Olen todella onnellinen koska…

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Sain viimeinkin toteutettua sen minkä oon pitkään halunnut eli oon ryhtynyt kasvissyöjäksi.
Apua vähän jännitti kertoa tää, koska pelkään että tyypit aattelee että ylpeilen asialla ja boostaan itseäni muiden yläpuolelle. Sanon sen, etten tunne todellakaan itseäni muita paremmaksi. Mutta olen yllättynyt siitä, miten en ole lainkaan ikävöinyt lihaa, vaikka sitä en itseltäni täysin kielläkään, mutta kuitenkin pyrin pysymään erossa siitä. Ja tunnen onnistumisen kokemuksia sen vuoksi, kun olen pystynyt pitämään ruokavalioni kasvispainotteisena. Joskus on eksynyt lohta lautaselle, mutta en ajattelekaan sen olevan ehdoton kielto mun ruokalistalta. Päin vastoin, ajattelin syödä edelleen kalaa jonkin aikaan, sillä tää mun kasvissyönti on vasta ihan alussa. Mutta lakto-ovo-vegetarismi olis tavoite ruokavalioni.

Halusin vain kertoa uusista tuulista elämässäni, koska tää on yksi niistä harvoista asioista, jotka tuntuu hyvältä mun elämässä tällä hetkellä.

Onko täällä kasvissyöjiä tai kasvissyöjiksi haluavia?

persikkapyllykkä

pehmeä prinsessa
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
1,922
hienoo, ku toteutit sen! D: ei se oo nii vakavaa, jos jotai lihaa vielä syö - se on jo tosi hyvä juttu, et ruokavalio on kasvispainotteinen. sekin on kyl hyvä, jos ees vähän lisää kasvisruokaa ruokaympyräänsä, et ei siinä

mä oon pääasias vege ja sillai ollu aina, mutta joitakin lihajuttuja syön vieläkin. kanaa vähän, tyyliin lihapullia ja sitten harvoin syön kylmiä nakkeja D: en tiedä vielä, et aionko lopettaa noiden syömistä koskaan. mut sillee yleisesti ni en pidä basically ollenkaan lihan mausta, tunnusta, koostumuksesta tai tekstuurista, joten kasvisruokavaihtoehtojen yleistyminen on kyl omalla tavallaan pelastanu mut. D::::

Vikatikki

Asiantuntija
Reaktioarvo
828
Mä lopetin kalaa lukuunottamatta lihansyönnin joskus 15-vuotiaana ihan vaan koska se rupes kuvottamaan. Positiivisena yllätyksenä nivelkivut hävis sen myötä, en tietenkään osaa sanoo varmaksi liittyykö nuo toisiinsa mutta oon kuullu muistaki jotka on huomannu saman tai joille on jopa suositeltu lihan vähentämistä nivelten vuoksi.
Koskaan en oo kaivannu liharuokia mutta nyt meillä on kumppanin kanssa pieni kriisi ku mä en syö lihaa ja toinen ei monia kasviproteiineja pysty syömään :'D ainiin riistaa söin muistaakseni kahdesti vähän mutta tuloksena oli hirvee mahakipu ja huono olo.

mamiya

Asiantuntija
Reaktioarvo
1,692
onnea, kuulostaa hyvältä! ite en ole juurikaan lihaa syönyt pariin vuoteen, en muista millon viimeksi olisin syönyt paitsi muutama päivä sitten nälkäisenä sorruin rasvaseen pekoniin (yök) josta tuli surkea ja huono olo fyysisesti ja henkisesti. tuskinpa enää tulee syötyä. aluksi jäi ihan siitä syystä pois koska oli turhan hintavaa. kalaa syön aina kun joku sitä tekee, ite tulee harvoin ostettua. liivatetta myös käytän leivonnassa.

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
5,487
Mahtavaa! Ei todellakaan hätää vaikka eksyisi lohta lautaselle välillä, ei maailma siihen romahda. Ehdottomuus yleensä vain loppujen lopuksi tuhoaa mielenkiinnon asiaan ja tekee siitä liian vakavaa.

Olen itse ollut vegaani pian 6 vuotta. Koin tämän itselleni parhaaksi vaihtoehdoksi, koska olo on jotenkin kaikin puolin kevyempi.

Ylös Pohja