KäveleväNakki

Mysteeri
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
1,889
Reaktioarvo
1,408
-kaikki majat mitä mä ja mun kaverit tehtiin meijän takametsään

-sellanen pieni leikkipuisto joka oli meijän takametsässä, mutta se lopetettiin kun siellä tehtiin niin paljon ilkivaltaa

-Pokemon, Winx club, vili vilperi, muumit, Batman, ville vallaton ja mitä kaikkia niitä lastenohjelmia nyt oli

-se ku lueskelin yömyöhillä sellasella omenan kokosella kosketusnäytöllä jotain creepypastoja, ja sit pelotti mennä nukkuun

-sitten kaikki ne lapsuudentraumat kaikista lastenohelmista esim. mörkö, halla heikki (tai joku sellanen) ja sit ne helkkarin rotat siitä yhestä pekka töpöhäntä piirretystä

-sellanen elintarvikekioski (ei oo enää sitäkään olemassa) joka oli siinä meijän talon lähellä, ja josta aina ostettiin jäätelöä.

-sit se ku kaikki hyvät ohjelmat piti aina pistää nauhalle sille boxille

-meillä oli sellanen pikkunen laatikko telkkari josta mä aina katoin kasetteja

-se kun yritettiin kaverin kanssa ostaa jotain sarjakuvaa kaupasta ja se myyjä ei antanu meijän ostaa ku ei ollu tarpeeks ikää ja sit vitutti :D

-sit mulla ja mun kaverilla oli mäkiauto joka oltiin ite tehty ja se meni kokoaika rikki

-se kun aina koulunjälkeen piti ettii panttipulloja et vois mennä kauppaan ostaan muumitikkareita
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,951
Reaktioarvo
5,745
-Se kun mentiin kaverin kanssa yhteen leikki puistoon juomaan mehua ja syömään pipareita ja laskemaan mäkeä
-VHS kasetin tunkeminen sinne laitteeseen ja se ihana ääni....ja se kun luukulla ei saanut leikkiä mutta se oli kivaa:D
-Meidän kaikki kivat tehtäväkirja tehtävät mitä saatiin koulusta
-ampiais mehujää
-uiminen
-saari reissut kesällä ja siellä siivilöitiin hiekkasta noki pois ja tehtiin kaikkea kivaa
-kaikki vaatteet oli siskon vanhoja
-pyöräileminen kavereiden janssa ja leikittiin mm poliiseja ja kaupunkia jne
-se tunne kun oli tehnyt joulu siivouksen ja sai koristella
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
lisään vielä

- mese ja omegle trollaus
- potkuautot
- myyrmäki
- keppihevoset
- trampoliinit
- ina
- ekat tupakkakokeilut
- syömishäiriö ja eka putkareissu kavereiden kanssa
- ensimmäinen punainen pyöräni ja pyöräretket isovanhempien kanssa
- random.fi
- uggit ja leggingsit ja juuri pepun peittävä toppi
- linnunpaskat silmissä
- lordi ja euroviisuvoitto
- metsässä leikkiminen
- king Kong tietokonepeli
- koko seinän peittävä hylly täynnä VHS kasetteja ja myöhemmin dvd ja cd levyjä
- se kun radiota oikeasti joskus kuunneltiin (muuallakin kuin autossa)
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
-kaikki majat mitä mä ja mun kaverit tehtiin meijän takametsään

-sellanen pieni leikkipuisto joka oli meijän takametsässä, mutta se lopetettiin kun siellä tehtiin niin paljon ilkivaltaa

-Pokemon, Winx club, vili vilperi, muumit, Batman, ville vallaton ja mitä kaikkia niitä lastenohjelmia nyt oli

-se ku lueskelin yömyöhillä sellasella omenan kokosella kosketusnäytöllä jotain creepypastoja, ja sit pelotti mennä nukkuun

-sitten kaikki ne lapsuudentraumat kaikista lastenohelmista esim. mörkö, halla heikki (tai joku sellanen) ja sit ne helkkarin rotat siitä yhestä pekka töpöhäntä piirretystä

-sellanen elintarvikekioski (ei oo enää sitäkään olemassa) joka oli siinä meijän talon lähellä, ja josta aina ostettiin jäätelöä.

