Syvälliset Mun mummolla on syöpä :(

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Sain kuulla just tänään. Mutta en oo nähnyt sitä varmaan kahteen vuoteen tai puhunut sen kanssa varmaan vuoteen. En siis mistään erityisestä syystä, en vaan oo nähnyt sitä eikä olla koskaan oltu superläheisiä ja oon muutenkin huono soittamaan kenellekään eikä sekään oo soittanut mulle. Ja sit muuten vaan soittaminen tuntuu oudolta kun ei olla koskaan hirveästi tehty sitä mutta mulla on huono omatunto siitä kuitenkin.

Ja nyt se varmaan kuolee pian. Kai sille pitää soittaa, mutta se tuntuu jotenkin vielä oudommalta. Argh, miksi oon näin vaikea ihmisten kanssa joskus.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Vitsit miten itsekeskeinen oon. Ihan niin kuin se että mulle tuottaa vaikeuksia soittaa olis tässä se vaikein juttu.
 
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
1,068
Reaktioarvo
1,522
Vitsit miten itsekeskeinen oon. Ihan niin kuin se että mulle tuottaa vaikeuksia soittaa olis tässä se vaikein juttu.
Et kuulosta yhtään itsekeskeiseltä, ihan inhimilliseltä ihmiseltä vain. Kaikenlaiset tunteet ovat mahdollisia ja sallittuja tuollaisessa tilanteessa. Mullakin on ollut paljon hankalia ja ristiriitaisia fiiliksiä mummoni muistisairauden suhteen (ei toki ihan sama asia kuin syöpä), etenkin kun aletaan olla siinä tilanteessa ettei mummo enää oikein pärjää kotona. Sitä rupeaa miettimään, että mitä kaikkea on jättänyt sanomatta ja tekemättä, että olis pitänyt tehdä niin ja näin. Haluaisi auttaa, muttei oikein tiedä miten. Mutta joo. Voimia sulle.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,042
Reaktioarvo
8,494
Ei sille tarvitse soittaa. Kuulostan kylmältä, mutta mitä mummo miettisi siitä, että puhutte väkinäisesti jonkun sairauden takia? Puhumattomuuden syyt ovat yhä tallella.
 

Riisitassu

Jokapaikanhöylä
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
808
Reaktioarvo
1,256
Ei sille tarvitse soittaa. Kuulostan kylmältä, mutta mitä mummo miettisi siitä, että puhutte väkinäisesti jonkun sairauden takia? Puhumattomuuden syyt ovat yhä tallella.
Mutta jos sille puhumattomuudelle ei ollut aiemminkaan mitään syytä?
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,042
Reaktioarvo
8,494
Mutta jos sille puhumattomuudelle ei ollut aiemminkaan mitään syytä?
Sitten sitä ei tarvitse soittaa, että "hei mummo kuulin että kuolet :D joten soitin että oma oloni on parempi :D". Mummo tuskin välittää siitä, että soittaako joku lapsenlapsi tai ei, jos ei itse pidä heihin yhteyttä.
 

Riisitassu

Jokapaikanhöylä
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
808
Reaktioarvo
1,256
Sitten sitä ei tarvitse soittaa, että "hei mummo kuulin että kuolet :D joten soitin että oma oloni on parempi :D". Mummo tuskin välittää siitä, että soittaako joku lapsenlapsi tai ei, jos ei itse pidä heihin yhteyttä.
No onhan tuo totta. (Voisihan se silti olla hyvä osoittaa välittävänsä vaikka ei olekaan yhteyttä pitänyt)
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,042
Reaktioarvo
8,494
No onhan tuo totta. (Voisihan se silti olla hyvä osoittaa välittävänsä vaikka ei olekaan yhteyttä pitänyt)
Välittääkö tuossa tilanteessa itsekään? Esimerkiksi ei kiinnosta yhtään kummieni, jotka ovat vielä sukua, elämä eikä heitä minua. En ajatellut mennä hautajaisiin, elleivät ole jo kuolleet.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,042
Reaktioarvo
8,494
Ja sanon vielä raadollisemmin, oma mummoni kuoli 2008, oltuaan vuoden terveyskeskuksessa. Mitä minun olisi pitänyt soittaa sille? "Ootko sairaalassa :D saatko ruokaa :D saatko valita mitä katsot tv:stä". Jumalauta miten pinnallista se olisi ollut, ja uskon että mummokin arvosti etten kysellyt typeriä.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Ei sille tarvitse soittaa. Kuulostan kylmältä, mutta mitä mummo miettisi siitä, että puhutte väkinäisesti jonkun sairauden takia? Puhumattomuuden syyt ovat yhä tallella.
Sitten sitä ei tarvitse soittaa, että "hei mummo kuulin että kuolet :D joten soitin että oma oloni on parempi :D". Mummo tuskin välittää siitä, että soittaako joku lapsenlapsi tai ei, jos ei itse pidä heihin yhteyttä.
No just pelkään että se menis noin :(

Välittääkö tuossa tilanteessa itsekään? Esimerkiksi ei kiinnosta yhtään kummieni, jotka ovat vielä sukua, elämä eikä heitä minua. En ajatellut mennä hautajaisiin, elleivät ole jo kuolleet.
Mutta tää ei pidä paikkaansa. Pidän mummostani, ja olen surullinen tästä. Eli välitän kyllä, oon vaan tällainen paskamöykky joka ei osaa pitää yhteyttä ihmisiin.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Et kuulosta yhtään itsekeskeiseltä, ihan inhimilliseltä ihmiseltä vain. Kaikenlaiset tunteet ovat mahdollisia ja sallittuja tuollaisessa tilanteessa. Mullakin on ollut paljon hankalia ja ristiriitaisia fiiliksiä mummoni muistisairauden suhteen (ei toki ihan sama asia kuin syöpä), etenkin kun aletaan olla siinä tilanteessa ettei mummo enää oikein pärjää kotona. Sitä rupeaa miettimään, että mitä kaikkea on jättänyt sanomatta ja tekemättä, että olis pitänyt tehdä niin ja näin. Haluaisi auttaa, muttei oikein tiedä miten. Mutta joo. Voimia sulle.
Kiitos että sanoit näin <3

Kyllä mä itseni tästä vielä kerään ja sanon edes jotain.
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
20,042
Reaktioarvo
8,494
Jos on vaikea soittaa, niin laita mummolle tekstari ja pyydä olemaan yhteydessä. Se on aina helpompi vastata puheluun, kuin aloittaa se, varsinkin jos tulee läheiseltä.

Saat +50 reaktiopistettä, jos pistät mummolle: "jaxuhalei <333"
 
Ylös Pohja