Olenko ainoa, jolla on heikko yleissivistys?

Minkelii

Lempeä kissojen palvelija
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Ahdistaa tulevaisuuteni tämän takia. Oman heikon lukupääni ja motivoitumisen vuoksi itseni sivistäminen tuntuu erittäin työläältä. Pelkään että jään lapsettomaksi ja ikisinkuksi tämän takia…

Minkelii

Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Nuo perus iltalehden yleissivistys testit menee aina penkin alle… oispa hyvä muisti, johon tarttuisi asioita niin sivistyminen ois helpompaa…

Skeletor

Tsemp-tsämp
Reaktioarvo
8,670
Jäät lapsettomaksi, jos et tiedä esim. Romanian pääkaupunkia? Mielenkiintoista..

Vikatikki

Asiantuntija
Reaktioarvo
828
Mulla on paikoin aivan surkea yleissivistys enkä muutenkaan tiedä mistään mitään mutta en ymmärrä miten se vois vaikuttaa lisääntymiseen tai parisuhteisiin.

Minkelii

Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Jäät lapsettomaksi, jos et tiedä esim. Romanian pääkaupunkia? Mielenkiintoista..

Mulla on paikoin aivan surkea yleissivistys enkä muutenkaan tiedä mistään mitään mutta en ymmärrä miten se vois vaikuttaa lisääntymiseen tai parisuhteisiin.
Yleissivistyksen puute on kuulemman miesten mielestä asia, joka saa loppumaan kiinnostuksen. Ilman miestä ei saa lasta jos ei halua adoptoida eikä mennä koeputkitettavaksi…
Kärkkäästi muotoilin ekan lauseen. Ei tietenkään voi yleistää, että kaikkien miesten mielestä asia olisi niin. Ilmaisinpa asian nyt vain noin.

Skeletor

Tsemp-tsämp
Reaktioarvo
8,670
Yleissivistyksen puute on kuulemman miesten mielestä asia, joka saa loppumaan kiinnostuksen. Ilman miestä ei saa lasta jos ei halua adoptoida eikä mennä koeputkitettavaksi…
Kärkkäästi muotoilin ekan lauseen. Ei tietenkään voi yleistää, että kaikkien miesten mielestä asia olisi niin. Ilmaisinpa asian nyt vain noin.
Hmm hmm.. mutta se on totta, harva jaksaa olla tyhjäpäiden seurassa oli ne miehiä tai naisia. Esim. amikset ovat itselleni vastenmielinen ryhmä, kun asiat mistä puhuvat: pillu, kyrpä, rööki, auto ja kalja öhöhöhö

Makkachin

Puudeli
Reaktioarvo
1,182
Eihän kaikilla miehilläkään ole hyvää yleissivistystä, että jos se siitä olisi kiinni (tuskinpa niin yksiselitteisesti), niin pariutuu sitten sellaisen kanssa.

Totenkopf

Ragdoll
Reaktioarvo
2,388
Maantiedossa ja politiikassa yleissivistykseni on ihan surkea, mutta tykkään lukea ihan valtavasti historiaa sekä ihmisen anatomiaan liittyvää "nippelitietoa", mutta silti tuntuu, että monella teinilläkin on parempi yleistietämys kuin mulla. :p Unohdan kaikki vaan niin helposti, mutta jos nyt lohduttaa, niin et sää varmaan lapsettomaksi sen suhteen jää jos kuitenkin tiedät miten niitä lapsia tehdään.

Minkelii

Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Hmm hmm.. mutta se on totta, harva jaksaa olla tyhjäpäiden seurassa oli ne miehiä tai naisia. Esim. amikset ovat itselleni vastenmielinen ryhmä, kun asiat mistä puhuvat: pillu, kyrpä, rööki, auto ja kalja öhöhöhö
Joo nuo amisten jutut ovat aika vastenmielisiä.
Maantiedossa ja politiikassa yleissivistykseni on ihan surkea, mutta tykkään lukea ihan valtavasti historiaa sekä ihmisen anatomiaan liittyvää "nippelitietoa", mutta silti tuntuu, että monella teinilläkin on parempi yleistietämys kuin mulla. :p Unohdan kaikki vaan niin helposti, mutta jos nyt lohduttaa, niin et sää varmaan lapsettomaksi sen suhteen jää jos kuitenkin tiedät miten niitä lapsia tehdään.
Itse taas oon tykännyt lukea paljon linnuista ja muista eläimistä. Myös ihmisen anatomia on kiinnostanut aina ja kielioppi.
Mulla on kans politiikassa ja maantiedossa surkea yleistietämys. Sitten historiassa oon ihan surkea.

Xanor

Asiantuntija
Reaktioarvo
886
Ahdistaa tulevaisuuteni tämän takia. Oman heikon lukupääni ja motivoitumisen vuoksi itseni sivistäminen tuntuu erittäin työläältä. Pelkään että jään lapsettomaksi ja ikisinkuksi tämän takia…
Älä. En taida vieläkään muistaa kaikkia kuukausia järjestyksessä suomeksi enkä englanniksi! Vahingossa muistan kyllä monennes kuukausi joku on. Mutta ihan varmasti tulis virheitä, jos joku pyytää luettelemaan järjestyksessä.