-sit se ku kaikki hyvät ohjelmat piti aina pistää nauhalle sille boxille

-meillä oli sellanen pikkunen laatikko telkkari josta mä aina katoin kasetteja

-se kun yritettiin kaverin kanssa ostaa jotain sarjakuvaa kaupasta ja se myyjä ei antanu meijän ostaa ku ei ollu tarpeeks ikää ja sit vitutti :D

-sit mulla ja mun kaverilla oli mäkiauto joka oltiin ite tehty ja se meni kokoaika rikki

-se kun aina koulunjälkeen piti ettii panttipulloja et vois mennä kauppaan ostaan muumitikkareita
"sit se ku kaikki hyvät ohjelmat piti aina pistää nauhalle sille boxille"

tarkotatko digiboxia??
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Mäki haluun lisäillä vielä jotain omia teinix-ilmiöitä, lol.

- tunikat ja tissivyöt
- sämpyläskeittikengät (mitä muhkeammat, sen parempi)
- tuubihuivit
- lainaukset joidenkin angstibiisien lyriikoista mesen käyttäjänimissä (esim. The Rasmuksen Funeral Song oli aika kova mun piireissä)
- Sisters club ja Pollux -kirjakerhot
- slämyt
- Anytime-huulikiillot
- Seppälän värikkäät ja levottomat printti-t-paidat joissa oli kaikkia ihme eläinolioita ja sydänkuoseja
- potkulaudat
- kimaltavat geelikynät ja Stabilon Point 88 -kynät monissa väreissä
- leveälahkeiset ja matalavyötäröiset farkut
- kangasvyöt
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
Aresti ja muu sen ajan vanhemmille hyväksytty väkivalta.
 

deactivated 32

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
143
Reaktioarvo
126
-Kaikki hauskat perheen kesken vietetyt jutut
-Kyläilyt sukulaisilla
-Yks uusivuosi jollonka oltii serkkujen kans
-Hetket ku oltii hippaa mein iskän kans mein pihan jättimäisil lumikasoilla
-Pelleilyt sisarusten kans
-Haaveet olla cowboy :D
-Hetki kun satutin itseni aseen kanssa (oli vahinko joka voisi sattua kelle tahansa kokemuksesta riippumatta) XD
-Ja tietenkin se kun mua ja kaveriani piti käskeä koko ajan olemaan hiljaa ja rauhallisesti :D oltii ehkä 6-7 vuotiaita
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Tulee mieleen niin monta juttua etten jaksa edes luetella. D: No voin kertoo muutaman:
-äiti opiskeli ja isä kävi töissä, josta mun päähän synty ajatus siitä, että miehet aina käy töissä ja naiset aina opiskelee
-asuttiin kerrostalon alimmassa kerroksessa, joten meillä oli piha, jossa kasvo mansikoita
-mul ei ollut hirveesti kavereita ja olin tosi ujo(oon yrittänyt päästä tästä eroon mut ei onnistu enkä oo edistynyt yhtään)
-vähän vanhempana kävin eskarii ja siellä mua ekaa kertaa kiusattiin, jee
-ala-asteella oli vaikeeta keksiä tekemistä, kun ei ollut kavereita, joitten kanssa viettää välkkiä(kiertelin koulun pihaa, istuin kiipparissa, menin keinumaan yms.)
-oppitunnit oli raskaita, välitunnit yksinäisiä ja ahdistavia ja ruokatunneilla ahdisti, kun muut näkee, kun mä syön ja joutu istuu aina luokkalaisten kanssa samassa pöydässä
-kävin paljon kaikilla lelusivustoilla(Sylvanian families, Lego, Barbie yms.)
-olin huono uimaan
-mua aina syytettiin kaikesta(toisaalta syytetään yhä)
-halusin semmosen Furby-lelun mulle kaveriks mutten saanut
-mulla oli hyvä mielikuvitus(on kyl yhä)
-oli tavallista etten koko koulupäivänä sanonut sanaakaan
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,044
Reaktioarvo
8,495
Super Nintendo
kesät vain yhden kaverin kanssa
koulussa onneksi oli enemmän mutta välimatkat huoh
mansikat kesäisin
yhden pesuaineen tuoksu, millä äiti pesi talvisin lattiat. Kaikkien vuosienkaan jälkeen ei ole mitään hajua (heh heh) mikä se oli, että voisi itsekin käyttää sitä.
se kun ajoin pyörällä laiturilta järveen rahasta
 
Ylös Pohja