Oliko sulla nuorempana ruutuaikaa

nig

Uusi
Reaktioarvo
11
Kuinka monta tuntia te antaisitte lapselle oikeuden olla kännykällä. Jos mulla olis lapsi niin hän saisi olla 1-2 h ja isompana 3 t.

KäveleväNakki

Mysteeri
Reaktioarvo
1,464
Ei mulla ainakaan muksuna mitään ruutuaikaa ollu, eikä kyllä mitään hirveetä kännykkä/tietokone addiktiota. (ellei sitä lasketa et olin kokoajan kuvaamassa mun nokian palikalla jotai viien pikselin videoita) Mun pikkuveljelle mun vanhemmat oli kai asentanu jonkun sovelluksen joka lukitsee tabletin tiettyyn mennessä illalla mutta mun veli oli niin nerokas että osasi jollain vippaskonstilla bugata sen niin ettei se aika loppunut siitä ollenkaan.
En kai itekkään asettais muksuille mitään ruutuaikoja jos niillä ei mitään ruutuaddiktiota ole.

Hydrangea

Asiantuntija
Reaktioarvo
340
Meille tuli tv kun olin 8 ja tietokone kun olin 9 ja siitä lähtien olen saanut käyttää kumpaakin vaikka kellon ympäri. Ja käytin. Demitin joskus 36 tuntia putkeen ja katsoin kouluöinä aamukahdelta South Parkia.

Lapseni saa katsoa tunnin verran päivässä ruutua enkä usko että tulen tästä joustamaan ikinä. Yhteiset leffaillat ovat poikkeus. Ja minä seuraan mitä hän kuluttaa siellä ruudulla, koska minulla ei seurattu, vaikka todellakin olisi pitänyt.

immortalem

Antikristus
Ylläpidon jäsen
Reaktioarvo
5,509
Ei ollut mitään rajoitteita lapsena ja sen kyllä huomasi - en muuta tehnytkään, kuin ollut koneella. 8-vuotiaana surffailin jo sujuvasti interwebzissä ja kukaan ei tietenkään myöskään valvonut, mitä teen siellä. Kaikki kivat meksikolaiset kartellivideot yms. täräytetty verkkokalvoille alle 10-vuotiaana ja se tuskin on tehnyt kehitykselleni kauhean hyvää.

Jos olisi oma lapsi, rajoittaisin ruutuajan pariin tuntiin ja koittaisin edes vähän pitää silmällä, mitä se siellä selailee. Nykyään onneksi netti on tietyllä tapaa vähän vähemmän villi länsi, kuin silloin 20 vuotta sitten.

Hydrangea

Asiantuntija
Reaktioarvo
340
Ei ollut mitään rajoitteita lapsena ja sen kyllä huomasi - en muuta tehnytkään, kuin ollut koneella. 8-vuotiaana surffailin jo sujuvasti interwebzissä ja kukaan ei tietenkään myöskään valvonut, mitä teen siellä. Kaikki kivat meksikolaiset kartellivideot yms. täräytetty verkkokalvoille alle 10-vuotiaana ja se tuskin on tehnyt kehitykselleni kauhean hyvää.

Jos olisi oma lapsi, rajoittaisin ruutuajan pariin tuntiin ja koittaisin edes vähän pitää silmällä, mitä se siellä selailee. Nykyään onneksi netti on tietyllä tapaa vähän vähemmän villi länsi, kuin silloin 20 vuotta sitten.
Meikäläinen selasi ala-asteella läpi murha.infon - tuloksena hirveät pelkotilat edelleen 20 vuotta myöhemmin :D Silloin lapsena jouduin muun muassa lopettamaan ratsastamisen, kun en uskaltanut kävellä 200 metriä ilta-aikaan yksin kotiin.

Oltermanni

𝓐𝓲𝓽𝓸 𝓳𝓪 𝓞𝓲𝓴𝓮𝓪
Reaktioarvo
1,012
Ei varmaan ollut, nukkumaan menoajat oli varmaan 7 luokalle asti, sit ei enää ollut. Pelasin yläasteella yöt läpeensä runescapea ja bf2.sta. Warettelin leffoja sen toisen ajan jos ei jaksanut pelailla.

Ylös Pohja