Omillaan asuvat!

• Keskustelun aloittaja ted
  • Aloituspäivämäärä

ted

Sorateiden virtuoosi
Reaktioarvo
739
Onko teillä tullut ikäviä/hassuja/outoja yllätyksiä asunnon kanssa? Tai ootteko itse sählännyt jotain? Mulla näitä juttuja riittää, niin olis hauska lukea muidenkin kokemuksia

Itsehän asun vanhassa kerrostalossa, 25m² yksiössä, jossa keittiö on noin 3m² (josta suurimman osan vie kaapit ja hella) ja vessa/kylpyhuone alle 4m², eli ongelmilta ei oo voinut välttyä. Kerron jotain parhaita juttuja

Tästä joku saattaa tunnistaa, mut eipä se oo vakavaa kun varmaan mut on tunnistettu muistakin jutuista xD
Vuosi sitten mun yläpuolella rempattiin asuntoa. Siellä vaihdettiin lattiakaivoa, mutta ne piikkasi sitä lattiaa vähän liian syvälle, eli lopputuloksen voi arvata. Kyllä, mulla lli sitten vessa täynnä katon muruja ja pölyä ja katossa reikä! (Se Vesivekin mainos sai ihan uuden merkityksen). Eikä jätkät ollut kuulemma ees huomannut sitä vaan jatkanu töitä! No, ne tuli kyllä imuroimaan ja sen asunnon omistaja, joka ei ite ollut sillä hetkellä paikalla, tuli katsomaan ja mun saamien ohjeiden mukaisesti teippasi siihen muovin päälle (se irtosi myöhemmin ja lisää paskaa tuli mun asuntoon). No samalla sitten löydettiin vesivahinko siitä yläkerran asunnosta, ja se kosteus oli tietenkin siellä mun katossa myös! Ei sit muuta ku katosta pintaa pois ja kuivuri kuukaudeksi puhaltamaan (hähää käytin sitä kynsilakan kuivatukseen ja pyykitkin kuivui nopeammin). Se kuivausfirman tyyppi sitten sanoi että näitä tapahtuu usein vanhoissa kerrostaloissa, kun kerrosten välinen lattia on niin ohut. Mut hyvä alku; se tapahtui vaan kaks päivää sen jälkeen ku olin muuttanu!

Myöhemmin tulee lisää hassuja tarinoita, en viitti kirjottaa tähän viestiin enempää

ted

Sorateiden virtuoosi
Reaktioarvo
739
Toinen hauska juttu oli kun keittiön hanasta meni tiivisteet paskaksi. Illalla alkoi vaan vuotaa vettä siihen tiskipöydälle. Oli tosi myöhä, niin en viittiny soittaa huoltomiestä, kun en tienny kauanko sillä menis tiivisteiden vaihdossa. En kuitenkaa halunnut pilata pöytälevyä, joten teippasin paperia hanan ympärille ja laitoin yöksi muutaman herätyksen että menen vaihtamaan paperit. Aamulla sitten soitin huoltomiehen, joka sitten tullessaan päätti vittuilla mun ulkonäöstä (siis mulla oli huivi päässä ja olin kietonut hiukset siihen ympärille et saisin sellaiset retrokiharat)

Reaktioarvo
826
eräs ikävä oli se kun edellisen muuton yhteydessä ennen niin mukava vuokranantaja yrittikin huijata multa 800 € takuuvuokran vieritettyään mulle ensin uuden vuokralaisen etsimisen ja asuntonäyttöjen pitämisen. opinpahan sen, että oikeasti joka kerta muuttaessa kuvaa se asunto äläkä anna vuokranantajalle kuvaa että oot kiltti ja sua saa pompottaa vaan pidä puolesi. varsinkin jos oot nuori niin ihmiset ottaa sun hyväuskoisuudesta irti kaiken minkä vain saavat.

Mandalay

kadoksissa
Reaktioarvo
747
Ei muuta kuin että millon mikäkin kaapinovi tai kahva irtoilee ja verhotanko on myös tullut alas. Vanha talo kyseessä eikä missään parhaassa mahdollisessa kunnossa

Tanssivapina

Asiantuntija
Reaktioarvo
1,221
Asuin aikanaan Töölössä kans mini yksiössä. Yksi päivä tulin kotiin ja koko keittiön lattia tulvi sellasta ruostunutta vettä ja oli joku putki mennyt rikki. Jouduin sit kuukauden äidin nurkissa olee kun ne kuivatti asuntoa.

Täällä Englannissa talot on sitä laatua ettei menisi suomessa läpi. Yhden super sateisen yön jälkeen kun herättiin, oli olkkarin lattialla takaoven edessä isot lätäköt ja vesi kirjaimellisesti vuotanut sisään. Meillä on myös suihkukoppi jonka pohjassa on iso halkeama ja kaikki vesi valuu kylppärin lattialle. Täällä kylppärit ei ole märkähuoneita joten ei hyvä että kastuu lattiat. No tästä valitettiin kun muutettiin 2 vuotta sitten mutta ei sille mitään tehty. Ollaan itse laitettu siihen silikonia ja vesitiivistä teippiä mutta suihkussa pitää olla haarasennossa jotta ei astu siihen halkeaman päälle

kromi

Kurnau
Reaktioarvo
1,112
Kerran lukitsin itseni vahingossa ulos ja naapurin ukko, joka oli ottamassa aurinkoa minishortseissaan, etsi jostain tikkaat ja kiipesi mun avonaisesta ikkunasta sisään ja avasi oven. Asunto oli siis tokassa kerroksessa.

Yhdessä asunnossa naapurin kissa tuli välillä parvekkeen kautta vierailulle, se oli ihan hauskaa.

Lapsuuden asunnon alakerrassa asui nainen, joka mm. valitti siitä, että hänen asuuntonsa kuuluu kun meillä vedetään vessa. Vähän silleen, että no, ei me sitä vetämättäkään viitsitä jättää.

Skeletor

Tsemp-tsämp
Reaktioarvo
8,670
@kromi'n viestistä tuli mieleen, kuinka kerran lukitsin itseni alasti yöllä ulos asunnosta. Onneksi oli kesä alkanut!

Ylös Pohja