Seurustelu Nyt tarvittais apua sitte

tuhatsanaa

astronautti
Liittynyt
20.6.2022
Viestejä
132
Reaktioarvo
115
Noniin eli tämä selostus sisältää kaksi henkilöä minun lisäkseni.
H, joka on luultavasti tärkein ihmiseni ja pitkäaikainen ihastukseni
L, joka on uusi ihminen ja josta välitän lähes yhtä paljon kuin H:sta

En edes pysty ajattelemaan, miten ihastunut olen ollut H:hon. Niin monta kertaa olen pelännyt menettäneeni hänet ja ikinä en kuitenkaan. Pahin oli ehkäpä vuosi sitten, kun olin vakuuttunut siitä, että näimme viimeisen kerran ja itkin huoneen lattialla henkeä saamatta muutaman päivän, kunnes hän laittoi viestin taas. Pisin aika ilman mitään kontaktia onkin ollut 5 päivää ja sekin johtui siitä, että yritin itse päästää menemään. Ei siitä tullut mitään vaan jokapäiväinen viestittely jatkuu edelleen, vaikka emme näekään kovin usein, koska aikataulut ja välimatka. Olen edelleen ihastunut häneen, joskaan en roiku hänessä enää yhtä intensiivisesti. Mutta myönnettäköön, että joinakin päivinä on tullut huutoitkettyä tunteja putkeen ties mistä pikkuasioista, jotka olen tulkinnut väärin. Olen hänelle myös itse kertonut ihastumisestani viime kesänä ja hän myönsi itsellään jotakin samanlaista. Olemme kuitenkin jatkaneet niin kuin ennenkin kaiken suhteen.

Ja sitten se, miksi tämä on ongelma. L. Olen tuntenut hänet nyt noin puoli vuotta, eli en kovinkaan kauan. Olemme kuitenkin tulleet tosi läheisiksi tänä aikana ja hän sitten ihastui minuun. Huomasin hänen taipumuksen ihastua minuun jo ajat sitten, lähes heti kun tutustuimme, mutta en silloin ottanut sitä vakavasti. En ajatellut hänestä kuitenkaan mitään hyvää ystävää suurempaa pitkään aikaan. Olemme kuitenkin todella samanlaisia ja huomasin hänessä selkeitä ihastuksen merkkejä ja eleitä. Lisäksi piilossa sen selvittelyä, että olisinko minäkin häneen ihastunut. En ollut. Minulla oli H, joka oli se ensimmäinen mieleen tuleva ihminen ihastuksesta puhuessa.

Kadun niin paljon, että lähdin L:n leikkiin mukaan. Välitin hänestä nimittäin hyvinkin paljon ja pelkäsin menettäväni hänet, jos hän tajuaa etten ole ihastunut. Sitten koitti se hetki, mitä olin pelännyt. L kysyi minulta, että mitä me oikein olemme. Minun olisi pitänyt vastata, että ystäviä vaan, mutta en tehnyt sitä. En oikeastaan vastannut mitään, vaan annoin hänen johtaa keskustelua. Keskustelu päättyi siihen, että olemme yhdessä. Ongelmana se, että en tuntenut häntä kohtaan mitään. Enkä tuntenut mitään ensimmäisinä parina viikkona. Sitten kuitenkin myös omaksi yllätyksekseni huomasin, että saatankin olla ihastumassa häneen. Erikoista tästä teki se, että H:hon kohdistuvat tunteet eivät kadonneet mihinkään.

Tunteeni ovat voimistunut melko paljon, ja nyt voisin sanoa olevani ihastunut häneen. Ihastunut häneen, mutta rakastunut H:hon. Lisäksi tiedän, että L on minuun paljon ihastuneempi kuin minä häneen ja hän on minuun luultavasti rakastunutkin.

Mitäs tässä nyt sitten enää voisi tehdä?
 

Skeletor

Tsemp-tsämp
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
19,953
Reaktioarvo
8,464
Miten ihastus voi olla olla leikkiä? Ja jos et seurustele tämän "H:n" kanssa niin mikä ongelma on tuntea ihastusta henkilöön "L", varsinkaan, jos "H" ei vastaa tunteisiisi? Itse viettäisin aikaa "L" kanssa, jotta näkisin onko hän yhtään kuten "H" on.

Miksi käytetään kirjaimia nimien sijasta? Emme voi tietää, olisivatko nimet Helena ja Lassi olleet todenmukaisia.
 

tuhatsanaa

astronautti
Liittynyt
20.6.2022
Viestejä
132
Reaktioarvo
115
Miten ihastus voi olla olla leikkiä? Ja jos et seurustele tämän "H:n" kanssa niin mikä ongelma on tuntea ihastusta henkilöön "L", varsinkaan, jos "H" ei vastaa tunteisiisi? Itse viettäisin aikaa "L" kanssa, jotta näkisin onko hän yhtään kuten "H" on.

Miksi käytetään kirjaimia nimien sijasta? Emme voi tietää, olisivatko nimet Helena ja Lassi olleet todenmukaisia.
kirjaimet, koska kummankin nimet sen verta harvinaiset etten ikinä kuullutkaan toisista samannimisistä. ja tuntuu tosi tyhmältä keksiä uudet nimet :D

Ja update sen suhteen, että tilanne muuttunut vain sen suhteen, että olen aina vain läheisempi L:n kanssa, mutta silti tunteet ei tule juurikaan automaattisesti esiin
 

Taivaansini

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
1,853
Reaktioarvo
1,419
Ööö en tiiä. D: Aika soppaan oot kyllä itsesi laittanut. Ehkä sanot L:lle ettet voi seurustella sen kanssa, koska sulla on vielä voimakkaita tunteita H:ta kohtaan?
 

badassbish

Pihalla oleva opiskelija
Liittynyt
14.7.2021
Viestejä
216
Reaktioarvo
269
Toi on iha inhimillistä ja ainoo mahollisuutes on puhua näiden ihmisten kaa

H voi olla sun elämäs rakkaus, mutta se ei tarkota, että teiän pitäs olla yhessä. L voi olla sulle käytännöllinen rakkaus, semmone, että ajan kuluessa kiinnyt häneen ja teidän suhde pysyy. Rakkaudessa on lopulta kyse valinnoista: kenen kanssa valitset olla, kenelle kerrot tunteistasi ja miten niist kerrot

Mä suosittelen rehellisyyttä. Kerro H:lle, että sulla on häntä kohtaan tosi vahvoja tunteita, vaikka oot L:n kaa. Kerro L:lle, mitä tunsit ja tunnet häntä kohtaan ja että H tulee oleen sulle tosi tärkee ihminen vielä tulevaisuudessakin
 

tuhatsanaa

astronautti
Liittynyt
20.6.2022
Viestejä
132
Reaktioarvo
115
Joo no olin sitten viikon näkemättä L:n kanssa ja tajusin, että ehkä sittenkin olen todella ihastunut häneen. H:n kanssa oon nyt ollut kuukaudenkin näkemättä, eikä tunnu muuta kuin se, että olisi ihana nähdä taas. Ei sitä samanlaista tunnetta, kun makaa sängyssä ja ainoa mitä haluaisi olisi halata sitä ketä kaipaa. Päädyin nyt siihe, että yritän jatkaa H:n kanssa läheisinä kavereina, mutta keskittyä L:ään.
 
Ylös Pohja