Suhteet Miten pidän järkeni etten lainaa enää ikinä säädölleni rahaa? Nyt taotte mun päähän oikeesti järkeä et oikeesti osaan pitää puoleni

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Tiiän ettei mun kannata ku se on mulle nyt ihan helvetisti paljon velkaa eikä oo voinu maksaa niitä takas. Sanon monesti ei mutta se saa mut aina suostuteltua. Onneks riittää viel rahaa omaan elämiseen mut sanoin sille suoraan tänään että ei ku pyys 15€ röökiin. Sit se vittuili mulle että ”sulla ei oo kyl mitää stressin aihetta rahatilanteessa ku voit kahesti viikossa käydä baarissa.” Sillo mulla meni kuppi nurin ja sanoin sille suoraan että ”äläpä vittuile mulle mun elämästä ja siitä että haluun käyttää rahani pääasiassa omaan elämiseen.” Ja sit se loukkaantuu siitäki.
Jotenki aina sit oon liian kiltti idiootti ja lainaan. Onko tää jo hyväksikäyttöä? Miten oikeesti saan pidettyä pääni ens kerralla? Alkaa aina säälittää mutku tää jatkuu vaan. Vittu mä käytän rahaani omaan elämiseen ihan mieluusti myös ja todellakin pitäis olla oikeus kieltäytyä lainaamasta kaikilla. Helvetti tekis mieli laittaa poikki tää juttu ku tuntuu et siinä on paljon redflageja.
 

irwikissa

Puff-lohikäärme
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,946
Reaktioarvo
5,738
Eipä kuulosta reilulta. Sanot että et lainaa ennen ku entiset on maksettu pois ja kohta alat vaatia korkojen kera jos ei ala kuulumaan.
Älä helly, voit sanoa että kyse on myöskin periaatteesta ja siitä että sinä et lainaa jos ei makseta takaisin. Eihän kyseessä silloin edes ole laina vaan se että annat rahaa.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Eipä kuulosta reilulta. Sanot että et lainaa ennen ku entiset on maksettu pois ja kohta alat vaatia korkojen kera jos ei ala kuulumaan.
Älä helly, voit sanoa että kyse on myöskin periaatteesta ja siitä että sinä et lainaa jos ei makseta takaisin. Eihän kyseessä silloin edes ole laina vaan se että annat rahaa.
Sanoo mulle aina että ”ei mun pitäis sulta lainaa” mutta silti aina kyselee. Sit kun sanon ”ei” niin vetoaa siihen että jostain pitää saada. Näköjää oon sille liian kiltti jota on helppo hyväksikäyttää.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Sanoo mulle aina että ”ei mun pitäis sulta lainaa” mutta silti aina kyselee. Sit kun sanon ”ei” niin vetoaa siihen että jostain pitää saada. Näköjää oon sille liian kiltti jota on helppo hyväksikäyttää.
Mihinkään sillä menee sitä rahaa? Alkoholiin, peliriippuvuus, huumeet? Jos siis saa saman suuruset tuet ku sinä, en tiiä mistä molemmat rahatte saatte.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Mihinkään sillä menee sitä rahaa? Alkoholiin, peliriippuvuus, huumeet? Jos siis saa saman suuruset tuet ku sinä, en tiiä mistä molemmat rahatte saatte.
Se käy töissä ja menee rahat alkoholiin, röökiin sekä jonkin verran pelaamiseenki. Ei mitään tukia sit saa. Anonyymina voin kertoo kokonaiskuvan hahmottamiseksi sen että ulosotto vie siltä suurimman osan palkasta.
Mun tulot on opintotuet sekä kerran kuussa töitä sen mukaa mitä saa vuoroja vuokrafirman kautta (siellä vuorot menee äkkiä, en oo saanu töitä pitkään aikaan). Oon myös säästäny omaan elämiseen ite tosi paljon.
 

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
25.3.2021
Viestejä
5,145
Reaktioarvo
5,465
Kuulostaa hyväksikäytöltä, kannattaa laittaa välit poikki vaikka tuntuisikin pahalta. Jos sillä ei oikeasti olisi rahaa esim. ruokaan niin joo, ehkä lainaisin, mutta röökiin yms. turhaan paskaan en todellakaan. Varsinkin, jos se ei edes maksa aiempia velkojaan.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Se käy töissä ja menee rahat alkoholiin, röökiin sekä jonkin verran pelaamiseenki. Ei mitään tukia sit saa. Anonyymina voin kertoo kokonaiskuvan hahmottamiseksi sen että ulosotto vie siltä suurimman osan palkasta.
Mun tulot on opintotuet sekä kerran kuussa töitä sen mukaa mitä saa vuoroja vuokrafirman kautta (siellä vuorot menee äkkiä, en oo saanu töitä pitkään aikaan). Oon myös säästäny omaan elämiseen ite tosi paljon.
Ymmärrän sit lainaamisen tarpeen, lainaan itekkin uusien rahaa. Mutta uutta lainaa ei tuu ellei vanhat oo maksettu takas ja jos ei ikinä maksa niin ei enää ikinä laitaa.

Sun pitää ajatella itteäsi ekana, sun velvollisuus ei ole tukea toisen paheita tai elämistä varsinkaan jos se ei tee samaa sulle. Tiukka ei, ei uutta lainaa ennen ku vanhat on maksettu.

