Mielenterveys musta tuntuu että tarvitsisin ammattiapua

Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
176
Reaktioarvo
181
mutta en kehtaa sanoa mitään esim vanhemmille ku ne alkais kuulustelemaan ja en kehtais tuhlata niiden rahoja terapiaan tms. ku muutenki isosiskon terapiaan menee jo varmaan tarpeeksi paljon. itkettää vaan kun oon niin yksin mun ajatuksien ja muun kanssa
 

Maisie

:)
Liittynyt
6.2.2021
Viestejä
81
Reaktioarvo
80
Minkä ikänen oot, onko kuraattorille mahdollista mennä? Ja kyllä mäki pelkäsin kyselyä ja tavallaa syyllisyyttä podin ku apua pyysin mut se on ihan turhaa
 

eipitsaa

Finglish-kerhon member
Liittynyt
18.2.2021
Viestejä
1,138
Reaktioarvo
1,049
Ainakin koulusta löytyy yleensä kuraattori, terveydenhoitaja ja koulupsykologi.
 

kromi

Kurnau
Liittynyt
21.2.2021
Viestejä
660
Reaktioarvo
1,112
Mun käsittääkseni nuorten terveyspalvelut on ihan ilmaisia, joten vanhempien kukkaroa säästääkseen ei kannata jättää hakematta apua.

Jos haluut ensin vähän matalammalla kynnyksellä jutella jonkun kanssa, niin chattipalveluja löytyy mm.
https://sekasin247.fi/ (Maanantaista perjantaihin klo 09-24 sekä lauantaina ja sunnuntaina klo 15-24) ja https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/lasten-ja-nuorten-chat/ (sunnuntaista keskiviikkoon klo 17–20)

ja lasten ja nuorten puhelimeen voi soittaa numeroon 116 111

(ma–pe klo 14–20 ja la–su klo 17–20)

"Puhelin on avoinna vuoden jokaisena päivänä. Puhelu on sinulle täysin ilmainen eikä näy sinun puhelinlaskussasi. Voit ottaa yhteyttä nimettömästi. Puheluita ei myöskään nauhoiteta."
 

Peruukkiteline

Teenlitkijä
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
1,426
Reaktioarvo
2,314
Terapiaa voi saada myös esim. psykiatrian poliklinikalta, jos käy hyvä tuuri ja siellä on psykoterapeutin koulutuksen käyneitä hoitajia tai psykologeja (tai mikä heidän pohjakoulutuksensa sitten lieneekään). Siitä ei tarvitse maksaa silloin itse mitään.

Jaksamisia sinulle, minkä kanssa sitten painitkaan! <3 Sinun ei pidä jäädä yksin ajatuksinesi. Ja jos isosiskosi ongelmat/niiden aiheuttaja/mikä tahansa muu syy kuormittaa sinua, muista, että Sinullakin on oikeus siihen, että tunnet olosi vaikeaksi. Jos tässä siis on kyse esim. sellaisesta, että sinun "pitää vain jaksaa, kun toisella on sentään vaikeaa", niin sinullakin on yhtä lailla vaikeaa ja sinulla on oikeus saada apua vaikeuksiisi.
 
Ylös Pohja