olisko ihan höpsö ajatus jos laittasin

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
esm toriin ilmoituksen että leivon pieniä, juustokakkuja/kuivakakkuja (kohtuullisin kustannuksin) ilmaiseksi vaikka kerran tai kaksi viikossa? esimerkiksi pieni piimä-mango juustokakku maksaa mulle n. 2,5€ aineksina ja tiikerikakku vajaa 2€. tietenkään en liukuhihnalta pysty tai jaksa alkaa leipomaan, mutta leivos tai kaksi viikossa jos vain on voimia. hygieniasta toki pitää huolehtia kuten normaalistikin.

kuulostaako tyhmältä, ottaisikohan kukaan vähävarainen ilmaiseksi tuntemattomalta elintarvikkeita, vielä korona aikana D= leipominen on mulle niin terapeuttista mutta en voi joka päivä syödä kakkuja, avun tarjoaminen olisi antoisaa omien voimavarojen mukaan. mutta ääh, en tiedä.
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
Ehdottomasti kokeile! On vähävaraisia jotka haluavat esimerkiksi muistaa synttäriä, vuosipäivää tai jotain muuta juhlistaa, mutta rahat tai taidot ei riitä! Kun pistät kuvaa sun luomuksista niin varmasti menee!
hmm, totta. toki vastaan tulisi niitäkin ketkä halua hyväksikäyttää tilaamalla monenkympin vaikean 12 hengen kakun, mutta pitää opetella tekemään omat rajat. ajattelin että voisin tehdä 10 hengen kuivakakkuja ja 3-6 hengen juustokakkuja. sellasia missä kustannukset on kohtuulliset, paria euroa per kakku. elän itsekin toimeentulotuella niin älyttömiä ei ole varaa "lahjoitella", mutta muutama euro viikossa ei kaada omaa venettäni.
 

Tanssivapina

Asiantuntija
Liittynyt
4.2.2021
Viestejä
951
Reaktioarvo
1,227
hmm, totta. toki vastaan tulisi niitäkin ketkä halua hyväksikäyttää tilaamalla monenkympin vaikean 12 hengen kakun, mutta pitää opetella tekemään omat rajat. ajattelin että voisin tehdä 10 hengen kuivakakkuja ja 3-6 hengen juustokakkuja. sellasia missä kustannukset on kohtuulliset, paria euroa per kakku. elän itsekin toimeentulotuella niin älyttömiä ei ole varaa "lahjoitella", mutta muutama euro viikossa ei kaada omaa venettäni.
Se on totta, kun teet harrastus mielessä ja ajatuksena on että saat siitä sen terapeuttisen edun, niin pakko on osata laittaa rajat, jotta et ala stressaamaan aiheesta jolloin koko homman ydin menee. Mun mielestä sä voisit hyvin myydä niitä kakkuja ns. aineiston hinnalla. Että jos käytät 2 euroa raaka-aineisiin niin myös pyydät sen 2 euroa kakusta, ja ns. työ olisi ilmainen! Tällöin ns. tekisit sen kakun toiselle, mutta et pyöritä bisnestä koska et tee tuottoa. Olen varma että silti olisi kiinnostusta sun tuotteille. Ajattele vaikka yksinhuoltaja äitiä jolla rahat ja aika tiukassa, mikä helpotus kun raaka-aineiden hinnalla saisi valmiin, maukkaan ja kauniin kakun!
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
Mun mielestä tosi hyvä idea ja luulis että kyllä niille saattais olla kysyntääkin. Joku täällä jo sanoikin, mutta Facebook voi olla hyvä alusta torin ohella. Ja luulen että useimmat on valmiita maksamaan työstäkin aineiden ohella kohtuullisen hinnan.
 

Xanor

Asiantuntija
Liittynyt
26.2.2021
Viestejä
1,120
Reaktioarvo
886
esm toriin ilmoituksen että leivon pieniä, juustokakkuja/kuivakakkuja (kohtuullisin kustannuksin) ilmaiseksi vaikka kerran tai kaksi viikossa? esimerkiksi pieni piimä-mango juustokakku maksaa mulle n. 2,5€ aineksina ja tiikerikakku vajaa 2€. tietenkään en liukuhihnalta pysty tai jaksa alkaa leipomaan, mutta leivos tai kaksi viikossa jos vain on voimia. hygieniasta toki pitää huolehtia kuten normaalistikin.

kuulostaako tyhmältä, ottaisikohan kukaan vähävarainen ilmaiseksi tuntemattomalta elintarvikkeita, vielä korona aikana D= leipominen on mulle niin terapeuttista mutta en voi joka päivä syödä kakkuja, avun tarjoaminen olisi antoisaa omien voimavarojen mukaan. mutta ääh, en tiedä.
ostaisin sulta kakkuja joka päivä jos tietäisin mistä
 

Mandalay

kadoksissa
Liittynyt
2.2.2021
Viestejä
783
Reaktioarvo
747
Mun mielestä kans hyvä idea! Itehän voisin heittämällä vaikka maksaa kakusta kun en ite sellasta ikinä saa aikaseksi leipoa :D
 

mamiya

Asiantuntija
Liittynyt
5.2.2021
Viestejä
1,351
Reaktioarvo
1,692
mies on semmonen bisnesmies että ihmetteli miksi en laita kakkuja myyntiin voitolla eikä oikein ymmärtänyt että a) leipominen ilman voittoa olisi terapiaa eikä stressaa ja b) tekisin ehkä kahdella eurolla kakun viikossa eikä sen mun venettä kaada c) haluan tehdä jollekin hyvän mielen ilman tenttaamista ansaitseeko toinen sen vai ei

tyhmä mies =(
 
Liittynyt
7.2.2021
Viestejä
307
Reaktioarvo
566
mies on semmonen bisnesmies että ihmetteli miksi en laita kakkuja myyntiin voitolla eikä oikein ymmärtänyt että a) leipominen ilman voittoa olisi terapiaa eikä stressaa ja b) tekisin ehkä kahdella eurolla kakun viikossa eikä sen mun venettä kaada c) haluan tehdä jollekin hyvän mielen ilman tenttaamista ansaitseeko toinen sen vai ei

tyhmä mies =(
Tee just niinkun itse parhaaksi näät!!
 
Ylös Pohja