Kerron vanhan ällön vinkin ilmaiseen tupakkaan: ruuvaa likaiset ja ällöt vanhat stögikset auki ja ota roska talteen, irrota purut pellille ja laita hetkeksi uuniin ja tadaa saat sätkätupakkaa. Näin ite tein ku ei ollu rahaa röökiin XD
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
Ymmärrän sit lainaamisen tarpeen, lainaan itekkin uusien rahaa. Mutta uutta lainaa ei tuu ellei vanhat oo maksettu takas ja jos ei ikinä maksa niin ei enää ikinä laitaa.

Sun pitää ajatella itteäsi ekana, sun velvollisuus ei ole tukea toisen paheita tai elämistä varsinkaan jos se ei tee samaa sulle. Tiukka ei, ei uutta lainaa ennen ku vanhat on maksettu.

Kerron vanhan ällön vinkin ilmaiseen tupakkaan: ruuvaa likaiset ja ällöt vanhat stögikset auki ja ota roska talteen, irrota purut pellille ja laita hetkeksi uuniin ja tadaa saat sätkätupakkaa. Näin ite tein ku ei ollu rahaa röökiin XD
Okei. Nyt pyysi rahaa juttuihin enkä tiiä mihin juttuihin. Sanoi että laittaa perjantaina takas ku tulee palkkaa.
Ja eilenki saman verran pyysi.

Juu ite teininä oon harrastanu tuota vanhojen röökien tyhjentelyä. Sit yritin kääriä virsikirjan sivuun ja jonkinlainen sätkä sitä tuli mut oudon makunen. En oo onneks enää paljon polttanut röökiä näin täysi-ikäisenä.
 
Viimeksi muokattu:

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Rahan lainaaminen on muutenkin vähän sellainen juttu että melko todennäköisesti sitä rahaa ei sitten enää ikinä näe. Koskettaa myös kyllä ihan tavaroitakin.

En kestäisi pitkään aloitusviestin tilannetta. Etenkää kun ei vanhojakaan ole maksettu takaisin. Ei tuollaista voi ymmärtää.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
miks kuulostat ihan minulta D: onnistun aina törmäämään ihmisiin joissa on järkyttävä määrä redflagejä, ja vaikka tiiän ettei ne oo mulle hyväks, niin on tosi vaikee päästää irti. koska näistä on kokemusta ja todellakin vituttaa ja syö sisältä edelleen nää kokemukset, niin ihan siun omaks parhaaks; älä jooko oo missään tekemisissä tuollasen mulkeron kanssa D: hän ei selkeestikään kunnioita siun rajoja. se että on pumminut jo tuollasen määrän rahaa eikä maksa takasin kertoo vaan siitä, että aivan selvästi haluaa hyötyä siusta. rahan lainaamisessa paha asia on just se että niitä rahoja ei välttämättä saa takasin, ei oo mitään takeita. vaikka lainasin miun _parhaalle kaverille_ 20 euroa, niin en usko että saan niitä takasin, kun aika kauan kestäny... ymmärrän lainaamisen / rahan pyytämisen, jos ne velat ihan oikeesti maksaa, ei siinä sitten mitään vaikka niin tekis useinkin. mutta tuo on jo törkeetä ja aivan selvästi tahallista. käytä ihmeessä rahat ittees äläkä tommoselle anna enää senttiäkään, vaikka se voi ollakin vaikeeta. täysin ns. rajat kiinni häneen ja estoon joka puolella.
 

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
4,441
Reaktioarvo
3,143
miks kuulostat ihan minulta D: onnistun aina törmäämään ihmisiin joissa on järkyttävä määrä redflagejä, ja vaikka tiiän ettei ne oo mulle hyväks, niin on tosi vaikee päästää irti. koska näistä on kokemusta ja todellakin vituttaa ja syö sisältä edelleen nää kokemukset, niin ihan siun omaks parhaaks; älä jooko oo missään tekemisissä tuollasen mulkeron kanssa D: hän ei selkeestikään kunnioita siun rajoja. se että on pumminut jo tuollasen määrän rahaa eikä maksa takasin kertoo vaan siitä, että aivan selvästi haluaa hyötyä siusta. rahan lainaamisessa paha asia on just se että niitä rahoja ei välttämättä saa takasin, ei oo mitään takeita. vaikka lainasin miun _parhaalle kaverille_ 20 euroa, niin en usko että saan niitä takasin, kun aika kauan kestäny... ymmärrän lainaamisen / rahan pyytämisen, jos ne velat ihan oikeesti maksaa, ei siinä sitten mitään vaikka niin tekis useinkin. mutta tuo on jo törkeetä ja aivan selvästi tahallista. käytä ihmeessä rahat ittees äläkä tommoselle anna enää senttiäkään, vaikka se voi ollakin vaikeeta. täysin ns. rajat kiinni häneen ja estoon joka puolella.
Juu siis se ei saa keltää muuta lainattua ja sillä ei oo yhtään rahaa tilillä ikinä ymmärrettävien syiden takia. Mut ei mun tehtävä oo sitä elättää.
Mä rakastan sitä. Hän on yksinäinen ja masentunut, melkein kuin mä. Meistä on tuntunut molemmista että tässä on jotain oikeaa. Ollaan molemmat musikaallisia, mut musta tuntuu ettei se pysty antaa mulle kaikkee mitä mä tarviin. Ja mietin nykyää sitä kun se ei oo päässyt yli sen eksästä. Se häirii mua nykyää iha hirveesti. Miten en vaa voi päästää irti…
 
Ylös Pohja