Opiskelu Miten teidän opiskelut sujuu

Opiskelu ja itseopiskelu

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
Ite opiskelen lähihoitajaks, mut oon ollu melkein koko vuoden sairaslomalla. Alkaa olla vähän ehkä ikävä opiskelua niin kiinnostaa kuulla teidän opinnoista. Mitä te opiskelette? Tai mitä te haluaisitte opiskella? Miten ylipäätään menee?
 

hillasuo

Asiantuntija
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
2,391
Reaktioarvo
965
Yläaste ja ihan ookoo menee. Tai siis en tee mitään mutta numerot on hyviä :D ahistaa vähän silti ko en saa mitään aikaan lol
 

Myrskyvaroitus

Järjestyksenvalvoja kuudelta aamulla
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
7,585
Reaktioarvo
6,488
Lukiossa oon
Ihan ok mennee tosin tällä hetkellä tuntuu et ei vaan riitä energia tehä yhtää mittää ku vaa maata sängyssä
 

Vikatikki

Asiantuntija
Liittynyt
30.5.2021
Viestejä
713
Reaktioarvo
820
Jätin aikoinaan koulut kesken, muutamanki kerran kokeilin eri juttuja muttei sujunu niin luovutin.
Vuodenvaihteessa kokeilin oikoreittiä ja työllistyin lyhytkoulutuksen kautta, nyt kasailen työkokemusta ja toivon mukaan pääsen jossain kohtaa hankkimaan virallisen ammattinimikkeen jollain oppisopimustaktiikalla.

Saa kertoa jos jollain on tietoa tämän päivän oppisopimuskäytännöistä.
 

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
Jätin aikoinaan koulut kesken, muutamanki kerran kokeilin eri juttuja muttei sujunu niin luovutin.
Vuodenvaihteessa kokeilin oikoreittiä ja työllistyin lyhytkoulutuksen kautta, nyt kasailen työkokemusta ja toivon mukaan pääsen jossain kohtaa hankkimaan virallisen ammattinimikkeen jollain oppisopimustaktiikalla.

Saa kertoa jos jollain on tietoa tämän päivän oppisopimuskäytännöistä.
Ahaa, no hyvä et löyty toinenkin reitti työllistyä. Itellä ei oo kyllä pahemmin tietoo noista oppusopimuskäytännöistä. D:
 

redneck276

Asiantuntija
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
716
Reaktioarvo
418
Sain Yo-todistuksen joulukuussa enkä ole ollut kouluihin kirjoilla kohta kokonaiseen lukuvuoteen. Toivottavasti syksyllä pääsen johonkin kouluun. Paikasta en ole sata varma.

Kaipaan kyllä vähän vaihtelua koulussa olon vuodenaikoihin. Viimeisin kevät kun olen istunut koulun penkillä on 2019. Sitten tuli korona, sitten tuli abivuosi ja lukuloma, sitten vielä neljäs vuosi samaan malliin ja nyt välivuodella. Ihan erilainen fiilis tulla ulos kylmästä koulusta kun lämmin keväinen ilmamassa ottaa vastaan. Usein elokuussahan tunne on päinvastainen, on kiva tulla ulos vilvoittelemaan läkähdyttävän kuumasta koulusta.
 

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
Sain Yo-todistuksen joulukuussa enkä ole ollut kouluihin kirjoilla kohta kokonaiseen lukuvuoteen. Toivottavasti syksyllä pääsen johonkin kouluun. Paikasta en ole sata varma.

Kaipaan kyllä vähän vaihtelua koulussa olon vuodenaikoihin. Viimeisin kevät kun olen istunut koulun penkillä on 2019. Sitten tuli korona, sitten tuli abivuosi ja lukuloma, sitten vielä neljäs vuosi samaan malliin ja nyt välivuodella. Ihan erilainen fiilis tulla ulos kylmästä koulusta kun lämmin keväinen ilmamassa ottaa vastaan. Usein elokuussahan tunne on päinvastainen, on kiva tulla ulos vilvoittelemaan läkähdyttävän kuumasta koulusta.
Totta, tiiätkö mihin kouluun haluaisit hakee?
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,978
Reaktioarvo
8,475
Ne sujuivat aikoinaan hyvin, mutta koska olen käynyt amatisurkean niin en koe olleenkaan käyneeni mitään mainittavan arvoista.
 

Hydrangea

Asiantuntija
Liittynyt
13.4.2023
Viestejä
260
Reaktioarvo
169
Mulla on historian opinnoista viimeinen vuosi maisterivaiheessa jäljellä. Olen ollut nyt jonkin aikaa äitiyslomalla, niin ovat katkolla. Gradu on kesken eikä mitään mielenkiintoa tehdä sitä. Aineiston läpi käyminen on ihan hirveän vaivalloista. Muuten olisin kyllä ihan semimotivoitunut. Sivuaineeni ovat kivoja, niistä saa iloa elämään.
 

Karzaa

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
435
Reaktioarvo
423
Mulla on historian opinnoista viimeinen vuosi maisterivaiheessa jäljellä. Olen ollut nyt jonkin aikaa äitiyslomalla, niin ovat katkolla. Gradu on kesken eikä mitään mielenkiintoa tehdä sitä. Aineiston läpi käyminen on ihan hirveän vaivalloista. Muuten olisin kyllä ihan semimotivoitunut. Sivuaineeni ovat kivoja, niistä saa iloa elämään.
Aa, mitä sulla on sivuaineena?
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Tähän asti sujunut hyvin! Nyt on vielä yksi essee, deadline huomenna ja super vaikea motivoida sen tekoon. Oon henkisesti jo lopettanut kun selvisin Vivasta. 😖
 

Tietsikkan3r0

Kokenut
Liittynyt
12.3.2022
Viestejä
114
Reaktioarvo
47
Yliopistossa historiaa. Monta vuotta homma kusi perusteellisesti, mutta kulunut vuosi on ollut ihan kohtuu tehokas. Kandivaiheen loppu alkaa pikkuhiljaa häämöttää.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
Nyt mä taas oon istunut 2h kirjastossa tekemättä mitään. Miksi on niin vaikeaa alottaa kun olen jo niin lähellä loppua. Tiedän että mitä nopeammin alotan niin sitä nopeammin pääsen loppuun mutta kun procrastinating is a real struggle 😫
 
Ylös Pohja