Aihe vapaa Muuttaminen 16 vuotiaana

Liittynyt
24.2.2023
Viestejä
33
Reaktioarvo
16
Hei! Pitkästä aikaa sitä tuli itekki kirjauduttuu tänne:D.
Tää on vähän niiku jatkoa tuohon mun päälle vuos sitten kirjoitettuun keskusteluun, jossa puhuin haaveista muuttaa 16 vuotiaana. Ja nyt yli vuoden jälkeen 16 vuotiaana niin olen muuttamassa yksiöön kesän lopulla:)). Oon iloinen ja toooosi jännittinyt samaan aikaan.

Sain siis lukion opiskelupaikan toiselta paikkakunnalta ja nyt on muutto edessä. Itsestään yksin asuminen ei niinkään jännitä, enemmänkin lukion aloitus ja täysin uuteen kaupunkiin ja ihmispiiriin meneminen. En tunne vielä ketään kyseiseltä paikkakunnalta, joten pelko yksin jäämisestä on suuri.

Kuitenkin jos kellään on antaa vinkkejä nuorena muuttamiseen ja yksin asumiseen niin antakaa ihmeessä!<3
 

Candy

Uusi
Liittynyt
20.6.2024
Viestejä
51
Reaktioarvo
12
kannattaa pitää koti siistinä. helpottaisi elämää ja siivouspäivän voi halutessaan päättää
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
906
Ei kannata hamstrata tavaraa jota "voi joskus myöhemmin vielä tarvia"
 
Liittynyt
3.7.2024
Viestejä
63
Reaktioarvo
15
Ei mulla muuta vinkkiä oo ko että älä unoha ostaa vessapaperia😅 mä aloin eilen miettiin että aika paha varsinki jos asuu yksin ja oot siellä vessassa ku tajuat että vikat palat meni jo 😭

Olis tosi mahtavaa jos mäkin voisin muuttaa jo pois kotoa!
 

aviva

Asiantuntija
Liittynyt
17.12.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
906
Ei mulla muuta vinkkiä oo ko että älä unoha ostaa vessapaperia😅 mä aloin eilen miettiin että aika paha varsinki jos asuu yksin ja oot siellä vessassa ku tajuat että vikat palat meni jo 😭

Olis tosi mahtavaa jos mäkin voisin muuttaa jo pois kotoa!
Pilluposti
 

Barefootbandit

Kokenut
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
108
Reaktioarvo
133
Kodin siisteyden ylläpitämisessä voi auttaa vaikka lista jääkaapin ovessa. Yksin asumiseen ja muuttamiseen vinkkinä, että Marttakerhon sivuilta löytyy vinkkejä, chat ja puhelin, mistä voi kysyä kaikista kotitalous- ja kodinhoidollisista asioista.
 
Ylös Pohja