Oon kans helkkarin huono muistamaan mones kirjain esimerkiksi X on aakkosjärjestyksessä. Oon muutenkin huono muistaa tuleeko esim. l ennen L ennen kirjainta H. Joudun aina toistamaan sen lorun päässäni esim. kirjastossa ku etsin jotain hyllyä xD

Minkelii

Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Älä. En taida vieläkään muistaa kaikkia kuukausia järjestyksessä suomeksi enkä englanniksi! Vahingossa muistan kyllä monennes kuukausi joku on. Mutta ihan varmasti tulis virheitä, jos joku pyytää luettelemaan järjestyksessä.

Oon kans helkkarin huono muistamaan mones kirjain esimerkiksi X on aakkosjärjestyksessä. Oon muutenkin huono muistaa tuleeko esim. l ennen L ennen kirjainta H. Joudun aina toistamaan sen lorun päässäni esim. kirjastossa ku etsin jotain hyllyä xD
Eikä mulla just tuo sama, että mun täytyy aina laulaa päässäni sen aakkoslaulun ainakin varuilta XD hädin tuskin muistan ees millon x tulee aakkoslaulussa. Ääh nyt pitää mennä opettelemaan x:n ja å:n paikat, etten olis hirveen huolissani itsestäni, vaikka suurimman osan aakkosten paikoista muistan.

Lukutoukka_05_

Asiantuntija
Reaktioarvo
997

Noissa kuukausissa osaan melko usein sanoa että monesko kuukaus joku on MUTTA aakkosissa ei oo mitään hajua missä kohtaa joku i on (puhumattakaan monesko se on, ei pienintäkään hajua) joten joudun aina käymään koko lorun läpi :D

redneck276

Asiantuntija
Reaktioarvo
422
Mielestäni on hyvä jos tietää suunnilleen kaikesta vähän. Mutta voiko se olla ongelma jos ei tiedä mistään asiasta paljon? Kaikilla kyllä mielenkiinnonkohteet joista tietää paljon, mutta jos ei tiedä paljoa mistään hyödyllisestä.(esimerkkinä voisin olla minä:LOL:) --------- Nyt menee kyllä ajatukseni hieman sivuraiteille. : D Hyödyllisiä asioitakin voi olla vaikka ja kuinka näkökulmasta riippuen.

Iltalehden kyselyt on kyllä välillä hankalia, mutta teenkin aina ne hyödyllisimmät ja kiinnostavimmat testit. Yleensä yli puolet oikein ja välillä jopa kaikki.

Skeletor

Tsemp-tsämp
Reaktioarvo
8,670
Tähän liittyen: voitan aina Trivial Pursuitin, oli versio kasarilta tai uusin. Parhaat voittoni tulleet Kitty's Pubissa niin, etteivät muut saa edes heittovuoroa.

Minkelii

Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Tähän liittyen: voitan aina Trivial Pursuitin, oli versio kasarilta tai uusin. Parhaat voittoni tulleet Kitty's Pubissa niin, etteivät muut saa edes heittovuoroa.
Kerran pelattiin sitä yläasteella. Siis muistaakseni oli trivial pursuit kyseinen peli. Oli ihan kiva peli. En muista yhtään miten pärjäsin, mutta siis pääsispä testaamaan omaa tietämystä kunnolla siinä pelissä…

Skeletor

Tsemp-tsämp
Reaktioarvo
8,670
Kerran pelattiin sitä yläasteella. Siis muistaakseni oli trivial pursuit kyseinen peli. Oli ihan kiva peli. En muista yhtään miten pärjäsin, mutta siis pääsispä testaamaan omaa tietämystä kunnolla siinä pelissä…
Netin kautta on huono pelata, koska voi Googlettaa. Itsehän teen jo TP-kysymyksiä ihmisille.
Mutta on yksi tietopeli, missä en pärjää ja se on ostamani "Suomi-visa"-kortit. Ei niitä vastauksia tiedä erkkikään.

Minkelii

Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
3,134
Netin kautta on huono pelata, koska voi Googlettaa. Itsehän teen jo TP-kysymyksiä ihmisille.
Mutta on yksi tietopeli, missä en pärjää ja se on ostamani "Suomi-visa"-kortit. Ei niitä vastauksia tiedä erkkikään.
En ikinä googleta vastauksia. Tuota Suomi-visaa en ole ikinä kokeillutkaan.

Skeletor

Tsemp-tsämp
Reaktioarvo
8,670
En ikinä googleta vastauksia. Tuota Suomi-visaa en ole ikinä kokeillutkaan.
"Luostolla sijaitsee jalokivikaivos. Mitä jalokiviä siellä etsitään?"

Niinpä. Tässä kortissa oli myös helpompi kysymys: "Mihin käytetään pyöröpuikkoa?"

redneck276

Asiantuntija
Reaktioarvo
422
Koska kuuluu keskustelun luonteeseen niin se olisi 20-vuotias, "n vuotta" ei vaadi väliviivaa.
Vähän kiirettä niin ei ehtinyt kirjoittamaan kunnolla. :LOL: Tajusin kyllä viestin lähettämisen jälkeen että olisi voinut olla paremminkin. Ja nyt sitten tuhlasin aikaa senkin edestä.

Reaktioarvo
367
Ei se varmasti oo mitenkään epätavallista. Mun mielestä sellainen sivistys riittää, että pystyy jotain keskustelemaan. Vihaan sitä, kun joku ei tiedä jotain ja sit käytetään "tämä opetettiin jo peruskoulussa" -korttia, vaikka kuka muistaa kaiken, mitä on joskus peruskoulussa opetettu.

Ylös Pohja