Mitä aiot opiskella? Itse mietin bilsan perusopintoja.No, itse ajattelin opiskella avoimessa ensi lukuvuoden aikana osa-aikatyön ja kilpaurheilun ohella. On se ihan tehtävissä, ja avoimessa voi muutenkin opiskella usein omaan tahtiin. Opintopisteitäkään ei ole pakko saada mitään tiettyä määrää lukuvuodessa. Opinnot voi myös keskeyttää helposti, toisin kuin tutkinto-opiskelijana. Yleisesti ottaen avoimen opinnot sopivat todella hyvin työn oheen.
Tuskin kurssi tai pari edes kuormittaa liikaa elämää?No joo, onhan se ehkä parempi kokeilla edes kuin luovuttaa edes yrittämättä, vaikka luonne ei antaisikaan periksi keskeyttää.
Sosiaalitieteitä/yhteiskuntatieteitä. Ajattelin kyseisen alan tutkinto-opiskelijaksi myöhemmin, joten käytän välivuoden hyväkseni ja teen perusopintoja jo valmiiksi. Näenpähän samalla jos ala ei yhtäkkiä kiinnostakaan.Mitä aiot opiskella? Itse mietin bilsan perusopintoja.
En suosittele kummankaan opiskelemista, mutta tämä toki on subjektiivinen näkemykseni asiasta.Sosiaalitieteitä/yhteiskuntatieteitä. Ajattelin kyseisen alan tutkinto-opiskelijaksi myöhemmin, joten käytän välivuoden hyväkseni ja teen perusopintoja jo valmiiksi. Näenpähän samalla jos ala ei yhtäkkiä kiinnostakaan.
Kaipa sitä voi kokeilla :DOpiskelisin täysin omaksi ilokseni, joten en tiedä kannattaako, mutta mistä sitä ikinä tietää miten paljon siitä voisi olla tulevaisuudessa hyötyä D:
Miksi ei? Kyseessä oikeastaan ainoa ala joka minua kiinnostaa ja jonka uskon olevan itseäni varten.En suosittele kummankaan opiskelemista, mutta tämä toki on subjektiivinen näkemykseni asiasta.
T. Yhteiskuntatieteiden perusopinnot sekä sosiologian ja yhteiskuntapolitiikan aineopinnot tehnyt
Kaikki työpaikat, jotka liittyvät yhteiskuntatieteisiin, toivovat hakijan olevan koulutukseltaan tradenomi tai kauppatieteiden tai oikeustieteen maisteri. Olen itsekin ollut valmistumisestani lähtien (-24) työttömänä, samoin kuin käytännössä kaikki yhteiskuntatieteisiin erikoistuneet kaverini. Mun oma työttömyys loppuu kyllä nyt kuukauden kuluttua, mutta kyllä tässä on omia valintojaan tullut kirottua ihan todella paljon. Että jos sua ei kiinnosta olla tutkija, niin valitse joku paremmin työllistävä ala. Vaikka se tradenomi, ne taas tuntuvat työllistyvän kaikki. Ja mikäli virkamieheksi aiot niin se valinta taas sitoo sun käsiäsi esimerkiksi poliittisen toiminnan kentällä, mikä myöskin harmittaa itseäni.Miksi ei? Kyseessä oikeastaan ainoa ala joka minua kiinnostaa ja jonka uskon olevan itseäni varten.