Miten selvitä kesätyöhaastattelusta?

jokuvaan

taivaanrannanmaalari
Liittynyt
4.4.2021
Viestejä
956
Reaktioarvo
993
aika kliseisiä vinkkejä kaikki, mutta hyväksi havaittuja.

- mainitse luonteenpiirteitäsi joista saattaisi olla hyötyä työssä
- mieti jo etukäteen, miksi juuri sinut pitäisi valita, niin ei tule paniikkia kun sitä kysytään
- älä keskeytä haastattelijaa
- ole asiallinen
- katso silmiin
- anna itsestäsi hyvä kuva
- puhu selkeästi
 

almanakka

Asiantuntija
Liittynyt
8.2.2021
Viestejä
455
Reaktioarvo
399
Olen saanut kaikki paikat oikeastaan jo ennen haastattelua, kesätyösetelillä hakiessa pelkkä puhelinsoitto riitti. Ensimmäistä "kunnon" kesätyötä varten tavattiin esimiehen kanssa ja tapaamisessa hän kysyi, miksi juuri minut pitäisi palkata. Siihen vastasin että olin tarkka ja tottunut olemaan jaloillani, mikä oli ko. työssä tärkeää. Sitten kirjoitettiin sopimus.

Olin sitä ennen hakenut Prisman kassaosastolle. Haastattelussa en osannut mainita S-ryhmästä edes mitään perusasioita kuten asiakasomistajuutta, vaan selitin jotain että "löytyy erilaisia kauppoja, ravintoloita ja hotelleja" :D Muutenkin vastailin tosi ympäripyöreästi ja epävarmasti kaikkeen, ja musta jäi ehkä vähän sellainen vaikutelma, etten olisi kovin uskottava asiakaspalvelija.

Eli muista pohtia missä olet hyvä, missä voisit kehittyä, ja mitä kaikkea mitä voisit osaamisellasi tarjota yritykselle (ei pelkästään miten itse hyötyisit)
 
Ylös Pohja