haituvainen
Työsuojeluvaltuutettu
- Reaktioarvo
- 1,689
Oon ollu melko pienestä pitäen sellanen, että murehin turhaan asioita ja käyn hirveetä spekulaatiota ja vuoropuhelua päässäni niiden osalta. Olin joitain viikkoja sitten nuorten psykiatrisella osastolla, jossa miulla todettiin yleistyny ahdistuneisuushäiriö. Osastolla sain kyllä joitain vinkkejä huolien käsittelyyn, ja yhtenä ehdottomasti parhaimpana huolivihkoon kirjottamisen. MUTTA. Nyt miulle on tullu huoli siitä huolivihkoon kirjottamisesta, mikä kuulostaa aika absurdilta :D Ongelma siinä on se, että en oikein tiedä miten käyttäsin huolivihkoa kaikista tehokkaimmin. Tuntuu että niitä huolia on aina pitkin päivää, ja sillon kun se huolihetki on meneillään niin ois älyttömästi kirjotettavaa, mutta en mitenkään kerkee kirjottaa kaikkea. Ja se jää kaivamaan mua, koska tuntuu että kaikki mahdollinen pitäs saada oikein yksityiskohtasesti siihen paperille, sillä muuten siitä ei oo tarpeeks apua miulle. Psykologi ehdotti että jos miulla on vaikka 5 eri huoliajatusta siinä huolihetken aikana, niin voisin sit jotenkin tiivistää niitä ja kirjottaa jokasesta aiheesta vaikka muutamalla lauseella, mutta ite en kyllä koe sitä toimivaksi itelleni. Esim. jos kuvitellaan vaikka että miulla ois joku lapsuuden monimutkanen trauma josta haluun kirjottaa, niin miten ihmeessä voin muka käsitellä sen kunnolla, jos en saa kirjotettua jokasta yksityiskohtaa ja siitä jää osa pois?
Vinkkejä kaivataan D:
Vinkkejä kaivataan D: