Syvälliset mua niin raivostuttaa ne ihmisroskat, jotka kommentoi toisten kehoja

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
niinku anteeks mitä??! miten kellään on pokkaa kommentoida toisten kehoja D: miten joillakin ei riitä aivosolut siihen, että ykskin kommentti voi aiheuttaa vuosia kestävän vääristyneen kehonkuvan, syömishäiriöitä ja kaikkee muuta paskaa? vähintään se ikävä kommentointi voi jäädä kummittelemaan mieleen totuutena, vaikka ei todellakaan kertos mitään sen kuulijan kropasta, vaan nimenomaan kommentoijan heikosta itsetunnosta ja säälittävyydestä. miks joitaki ärsyttää toisten kehot niin paljon, vittu keskittysivät omaan kehoon ja omaan elämään eikä muiden. sitäpaitsi just tänään näin, kun tiktokissa oli joku tosi kaunis nuori tyttö ja hänellä ihan perus terveennäkönen kroppa. noh, hän oli sit saanu joltain älykääpiöltä triggeröivän kommentin jossa sanottiin, että "aikamoinen ylipaino". siis???!!!! mi-?!!! miulla ei heru minkäänlaista ymmärrystä, miks pitää kommentoida tollasta kuraa. osa varmaan laittaa ihan kateuttaan tai sit sen takia, että haluu pahottaa toisen mielen ja kommentoida jotain ikävää, joka ei välttämättä edes kerro siitä mitä se kommentoija todellisuudessa aattelee. huoh. säälittävyyden huippu on vielä se, kun porukka kommentoi anonyyminä :D ei tietenkään nimeä, ei profiilikuvaa omasta naamasta, ei videoita... ja sitten niitä anonyymejä käyttäjiä tehään erikseen nimenomaan sitä varten, että päästään pahottamaan mahollisimman monen mieli ja rikkomaan viattomien ja kauniiden ihmisten itsetuntoa. oikeestaan miulla meni se äsken mainitsemani kommentti jotenki erityisen paljon tunteisiin, joten laitetaanpa tänne kyseinen video johon se tuli ja myös itse kommentti:
Screenshot_20220505-223305_TikTok.jpg
siis todella nätti kroppa ja ihminen muutenki ja sit jollekin tulee mieleen laittaa tommosta ihan järetöntä... taitaa olla pikkupojalla pieni käynti edessä jossain psykologilla tai optikolla :D tai sit eläny jossain tynnyrissä, ku ei taida tietää mitä "aikamoinen ylipaino" tarkottaa (ylipainokin on muuten täysin fine, kunhan itellä on hyvä olla <3 ei todellakaan tarvii olla normipainonen ollakseen riittävä).

millon jokanen ihminen tällä pallolla oppii sen, että kaikilla on oikeus keho- ja ruokarauhaan painosta ja koosta riippumatta. piste. ei mitään poikkeuksia. pahoin pelkään, että sellasta päivää ei tule, kun kaikki oppis tän kultasen säännön D: tuntuu niin pahalta sekä omasta että muiden puolesta.
 
Viimeksi muokattu:

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
niinku anteeks mitä??! miten kellään on pokkaa kommentoida toisten kehoja D: miten joillakin ei riitä aivosolut siihen, että ykskin kommentti voi aiheuttaa vuosia kestävän vääristyneen kehonkuvan, syömishäiriöitä ja kaikkee muuta paskaa? vähintään se ikävä kommentointi voi jäädä kummittelemaan mieleen totuutena, vaikka ei todellakaan kertos mitään sen kuulijan kropasta, vaan nimenomaan kommentoijan heikosta itsetunnosta ja säälittävyydestä. miks joitaki ärsyttää toisten kehot niin paljon, vittu keskittysivät omaan kehoon ja omaan elämään eikä muiden. sitäpaitsi just tänään näin, kun tiktokissa oli joku tosi kaunis nuori tyttö ja hänellä ihan perus terveennäkönen kroppa. noh, hän oli sit saanu joltain älykääpiöltä triggeröivän kommentin jossa sanottiin, että "aikamoinen ylipaino". siis???!!!! mi-?!!! miulla ei heru minkäänlaista ymmärrystä, miks pitää kommentoida tollasta paskaa. osa varmaan laittaa ihan kateuttaan tai sit sen takia, että haluu pahottaa toisen mielen ja kommentoida jotain ikävää, joka ei välttämättä edes kerro siitä mitä se kommentoija todellisuudessa aattelee. huoh. säälittävyyden huippu on vielä se, kun porukka kommentoi anonyyminä :D ei tietenkään nimeä, ei profiilikuvaa omasta naamasta, ei videoita... ja sitten niitä anonyymejä käyttäjiä tehään erikseen nimenomaan sitä varten, että päästään pahottamaan mahollisimman monen mieli ja rikkomaan viattomien ja kauniiden ihmisten itsetuntoa. oikeestaan miulla meni se äsken mainitsemani kommentti jotenki erityisen paljon tunteisiin, joten laitetaanpa tänne kyseinen video johon se tuli ja myös itse kommentti:
katso liitettä 4809
siis todella nätti kroppa ja ihminen muutenki ja sit jollekin tulee mieleen laittaa tommosta ihan järetöntä... taitaa olla pikkupojalla pieni käynti edessä jossain psykologilla tai optikolla :D tai sit eläny jossain tynnyrissä, ku ei taida tietää mitä "aikamoinen ylipaino" tarkottaa (ylipainokin on muuten täysin fine, kunhan itellä on hyvä olla <3 ei todellakaan tarvii olla normipainonen ollakseen riittävä).

millon jokanen ihminen tällä pallolla oppii sen, että kaikilla on oikeus keho- ja ruokarauhaan painosta ja koosta riippumatta. piste. ei mitään poikkeuksia. pahoin pelkään, että sellasta päivää ei tule, kun kaikki oppis tän kultasen säännön D: tuntuu niin pahalta sekä omasta että muiden puolesta.
No joo vituttaahan noi. En tosin usko että poika oikeasti ajattelee tytöllä olevan ylipainoa. Tahtoo vain olla ilkeä ja päästä ihon alle. Näin minä uskon. Tai sitten käsitän ylipainon aivan eri tavalla kuin poika.
 

haituvainen

Työsuojeluvaltuutettu
Liittynyt
1.4.2021
Viestejä
1,686
Reaktioarvo
1,701
No joo vituttaahan noi. En tosin usko että poika oikeasti ajattelee tytöllä olevan ylipainoa. Tahtoo vain olla ilkeä ja päästä ihon alle. Näin minä uskon. Tai sitten käsitän ylipainon aivan eri tavalla kuin poika.
jep, itelle tuli myös sellanen olo ettei poika todellisuudessa ajattele tuon tytön olevan ylipainonen, haluu vaan tosiaan päästä aiheuttamaan pahaa mieltä. jos tuo on hänen mielestään ylipainoa, niin on kyllä erikoinen käsitys siitä. vituttaa aina yhtä paljon nähä tommosta, varsinkin kun tuota tapahtuu paljon D:
 

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.2.2021
Viestejä
1,411
Reaktioarvo
1,933
kyllä, tollaset ihmiset on ihmisroskia - lievästi sanottuna. mä myös uskon, että toi kommentoija ei pidä tota tyttöä oikeesti ylipainosena, vaan tarkotus on loukata. D: hän näköjään tietää, että varsinki tossa iässä nuoret kokee ihan vitusti ulkonäköpaineita ja päätti olla sitte ultimaattinen kusimutteri... huokaus. tommosia ihmisiä ei voi eikä tarvitse ymmärtää ja tie käy suoraan roskiin. puhumattakaan, että ei ollu pokkaa sanoa omalla naamalla ja nimellä :DDD

vuonna 2022 meillä ei ole aikaa tämmöseen paskaan!!! who's with me?? D: toivottavast joku menee sanomaan tolle tyypille, että turpa kii ja sanoo tolle tiktokkaajalle, että tollasta ei _todellakaan_ tarvii kuunnella.
 

qualitymonkey

Official pappojen kuolaaja
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
34,761
Reaktioarvo
2,892
Voi hyvä ihme. Minä jos kuka tiedän kuinka paljon jatkuva painon kommentointi satuttaa. Tai vaikka ei olis jatkuvaakaan, yksikin kommentti voi satuttaa
Muistuu mieleen kun oma mummuni sanoi joskus kun olin todella nuori, jotain että "vähän mahaa sillä kyllä on" ja jotain tollasta en muista kunnolla mutta toi kommentti vaivaa mua vieläkin. Mulla on automaattisesti sellanen olo että ei sais sit olla yhtään mahaa. Vaikka oon omasta mielestäni oikeasti kaunis näin, mutta sitten joidenkin mielestä joku random lievä ylipaino on kamala asia? Mun mummu on muutenki ite tyyliin laihduttanu ja sille on jääny päälle se syömisen kyttäys, nytkin muutama päivä sitten multa tuntu et ruokahalu katos kun se alkpi puhumaan (itestään, ei musta) että "pitää kattoa mitä syö" tai jotain et täs on kaloreita hirveesti ja kaikkee tollasta. Mulla oikeesti meni joksikin aikaa pää ihan sekasin ja kun oon muutenkin viime aikoina obsessoinu siitä että pääsisinpä edes vaikka lievään alipainoon niin saattais kerrankin olla sellanen tunne että mut hyväksytään. Edes normaali paino ei riitä mun mielessä,vaan pitäis olla alipainonen. Mua oikeasti huolestuttaa jo tässä vaiheessa nää mun oireilut vaikka en todellakaan liiku edes paljoa enkä hirveästi paastoakaan. Mutta välillä oon kyllä syömättä ja juomatta pitkiä aikoja kun en jotenkin osaa tai uskalla syödä,en edes tiedä mikä siinä on mutta joku alitajuinen juttu ehkä. Oon tajunnut että ihan varmasti tää kaikki on vaikuttanut mun itsetuntoon paljon kun mummu on sellane painon kyttääjä ollu aina ja isäkin sitten vielä on ollu aina sellanen (jo mun lapsuudessa) että se ei syö vaikka muutamaan päivään välttämättä mitään, eikä varsinkaan säännöllisesti ja terveellisesti. Ja sitten se on mun ja mun äidin syömistä kommentoinut silleen että me vedetään herkkuja jatkuvasti. Tän kaiken lisäks oon kuullu koulussa paljon ja mua on kiusattu mun painosta ihan ku olisin ainut läski maailmas sitä paitsi kaikki se on saanu mut kuvittelee et oon suurinpiirtein tosi vaarallisen lihava ja about maailman läskein ihminen (tai että must vähintään tulee pian sellanen 200 kiloinen) vaikka oikeasti olen (ainakin painoindeksin mukaan) lievästi ylipainoinen.

Nyt kun mulla on muutenki kaikki ihan törkeän huonosti, vatsakivut pahoina ja kaikki ihan sekasin, niin tuntuu että nämäkin asiat vaan pyörii enemmän ja enemmän pakkomaisena mielessä. Ei hyvää seuraa tästä nimittäin tuntuu että kehitän oikeasti mahdollisesti syömishäiriön jos tämä tilanne vaan jatkuu.

