Syvälliset oispa hyvät tunnetaidot

Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
176
Reaktioarvo
181
perjantaina mietin että kehtaisinko ystävänpäivän kunniaksi ilmaista vähän tunteita kavereille ja sanoa vaikka edes että ne on hyviä tyyppejä mutta ei kehannu :-/ en viittiny edes kirjottaa niille lappuja ystävänpäivän pahvilaatikkoon
 

Wikibedia

Asiantuntija
Liittynyt
3.2.2021
Viestejä
408
Reaktioarvo
343
Hei mulla sama ongelma. Vasta nyt oon alkanu näyttää että välitän mun ystävistä.


Kannattaa vaikka ihan vaa jotenki pienesti ilmaista tunteita, eihän sen tarvi olla mikää "RAKASTAN TEITÄ KAIKKIA IHANIA RAKSUJA PUS PUS".
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Rohkeutta! Ainakin mun on helpompi kirjottaa vaikka viestillä, että "oot tärkee kaveri mulle" tai muuta vastaavaa. Jos "oot tärkee kaveri" -viesti tuntuu liian isolta, alota pienemmästä. Tunnetaitoja voi ja pitää harjotella eikä kukaan oo seppä syntyessään. Puhumalla kai ihmissuhteet yleensä syvenee. Voithan sää myös kertoa sun kavereille, että sun on vaikea lähentyä, koska et ole oppinut tunteiden ilmaisua. Jos sen tuo oikealla tavalla esille, siitä vois saada mukavan keskustelun, joka punois sitä ystävyyttäkin tiukemmaksi.

Toisaalta kyllä ihmiset huomaa senkin, jos oot niille mukava ihan tavallisissa arjen jutuissa. Ei se tietenkään ole sama kuin siitä jollekin puhuminen, mutta ompahan jotain kumminkin.
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mulla päinvastanen ongelma. Ilmasen vähän liikaakin ja hermostun ja lepyn sekunneissa, mutta ihmiset tulkitsee joskus jonkun pienen ärsyyntymisen ihan liian vakavasti ja luulee, että omaan jotain vihanhallintaongelmia kun kiroilen esimerkiksi koulutehtäville tai sille että ulkona on kylmä, vaikka puran vaan turhaantumista ja oon sekunnin päästä taas ihan hyvällä tuulella. Iloisuuttakin ilmaisen monesti liikaa ja oon saanut usein kommentteja siitä, että olen lapsellinen, mutta tuo nyt on vaan älytöntä kun iloisuus on sentään ihan hyvä juttu, mutta tuntuu että täällä vallitsee vähän sellanen hiljaisuuden kulttuuri ja katsotaan kieroon jos aikuinen näyttää innostumista ulospäin...en sitten tiedä.

Tunnetaidot olisi kyllä kivat D: ei kai siinä auta kuin harjoitteleminen, mutta helpommin sanottu kuin tehty
 
Ylös Pohja