Meni vähän raiteiltaan kommentti mutta todistaa sen miksi toisen kehon kommentointi aiheuttaa ongelmia.
 

hiiri

jäkälää
Liittynyt
3.5.2022
Viestejä
1,064
Reaktioarvo
793
Voi hyvä ihme. Minä jos kuka tiedän kuinka paljon jatkuva painon kommentointi satuttaa. Tai vaikka ei olis jatkuvaakaan, yksikin kommentti voi satuttaa
Muistuu mieleen kun oma mummuni sanoi joskus kun olin todella nuori, jotain että "vähän mahaa sillä kyllä on" ja jotain tollasta en muista kunnolla mutta toi kommentti vaivaa mua vieläkin. Mulla on automaattisesti sellanen olo että ei sais sit olla yhtään mahaa. Vaikka oon omasta mielestäni oikeasti kaunis näin, mutta sitten joidenkin mielestä joku random lievä ylipaino on kamala asia? Mun mummu on muutenki ite tyyliin laihduttanu ja sille on jääny päälle se syömisen kyttäys, nytkin muutama päivä sitten multa tuntu et ruokahalu katos kun se alkpi puhumaan (itestään, ei musta) että "pitää kattoa mitä syö" tai jotain et täs on kaloreita hirveesti ja kaikkee tollasta. Mulla oikeesti meni joksikin aikaa pää ihan sekasin ja kun oon muutenkin viime aikoina obsessoinu siitä että pääsisinpä edes vaikka lievään alipainoon niin saattais kerrankin olla sellanen tunne että mut hyväksytään. Edes normaali paino ei riitä mun mielessä,vaan pitäis olla alipainonen. Mua oikeasti huolestuttaa jo tässä vaiheessa nää mun oireilut vaikka en todellakaan liiku edes paljoa enkä hirveästi paastoakaan. Mutta välillä oon kyllä syömättä ja juomatta pitkiä aikoja kun en jotenkin osaa tai uskalla syödä,en edes tiedä mikä siinä on mutta joku alitajuinen juttu ehkä. Oon tajunnut että ihan varmasti tää kaikki on vaikuttanut mun itsetuntoon paljon kun mummu on sellane painon kyttääjä ollu aina ja isäkin sitten vielä on ollu aina sellanen (jo mun lapsuudessa) että se ei syö vaikka muutamaan päivään välttämättä mitään, eikä varsinkaan säännöllisesti ja terveellisesti. Ja sitten se on mun ja mun äidin syömistä kommentoinut silleen että me vedetään herkkuja jatkuvasti. Tän kaiken lisäks oon kuullu koulussa paljon ja mua on kiusattu mun painosta ihan ku olisin ainut läski maailmas sitä paitsi kaikki se on saanu mut kuvittelee et oon suurinpiirtein tosi vaarallisen lihava ja about maailman läskein ihminen (tai että must vähintään tulee pian sellanen 200 kiloinen) vaikka oikeasti olen (ainakin painoindeksin mukaan) lievästi ylipainoinen.

Nyt kun mulla on muutenki kaikki ihan törkeän huonosti, vatsakivut pahoina ja kaikki ihan sekasin, niin tuntuu että nämäkin asiat vaan pyörii enemmän ja enemmän pakkomaisena mielessä. Ei hyvää seuraa tästä nimittäin tuntuu että kehitän oikeasti mahdollisesti syömishäiriön jos tämä tilanne vaan jatkuu.

Meni vähän raiteiltaan kommentti mutta todistaa sen miksi toisen kehon kommentointi aiheuttaa ongelmia.
tommonen on tosi paskaa ja tosiaan pienetkin kommentit voi tehdä yllättävän paljon vahinkoa. omassa suvussa on vähän saman tyyppisiä henkilöitä. pliiiiis usko että sun ei todellakaan tarvitse tai millään lailla pidä olla alipainonen. siitä ei seuraa mitään hyvää ja ei ole todellakaan sen arvosta, että koko elämä menee vituilleen syömishäiriön takia. sun pitäs jollekkin kertoa, jos et vielä ole. (se auttaa oikeesti) toi että sanot ettet "osaa tai uskalla syödä" on huolestuttavaa. jos asialle ei tee mitään, se eskaloituu ja sitten se on menoa. lievä ylipaino on miljoonia miljoonia kertoja parempi kuin lievästi alipainoinen rikkinäinen toimintakyvytön ihmisen kuori.
 
Ylös Pohja